Consumers Alliance for Global Prosperity ylistää Indonesian hallituksen päätöstä evätä Greenpeacen lippulaivalta pääsy

19 loka, 2010, 06:09 BST Kohteesta The Consumers Alliance for Global Prosperity

WASHINGTON, October 19, 2010 /PRNewswire/ --

- Indonesian tasavalta ottaa kantaa radikaalin kansalaisjärjestön pyrkimyksiin vaarantaa 10 miljoonan kansalaisen toimeentulo

Consumers Alliance for Global Prosperity (CAGP) (http://www.consumerprosperity.com) ylistää Indonesian hallituksen päätöstä evätä Greenpeacen lippulaiva Rainbow Warriorilta pääsy Jakartan satamaan. Alus, jonka tarkoitus on lietsoa kansalaistottelemattomuutta, horjuttaa demokraattista prosessia ja puolustaa talouskasvua hidastavaa politiikkaa, yritti saapua Jakartan satamaan osoittaakseen kannatustaan Indonesian ja Norjan viime toukokuiselle päätökselle allekirjoittaa maiden välinen metsähakkuiden lykkäystä määräävä aiesopimus (http://tinyurl.com/22v6fs5). Tämän lisäksi Greenpeacen tavoitteena vierailun aikana oli myös edistää Indonesian kansalaisiin ja yrityksiin kohdistuvia kaupallisia lisärajoitteita.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20100826/DC55618LOGO)
    (Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20100826/DC55618LOGO)

CAGP:n edustaja ja Institute for Liberty -järjestön puheenjohtaja Andrew Langer (http://tinyurl.com/kwmf5v) julkaisi seuraavan lausunnon CAGP puolesta kehottaen indonesialaisia kyseenalaistamaan hakkuiden lykkäystä tukevien tahojen, kuten Greenpeacen ja muiden elitististen länsimaisten järjestöjen, motiiveja:

"Indonesian päätös evätä Greenpeacelta pääsy suurimpaan satamaansa oli selkeä merkki siitä, että indonesian kansalaisten mitta on täynnä. Greenpeacen kaltaisten järjestöjen valjastamat köyhyyttä edistävät pelottelutaktiikat uhkaavat miljoonien indonesialaisten toimeentuloa. Kun lisäksi otetaan huomioon, että 20 prosenttia Indonesian väestöstä elää jo köyhyysrajan alapuolella, Rainbow Warriorin kaltaisten mediatemppujen käyttö tukahduttaa paremman elämän mahdollisuuden yhä useammalta ahkeralta perheeltä.

"Indonesian ja Norjan välinen aiesopimus sekä sen hahmottelema hakkuiden lykkäys johtaisi lyhyellä aikavälillä arviolta 280 000 - 700 000 työpaikan menetykseen ja syöksisi yli 10 miljoonaa tällä hetkellä maataloudesta riippuvaista ihmistä köyhyyteen. Tämän harkitsemattoman yhteistyön vaikutukset kohdistuvat ensisijaisesti teollisuudenaloihin, jotka muodostavat lähes viisi prosenttia Indonesian bruttokansantuotteesta.

"Taloudellinen kasvu on nostanut satoja miljoonia miehiä ja naisia ympäri maailmaa köyhyyden kynsistä tarjoten työpaikkoja, tuloja ja toivoa. Taloudellinen kasvu voi saada aikaan samat tulokset myös Kaakkois-Aasiassa. CAGP vaatii, että Greenpeace ja muut elitistiset eurooppalaiset järjestöt luopuvat hyvinvointia vastustavasta ohjelmastaan kehitysmaissa ja ryhtyvät tekemään inhimillisiä, moraalisia, valintoja maailman köyhien hyväksi."

Vieraile osoitteessa http://www.consumerprosperity.com saadaksesi lisätietoja aiheesta. Voit myös ottaa yhteyttä osoitteeseen media@consumerprosperity.com sopiaksesi haastatteluajan Andrew Langerin kanssa.

Consumers Alliance for Global Prosperity (CAGP) kouluttaa ja kannustaa liikkeelle huolestuneita kansalaisia vastatakseen ympäristönsuojelijoiden, protektionististen teollisuudenalojen, suurten ammattiyhdistysten ja vähittäismyyntiyritysten väliseen vahingolliseen yhteistyöhön. CAGP on toimintapainotteinen etujärjestöjen liitto, joka kannattaa taloudellista kasvua ja kuluttajamyönteistä politiikkaa maailmanlaajuisesti.

LÄHDE The Consumers Alliance for Global Prosperity