CPA Global ostaa Zacco Groupilta immateriaalioikeuksien hallintasovelluksia ja -palveluja tuottavan Ipendon

28 syys, 2011, 14:00 BST Kohteesta CPA Global and Zacco Group

MALMÖ, Ruotsi, September 28, 2011 /PRNewswire/ --

CPA Global ja Zacco Group strategiseen yhteistyöhön

CPA Global ilmoitti tänään ostavansa Zacco Groupilta Ipendon, joka on immateriaalioikeuksien (henkisen omaisuuden) hallintasovellusten ja -palvelujen johtava tuottaja. Ipendolla on vahva markkina-asema Pohjoismaissa.

Yrityskaupan yhteydessä CPA Global ja Zacco Group ilmoittivat käynnistävänsä strategisen yhteistyön.  CPA Global on maailman johtava immateriaalioikeuksien hallintaan erikoistunut yhtiö ja Zacco Group Euroopan suurin immateriaalioikeuksien konsulttitoimisto. CPA Global auttaa Zacco Groupia patenttien uusimisessa ja Zacco Group puolestaan tarjoaa asiakkailleen CPA Globalin tuottamia immateriaalioikeuksien hallintatuotteita ja -palveluja. Ipendon myynti vahvistaa Zacco Groupin strategiaa, jonka tavoitteena on keskittyä immateriaalioikeuksien konsultointiin yrityksen ydintoimintona.

Ruotsin Malmössä päämajaansa pitävä Ipendo  on yksi nopeimmin kasvavista yrityksistä immateriaalioikeuksien alalla ja se luetaan kansainvälisesti tärkeimpiin immateriaalioikeuksiin erikoistuneisiin ohjelmistotaloihin. Useat suuret yritykset ja lakiasiaintoimistot käyttävät Ipendon kehittämää immateriaalioikeuksien hallintasovellusta. Ipendo myös uusii patentteja ja tarjoaa immateriaalioikeuksien konsulttipalveluja.

CPA Globalin toimitusjohtaja Peter Sewell: "Ipendo on hyvin innovatiivinen ja asiakaskeskeinen yritys, jonka loistavaa kasvupotentiaalia CPA Globalin maailmanlaajuiset toiminnot vain vahvistavat. Ipendon hankinta ja strateginen yhteistyö Zaccon kanssa tarjoavat meille vankan jalansijan tärkeillä pohjoismaisilla markkinoilla. Pohjoismaiden taloudellinen ja strateginen merkitys maailmalla on kasvussa, ja alueella on myös paljon henkistä omaisuutta. CPA Global on auttanut pohjoismaisia yrityksiä hallitsemaan ja suojaamaan immateriaalioikeuksiaan jo yli kymmenen vuoden ajan, ja nyt palveluvalikoimamme laajenee entisestään. Lisäksi vakiintuneempi asemamme parantaa asiakaspalveluamme ja vahvistaa asiakkaiden sitoutumista."

Zacco Groupin toimitusjohtaja Hans-Bertil Håkansson kommentoi sopimusten merkitystä: "Ipendon myynti ja uusi strateginen yhteistyö CPA Globalin kanssa auttavat meitä keskittymään ydintoimintoihimme ja nopeuttamaan kunnianhimoista kasvustrategiaamme. Yhteistyö CPA Globalin kanssa kehittää palvelujamme ja synnyttää uusia, asiakkaiden tarpeita täydellisesti vastaavia tuotteita."

Ipendo Platform™ vahvistaa CPA Globalin immateriaalioikeuksien hallinnan pitkälle kehitettyjä ohjelmistoratkaisuja, joihin kuuluvat Memotech yritysasiakkaille, Inprotech lakitoimistoille ja FoundationIP, immateriaalioikeuksien ylläpidetty hallintaratkaisu yrityksille ja lakiasiaintoimistoille. Viime vuonna CPA Global toi markkinoille myös uusien patenttien kehittyneen hakuohjelman, CPA Global Discoverin, jonka tulokset ovat alan luotettavimpia ja täsmällisimpiä.

Ipendon toimitusjohtaja Toni Nijm: "CPA Global on immateriaalioikeuksien hallinnan globaali johtaja. Tämä yrityskauppa osoittaa, kuinka merkittävinä yritys pitää sekä alueellista kasvua Pohjoismaissa että Ipendon liiketoimintakonseptin kansainvälistä kehittämistä. Ipendon konsepti ja CPA Globalin alan johtavan asema luovat yhdessä ylivoimaisen kyvyn tuottaa immateriaalioikeuksien palveluja kustannustehokkaasti yrityksille ja lakiasiaintoimistoille kaikkialla maailmassa. Hankintaprosessin päätyttyä tärkeintä on Ipendo Platformin™ ja CPA Globalin vuosimaksupalvelujen saumaton integrointi, jonka ansiosta voimme tarjota maailman parhaat automaattisesti hallittavat vuosimaksujen ylläpitopalvelut."

Tietoja CPA Globalista

CPA Global on maailman merkittävin immateriaalioikeuksien hallintaan erikoistunut yhtiö ja johtava ulkoistettujen oikeudellisten palvelujen tarjoaja.  CPA Globalin immateriaalioikeuspalveluja ja laajempia oikeudellisia palveluja käyttävät monet maailman tunnetuimmista yrityksistä ja lakiasiaintoimistoista. CPA Globalin palvelut helpottavat asiakkaiden riskien, kustannusten ja tuottavuuden hallintaa sekä kasvattavat liiketoiminnan ja henkisen omaisuuden arvoa.

CPA Global auttaa asiakkaita hallitsemaan arvokkaita immateriaalioikeuksia, kuten patentteja, malleja ja tavaramerkkejä. Näin varmistetaan immateriaalioikeuksien suojaaminen, ylläpitäminen ja säännöllinen arviointi sekä niiden arvon tehokas hyödyntäminen. Yrityksen palveluihin kuuluvat patentti- ja tavaramerkkien haut, arkistointi ja uusinta, tavaramerkkien seuranta, immateriaalioikeuksien arvon määritys ja optimointi sekä immateriaalioikeuksien hallintasovellukset.

CPA Global on perustettu vuonna 1969 Jerseyllä, Kanaalisaarilla. Nykyään se työllistää yli 1 500 työntekijää ja palvelee asiakkaita yli 100 maassa. CPA Globalin laajaan asiakaskuntaan kuuluu niin merkittäviä globaaleja yrityksiä Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasian-Tyynenmeren alueella kuin uusia innovaatioyrityksiä, pieniä ja keskisuuria yrityksiä, suuria kansainvälisiä lakiasiaintoimistoja sekä kansallisia ja alueellisia immateriaalioikeus- ja asianajotoimistoja. Lisätietoja: http://www.cpaglobal.com

Tietoja Zacco Groupista

Zacco Group on suurin eurooppalainen immateriaalioikeuteen erikoistunut konsulttitoimisto. Sillä on noin 500 työntekijää, joista monet ovat eurooppalaisia patentti-, tavaramerkki- ja/tai mallisuoja-asiamiehiä. Jo yli 140 vuoden ajan Zacco Group on auttanut organisaatioita arvioimaan, määrittelemään, suojaamaan ja hyödyntämään immateriaalioikeuksiaan.

Zacco Groupin palveluvalikoima kattaa kaikki immateriaalioikeuksien tekniset ja lailliset alueet. Se tarjoaa asiakkaille teknisiä, laillisia ja strategisia neuvoja sekä tukea myös ristiriitojen ja oikeudenkäyntien käsittelyssä. Immateriaalioikeuksien suojaamisen lisäksi Zacco Group antaa asiakkaille strategisia neuvoja, jotka parantavat kilpailukykyä ja auttavat yrityksiä hyödyntämään oikeuksiaan ammattitaitoisesti.

Zacco Groupilla on toimintaa viidessä maassa: Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Alankomaissa ja Saksassa. Lisätietoja: http://www.zacco.com

Tietoja Ipendosta

Ipendo on immateriaalioikeuksien hallinnan on demand -palvelujen johtava tarjoaja kaikenkokoisille yrityksille. Ipendo Platform™ hyödyntää tekniikan uusinta tietämystä. Immateriaalioikeuksien piilossa oleva arvo saadaan hyödynnettyä, kun hallintotoimet automatisoidaan ja keskeistä tietoa jaetaan sitä tarvitsevien toimijoiden kesken.

Ipendo Platformilla™ on päivittäin tuhansia käyttäjiä immateriaalioikeuksien osastoilla, tutkimus- ja kehitystoiminnassa, lakiasiain osastoilla ja hallinnossa. Myös asiamiehet kaikkialla maailmassa käyttävät sovellusta. Ipendon konseptissa keskeisintä on hallinnon automatisointi, tilausten tekeminen ja immateriaalipalvelujen hankkiminen. Konseptilla pyritään leikkaamaan Ipendon asiakkaiden kustannuksia ja parantamaan tehokkuutta.

Ipendo on perustettu Ruotsissa vuonna 2004. Yrityksellä on nykyään yli 60 työntekijää Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Ipendon asiakkaat ovat erittäin tietoisia immateriaalioikeuksiensa merkityksestä. Asiakaskuntaan kuuluu sekä pienyrityksiä että suuria globaaleja yhtiöitä, jotka antavat paljon arvoa teknologialle ja brändin rakentamiselle. Lisätietoja Ipendosta: http://www.ipendo.com.

Yhteystiedot mediaa varten

CPA Global: