Crédit agricole ja equens neuvottelevat kumppanuudesta korttien ja maksujen käsittelyssä

25 marras, 2009, 08:00 GMT Kohteesta Credit Agricole S.A. and Equens

PARIISI ja UTRECHT, Alankomaat, November 25 /PRNewswire/ -- Perustuen yhteiseen visioon strategisista kehityksistä korttien ja maksujen käsittelyn alalla Euroopassa Crédit Agricole S.A. ja Equens SE ovat allekirjoittaneet eksklusiivisen sopimuksen tutkiakseen mahdollisuutta yhdistää maksufooruminsa tullakseen johtavaksi maksupalvelujen tarjoajaksi Euroopassa.

Equens ja CEDICAM - maksujen käsittelystä ja maksujärjestelmistä vastaava Crédit Agricole S.A.:n ja Caisses Régionales'n tytäryhtiö - käsittelisivät yhteensä yli 15 miljardia maksutapahtumaa, mikä tekisi niistä Euroopan markkinajohtajan.

Tämän johtavan maksupalvelujen tarjoajan perustaminen pohjautuu kolmeen perusideaan:

Määrien yhdistäminen ja synergian kehittäminen yksikön käsittelykulujen alentamiseksi.

Kasvudynamiikan edistäminen ainutlaatuisesta asemasta eurooppalaisena johtajana, joka tarjoaa teknistä ja kaupallista asiantuntemusta ja laajan alueellisen kattavuuden.

Koko tuoteketjua hyödyttävän asiantuntemuksen jakaminen.

Tavoitteena on saattaa neuvottelut päätökseen vuonna 2010. Lopullisen sopimuksen allekirjoittamisesta neuvotellaan asianomaisten työntekijöiden edustajien kanssa ja valvontaviranomaisten on hyväksyttävä se.

Jean-Yves Hocher, Crédit Agricole S.A.:n varatoimitusjohtaja sanoi: "Kohtaamme suuria haasteita nopeasti muuttuvilla Euroopan markkinoilla. Mahdollinen kumppanuus Equensin kanssa johtaa siihen, että meistä tulee johtava yleiseurooppalainen korttien ja maksujen käsittelijä, jolloin meillä on mahdollisuus yhdistää asiantuntemus, teknologia, laaja-alainen tietämys ja monien miljardien maksutapahtumien käsittely tarjotaksemme palveluita verkollemme. Tämä sopii täysin Crédit Agricolen strategiaan rakentaa liiketoimintakumppanuus pankkien kanssa."

Michael Steinbach, Equensin hallintoneuvoston puheenjohtaja: "Aiottu yhteistyö CEDICAMin kanssa on seuraava merkittävä askel strategiassamme tulla johtavaksi yleiseurooppalaiseksi maksujen käsittelijäksi. Se antaa meille mahdollisuuden laajentaa entisestään alaamme, maantieteellistä kattavuuttamme ja tuotevalikoimaamme nykyisten ja tulevien asiakkaiden ja osakkaiden, kuten ABN AMRO, DZ BANK, ICBPI, ING ja Rabobank, hyväksi."

Huomautus toimitukselle:

Crédit Agricole

Crédit Agricole on Ranskan suurin pankkiorganisaatio, jonka asiakkaina on 28 % maan kotitalouksista ja joka toimii pankkitoiminnan ja rahoituksen kaikilla aloilla. Pankilla on yhteensä 58 miljoonaa yksittäistä asiakasta ja 11 850 toimipaikan verkko yli 20 maassa. Crédit Agricole on Euroopan suurin pankki vähittäispankkitoiminnasta saatavan tuoton perusteella. Se on Ranskassa ensimmäisellä, Euroopassa kolmannella ja maailmassa yhdeksännellä sijalla perustuen ensisijaisiin omiin varoihin (The Banker 2009). Ryhmä toimii 70 maassa ja sen palveluksessa on yli 160 000 työntekijää ympäri maailmaa.

CEDICAM

CEDICAM on Crédit Agricole S.A.:n ja Caisses Régionales'n tytäryhtiö, joka vastaa maksujen käsittelystä ja maksujärjestelmistä. Se toimii pääasiassa sähköisen pankkitoiminnan, maksujen ja korttien käsittelyn ja maksujen turvaamisen alalla. Crédit Agricole -ryhmän sisällä CEDICAM yhdistää asiantuntemuksen kehittääkseen maksujen käsittelyä edelleen eurooppalaisessa mittakaavassa.

Saadaksesi lisätietoja Crédit Agricole -ryhmästä ja CEDICAMista vieraile osoitteessa http://www.credit-agricole.com

Equens

Equens SE on ensimmäinen yleiseurooppalainen täyden palvelun maksujen käsittelijä. Yhtenä Euroopan suurimmista maksujen käsittelijöistä se toimii markkinajohtajana kestävien maksu- ja korttiratkaisujen alalla. Laajan, kilpailukykyisen palvelukokonaisuutensa ansiosta yritys täyttää saumattomasti Euroopan maksumarkkinoiden vaatimukset ja toiveet. Equens tukee Euroopan yhtenäisen maksuliikennealueen (SEPA) kehitystä ja on mukana normittamassa ja yhdenmukaistamassa Euroopan ja koko maailman laajuista maksuliikennettä. Equensilla on asiakkaita ja kumppaneita monessa Euroopan maassa, ja se tarjoaa Euroopan laajuiset markkinat neljän maan - Alankomaiden, Saksan, Italian ja Suomen - toimistojen kautta. Equens SE:n markkinaosuus euroalueella on yli 12,5 %, joka koostuu 8,9 miljardista tilisiirrosta ja 3,2 miljardista maksupääte- ja pankkiautomaattitapahtumasta. Equens SE:n osakkaita ovat DZ BANK, ING, ABN AMRO Bank, Rabobank, ICBPI ja Fortis (NL).

Saadaksesi lisätietoja Equensista vieraile osoitteessa http://www.equens.com

LÄHDE Credit Agricole S.A. and Equens