Corel(R) Painter(TM) IX julkistettu!

23 syys, 2004, 11:32 BST Kohteesta Corel UK Ltd

LONTOO, Englanti, September 23 /PRNewswire/ --

- Huipputehokas Natural-Media(R) maalaus- ja kuvitussovellus tekee vaikutuksen kaupallisiin taiteellisiin suunnittelijoihin, valokuvaajiin ja ammattitaiteilijoihin

Corel ilmoitti tänään, että Corel(R) Painter(TM) IX, tehokkaimmasta kuvanvalmistukseen ja kuvitukseen tarkoitetusta Natural-Media(R) -ohjelmistosta voidaan nyt tehdä ennakkotilauksia. Lokakuussa jälleenmyyntiin tuleva Corel Painter IX antaa kaupallisille taiteellisille suunnittelijoille, valokuvaajille ja ammattitaiteilijoille mahdollisuuden luoda huikaisevaa taidetta luonnollisen lahjakkuutensa ja tekniikan avulla.

Corel Painter IX on erittäin pitkälle kehitetty maalaus- ja kuvitussovellus, joka vangitsee taidetyökalujen hankalimmat sävyt samalla kun se hyödyntää digitaalisten välineiden vaikuttavaa tehoa. Se on luovien ammattilaisten välttämätön hankinta riippumatta siitä, ovatko he elokuvateollisuuden, pelinsuunnittelun, kaupallisen taiteellisen suunnittelun, kuvituksen, valokuvauksen vai kuvataiteiden alalla.

"Ammattikäyttäjät sanovat meille yhä uudelleen, että Corel Painter on korvaamaton. Painter on ainoa sovellus, jonka teho ja monipuolisuus riittää niiden mestariteosten luontiin, joihin heidän maineensa perustuu", sanoi Nick Davies, Corelin grafiikkajohtaja.

"Corel Painter asettaa uuden standardin tehokkuudelle esittelemällä työkaluja, jota määrittelevät digitaalisen taiteen uudelleen. Sekä perinteisiä että digitaalisia menetelmiä käyttävien luovien ammattilaisten tulisi harkita vakavasti niitä etuja, jotka Corel Painter IX voi tarjota heidän luovuudelleen ja työnsä sujumiselle", Davies jatkoi.

Ammattilaisasiakkaat ylistävät Corel Painteria

"Tunsin Painterin mahdollisuudet, sillä olin työskennellyt pelkästään sillä Disney Featuresissa kahdeksan kuukautta ennen kuin aloitin elokuvan Bambi And The Great Prince taiteellisen ohjauksen. Sain tilaisuuden osoittaa, että kaunis 'perinteinen' maalaus voitiin tehdä digitaalisesti - varsinkin Bambi, joka oli uskomattoman vaikea välineestä riippumatta. Painter hävitti digitaalisen kirouksen ja loi herkästi maalauksen, vetojen, materiaalipinnan kuvioiden ja ilmapiirin autenttisuuden, joka ei olisi ollut mahdollinen yksin Photoshopilla. Ilman Painteria emme yksinkertaisesti olisi voineet tässä produktiossa tuottaa alkuperäistä elokuvaa muistuttavaa suurta taidetta!" sanoi Carol Kieffer Police, Walt Disney Companyn taiteellinen johtaja.

"Corel Painter IX:n avulla valokuvaajat voivat tarjota asiakkailleen yksilöllisesti maalattuja mestariteoksia, jotka on luotu valokuvista. Painteria jo käyttäville valokuvaajille pelkästään uuden Quick Clone -ominaisuuden edut tekevät päivityksestä ehdottoman tärkeän. Minua ilahduttaa erityisesti tapa, jolla uusi Artists' Oils toimii kuin perinteiset maalit ja siveltimet. Olen hämmästynyt siitä, miten tutut siveltimet nyt reagoivat - ne ovat yksinkertaisesti upeita, nopeus on uskomaton ja vaihtelun ja valinnan varaa on niin paljon, että kaikki on mahdollista. Painterilla työskentely on aina ollut hauskaa eikä Painter IX aiheuta saa aikaan vain mielihyvää vaan myös tuottoa", sanoi Helen Yancy, PPA:n (Professional Photographers of America) entinen johtaja ja hallituksen puheenjohtaja.

"Kokemukseni mukaan Painter IX:n käyttö on muita maalausohjelmia nopeampaa ja tehokkaampaa ja se tuottaa realistisemmat tulokset. Snap-to-path-toiminto siirtää Painter IX:n ammattilaiskuvituksen luokkaan, jossa muilla ohjelmistopaketeilla on selviytymisvaikeuksia. Työkaluyhdistelmä ja mukautusmahdollisuus nopeuttavat selvästi työni kulkua", sanoi Christopher Welch, DaimlerChrysler Corporationin vanhempi taiteellinen suunnittelija.

Corel Painter IX kohottaa digitaalisen taiteen uudelle tasolle

Teho ja tuottavuus

- Parannettu nopeus - Tämä on Corel Painterin nopein versio. Jotkin siveltimet toimivat jopa 10 kertaa nopeammin ja useimmat siveltimet keskimäärin kaksi kertaa nopeammin kuin aikaisemmin.

- Uusi tervetulonäyttö - Käsillä olevaan työhön siirtyminen ei ole koskaan ollut helpompaa kuin Corel Painter IX:n uuden tervetulonäytöstä, joka avautuu käynnistyksen yhteydessä ja tarjoaa pääsyn lynda.comin Corel Painter Master -galleriaan koulutusta, siveltimenjäljitystä ja muuta varten.

- Uudet ja parannettu siveltimen hallintapaletit - Kaikkien sivellinasetusten ja säätimien helppo käyttö saa aikaan sen, että käyttäjät voivat tehdä käytönaikaisia muutoksia sivellinasetuksiin ja -ohjaimiin vain liukusäätimiä vetämällä - ja työnsä kulkua keskeyttämättä.

- Uusi kehysten sekuntinopeuden säädin - Animaattorit voivat nyt testata kehysnopeuksia suoraan Corel Painterissa. Uudessa Frames-per-Second Control -toiminnossa kehysnopeuksia voidaan asettaa ja esikatsella 1 - 40 kehyksen nopeudella sekunnissa.

- Uusia mukautettavia pikanäppäimiä - Corel Painter tarjoaa luoville ammattilaisille ennennäkemättömän työn sujumisen hallinnan mahdollistamalla pikanäppäinten täydellisen mukautuksen.

Luovuus

- Uusi Artists' Oils -maalausjärjestelmä on digitaalisen taiteen vallankumouksellinen virstanpylväs. Se luo uuden realistisen tason digitaaliseen maalaukseen ja antaa käyttöön öljyvärit, jotka toimivat kuin perinteiset maalausvälineet. Ne sulautuvat, sekoittuvat ja tuntuvat eläviltä. Artists' Oils hävittää olemattomiin aikaisemmat käsitykset siitä, mikä digitaalisesti on mahdollista.

- Uusi maalauksen kohdistustoiminto - Kun käyttäjien on maalattava tai piirrettävä täydellinen kaari tai muoto, Snap-to-Path Painting säästää aikaa huomattavasti. Snap-to-Path Painting -toiminnon avulla on mahdollista rajoittaa siveltimen veto vektoripolkuun tai -muotoon ja luoda erityinen "käsintehty" Painter-tuntu.

- Parannettu digitaalinen vesiväri - Digital Watercolor -toimintoa on parannettu huomattavasti Corel Painter IX:ssä. Maali pysyy märkänä istuntojen välillä, jolloin taiteilija voi aloittaa uuden istunnon siitä, mihin edellinen jäi. Digital Watercolor emuloi perinteistä vesivärimaalauksen kokemusta realistisemmin kuin koskaan aikaisemmin.

- Uusi pikakloonaus - Valokuvaajille ihanteellinen Quick Clone -toiminto mahdollistaa valokuvan muuntamisen maalaukseksi. Tämä uusi toiminto nopeuttaa kuvan kloonauksen kulkua ja supistaa viisi vaativaa vaihetta yhdeksi helpoksi napsautukseksi.

Yhteensopivuus

- Parannettu Adobe(R) Photoshop(R) -tuki - Siirtyminen Adobe Photoshopin ja Corel Painterin välillä on helpompaa kuin koskaan. Adobe Photoshop -muotoon tallennettujen tiedostojen tiedostomuoto (PSD) voidaan avata Corel Painterissa niin, että kerrospeitteet, Alpha-kanavat ja kerrosryhmät säilyvät. Uusia kerroksia voidaan lisätä valitun kerroksen päälle, eri yhdistämistiloissa olevia kerroksia voidaan kutistaa ja useita kerroksia piilottaa tai tuoda näkyviin vain napsauttamalla ja vetämällä.

- Parannettu Wacom(R)-tuki - Corel Painter IX:n ominaisuudet tukevat uusinta kynätablettimallia - Wacom Intuos(R)3:a - ja koko Wacomin tablettien tuotelinjaa. Wacom Intuos3:ssa on kosketusliuskoja, jotka voidaan määrittää hallitsemaan siveltimen kokoa, zoomausta ja monia muita toimintoja, eikä näppäimistöä tarvita.

- Parannettu värien hallinta - Yleisiä ICC4.0-standardiprofiileja tukeva Corel Painter IX Color Management mahdollistaa näytön värien ja tulostettujen värien vastaavuuden.

Oppiminen

- Käytössä on nyt parannettu ohjetoiminto, uudistettu käyttöopas, graafisen alan ammattilaisten tekemiä opetusohjelmia, lynda.comin tarjoamia ilmaisia koulutusvideoita ja kouluttajille erityisesti suunniteltuja kurssisovelluksia. Corel Painter IX:n käytön aloittaminen on helpompaa kuin koskaan!

Tehokas ohjelmisto, koulutus ja sisältö yhdessä paketissa

Corel Painter IX sisältää seuraavat osat: Corel Painter IX:n Mac(R)- ja Windows(R)-versio, kirjastoja, joissa on ainutlaatuisia liukuvärjäyksiä, kuvioita, käyttövalokuvia, paperimateriaalikuvioita ja uuden Artists' Oilsin sivellinluokan sisältäviä siveltimiä; Corel Painter IX Handbook, joka sisältää luovien ammattilaisten kirjoittamia opetusohjelmia; elektronisessa muodossa (PDF) oleva käyttöopas ja ilmainen lynda.comin koulutusvideon sisältö.

Hinnoittelu ja saatavuus

Corel Painter IX:n englanninkielinen versiosta voidaan tästä päivästä lähtien tehdä ennakkotilauksia osoitteessa www.corel.co.uk ja valittujen Corel-kumppaneiden kautta. Corel Painter IX:n täysversion jälleenmyynnin suositushinta on EUR379 euroa, päivitysversion EUR149 euroa, päivitysversiosta ja koululaitosversion EUR84 euroa (ilman arvonlisäveroa). Painter IX:n ranskan-, italian- ja saksankieliset versiot ovat saatavilla vuoden 2005 alussa.

Corel Corporation

Corel tarjoaa innovatiivisia ohjelmistoratkaisuja ja -palveluja, joiden avulla miljoonat asiakkaat eri puolilla maailmaa voivat parantaa tuottavuuttaan. Vuonna 1985 perustettu yritys tunnetaan parhaiten sen johtavista grafiikan ja toimistoratkaisuistaan, joita ovat mm. CorelDRAW(R), Corel(R) Painter(TM) ja WordPerfect(R). Corelin pääkonttori on Ottawassa Kanadassa ja sillä on toimipaikkoja eri puolilla maailmaa. Lisätietoja on osoitteessa www.corel.com.

(c) 2004 Corel Corporation. Kaikki oikeudet pidätetään. Corel, Painter, Natural-Media, CorelDRAW, WordPerfect ja Corel logo ovat Corel Corporationin ja/tai sen tytäryhtiöiden rekisteröityjä tavaramerkkejä. Kaikki muut tuotteiden, fonttien ja yritysten nimet ja logot ovat vastaavien yritysten tavaramerkkejä tai rekisteröityjä tavaramerkkejä.

LÄHDE Corel UK Ltd