DIA:n 21. vuosittainen Eurooppakokous: Terveyshuollon laajentaminen, 23.-25. maaliskuuta 2009, Berliini, Saksa

22 tammi, 2009, 09:00 GMT Kohteesta Drug Information Association (DIA)

BASEL, Sveitsi, January 22 /PRNewswire/ -- Kansainvälinen lääkeinformaatioyhdistys (DIA), merkittävin monen koulukunnan ei-kaupallinen yhdistys, jolla on neutraali foorumi lääketutkimuksen löydöksien ja lääkkeiden elinkaaren hallinnan kannalta tärkeiden tietojen julkaisemiselle, pitää 21. vuosittaisen Eurokokouksen (23.-25. maaliskuuta 2009; Berliini, Saksa).

DIA:n vuosittainen Eurooppakokous (http://www.presseportal.de/link/EuroMeeting ) on suurin tämän alan tapahtuma Euroopassa, ja siihen osallistuu 3 000 ammattilaista 50 maasta. Kokoukseen osallistuu biofarmaseuttisen teollisuuden, sopimuspalveluorganisaatioiden, akateemisten tutkimuskeskusten, säätelevien laitosten, terveysministeriöiden, potilasorganisaatioiden ja kauppiasyhdistysten edustajia. 21. vuosittainen Eurooppakokous tarjoaa tilaisuuden

- kuulla 350 edustajan esitykset,

- kuulla EMEA:n, FDA:n ja säätelevien laitosten esityksiä,

- osallistua 21:een kokousta edeltävään oppiohjelmaan,

- solmia suhteita kollegoihin,

- käydä 250:ssä näyttelyssä,

- valita 125 istunnosta, jotka kattavat 16 teemaa.

Eurooppa tarjoaa maailmanlaajuisista lääkemarkkinoista ristiriitaisen perspektiivin, jota eri maiden kollegat eivät täysin ymmärrä. Eurooppakokous on vain kerran vuodessa tapahtuva tilaisuus selittää sen.

"Teemaidea toimi hyvin Barcelonassa, ja sitä jatketaan Berliinissä. Olemme tehneet teemaistuntoihin joitain parannuksia, jotka auttavat eri koulukuntia toimimaan keskenään", selitti ohjelman puheenjohtaja Harry Burnstead, konsultti, Englanti.

"Lääkkeiden kehityksen perinteisten alueiden, säädösten ja potilaiden turvallisuuden lisäksi haluamme kasvattaa Eurooppakokouksen vetovoimaa ottamalla mukaan täydentäviä aiheita."

21. vuosittainen Eurooppakokous on avoin myös opiskelijoille ja tuleville ammattilaisille. Tulevien ammattilaisten istunto on tarkoitettu uusille lääkealan ammattilaisille sekä opiskelijoille, jotka haluavat päästä työskentelemään alalla. Aiheet kattavat keinot löytää oikea työ lääketeollisuudessa, työmahdollisuudet terveysvirastossa sekä tavat esitellä itsensä haastattelussa.

Opiskelijaistunto esittelee yhdessä Euroopan farmasian opiskelijoiden järjestön (EPSA) kanssa sen koulutuksen, jolla opiskelijat pääsevät mukaan lääketeollisuuden maailmaan. Istunnossa opiskelijoilta kysytään, mitä he ajattelevat opinto-ohjelmistaan (EPSA:n eurooppalainen tutkimusprojekti), ja heillä on tilaisuus keskustella mielipiteistään teollisuuden ammattilaisten ja akateemikkojen kanssa.

"Eurooppakokoukseen osallistuvat opiskelijat saavat tilaisuuden keskustella vilpittömästi ammattilaisten kanssa", sanoi ohjelman puheenjohtaja, Tri. Susanne Keitel, Johtaja, European Directorate of the Quality of Medicines and Healthcare (EDQM), EY.

Yhteystiedot: Joe Krasowski +1-215-293-5812 Joe.Krasowski@diahome.org

LÄHDE Drug Information Association (DIA)