CSC allekirjoittaa 63 miljoonan US-dollarin IT-ulkoistamissopimuksen SAS Braathensin kanssa

12 marras, 2004, 12:01 GMT Kohteesta Computer Sciences Corporation

EL SEGUNDO, Kalifornia, November 12 /PRNewswire/ -- Computer Sciences Corporation (NYSE: CSC) ilmoitti tänään allekirjoittaneensa tietotekniikan (IT) ulkoistamissopimuksen johtavan norjalaisen lentoyhtiön SAS Braathensin kanssa. Kahdeksan vuoden sopimus, johon kuuluu 4 vuoden perusjakso ja lisäksi kahden vuoden optio ja kaksi vuoden optiota, on noin 63 miljoonan US-dollarin (400 miljoonaa NOK) arvoinen, mikäli kaikki optiot käytetään.

SAS Braathens on SAS-konsernin tytäryhtiö. Uusi sopimus seuraa 1,5 miljardin US-dollarin IT-ulkoistamissopimusta, jonka SAS-konserni antoi CSC:lle joulukuussa 2003.

Uuden sopimuksen ehtojen mukaan CSC tarjoaa SAS Braathensille useita palveluja, kuten konsultointia, tietojärjestelmien integraatioita, sovellusten kehittämistä ja ylläpitoa ja infrastruktuuritukia. Noin 40 SAS Braathensin työntekijän odotetaan siirtyvän Norjan CSC:n palvelukseen joulukuun 1. päivänä.

"Olemme vakuuttuneita siitä, että CSC on erinomainen valinta yrityksellemme, työntekijöillemme, asiakkaillemme ja osakkeenomistajillemme", sanoo Petter Jansen, SAS Braathensin pääjohtaja. "CSC tuo SAS Braathensille maailmanluokan kompetenssinsa ja synergiansa ja auttaa meitä näin vastaamaan niihin kilpailun haasteisiin, joita yrityksemme ja alamme kohtaavat. Odotamme ilolla pitkäaikaista ja molemmille hyödyllistä kumppanuutta CSC:n kanssa."

"Me CSC.llä iloistemme voidessamme jatkaa suhdettamme SAS-konserniin, ja näin vahvistaa jalansijaamme ja mahdollisuuksiamme tuottaa tuloksia Norjassa ja pohjoismaissa", sanoo Guy Hains, CSC:n Euroopan konsernin puheenjohtaja. "Maltamme tuskin odottaa pääsevämme hyödyntämään huomattavaa fuusio- ja yritysostokokemustamme sekä alan johtavia toimintatapojamme tuottaaksemme taloudellisia ja operatiivisia tuloksia SAS-konsernille ja SAS Braathensille."

SAS Braathens

Keväällä 2004 perustettu SAS Braathens on Norjan suurin lentoyhtiö, sillä on päivittäin 440 lähtöä 41 eurooppalaiseen kohteeseen aina Svalbardin saarella sijaitsevasta Longyearbenistä Las Palmasiin, Espanjaan. Laivue koostuu 50 Boeing 737 lentokoneesta.

CSC

Vuonna 1959 perustettu Computer Sciences Corporation on maailmanlaajuisesti johtava IT-palveluyritys. CSC:n tavoitteena on tarjota teollisuuden ja hallinnon aloilla toimiville asiakkailleen ratkaisuja, jotka on räätälöity vastaamaan heidän erityisiin haasteisiinsa ja auttamaan heitä hyötymään kehittyneestä teknologiasta.

CSC, ja sen noin 91 000 työntekijää, tarjoaa asiakkailleen kaikkialla maailmassa innovatiivisia ratkaisuja, jota perustuvat johtavaan teknologiaan ja CSC:n omiin korkeatasoisiin kykyihin. Näihin kuuluu tietojärjestelmien kehittäminen ja integraatio, IT- ja yritystoimintaprosessien ulkoistaminen, ohjelmistosovellusten kehittäminen, verkon- ja sovellustenhallinta ja johdon konsultaatio. CSC, jonka päätoimisto on El Segundossa, Kaliforniassa, ilmoitti liikevaihtonsa olleen 1. lokakuuta 2004 päättyneenä 12 kuukauden jaksona 15,3 miljardia US-dollaria. Lisätietoja löytyy yrityksen internet-sivuilta osoitteesta www.csc.com.

Internet: http://www.csc.com

LÄHDE Computer Sciences Corporation