Emuzed julkistaa kameranauhurin 30 kehystä sekunnissa mahdollistavat multimediatoiminnot TI:n OMAP2420-suorittimessa

13 helmi, 2005, 17:00 GMT Kohteesta Emuzed Inc.

SAN JOSE, Kalifornia, February 13 /PRNewswire/ --

- Emuzed tuo sujuvan VGA-tason synkronoidun äänen ja videokuvan matkapuhelimiin

Emuzed Inc., matkapuhelinten ja kulutuselektroniikan multimediaratkaisujen johtava toimittaja, julkistaa tehokkaan, 30 kehystä sekunnissa mahdollistavan VGA MPEG-4- ja CIF H.264 -pakkauksenhallinnan saatavuuden Texas Instruments Incorporatedin (TI) OMAP2420-matkapuhelinsuorittimessa. Emuzed-ratkaisu tarjoaa multimediasovelluksille korkealaatuisen synkronoidun äänen ja videon tallennuksen, toiston ja tietovirtatoiminnot käyttämällä optimaalisesti OMAP(TM) 2 -arkkitehtuurin moniytimisyyttä.

OMAP2420-suoritin sopii parhaiten seuraavan sukupolven multimediasovelluksiin, joissa on videosignaalien pakkauksenhallinnan vaativien toimintojen edellyttämä kiihdytintuki. Emuzed-ratkaisu on täysin uusi sovellus, jossa kiihdyttimien ohjelmistomuokkauksilla on saavutettu sekä VGA- että CIF-laatuisen, 30 kehystä sekunnissa näyttävän videon pakkauksen hallinta kameranauhurin, videoneuvottelun ja virtauksen kaltaisille sovelluksille.

"OMAP 2 -arkkitehtuurin ARM(R)- ja DSP-ytimet mahdollistavat käyttöjärjestelmän, sovellusten ja äänen saumattoman ja rinnakkaisen toiminnan samalla kun kiihdyttimet tukevat parannettua videokuvaa alhaisella virrankulutustasolla. Vallankumouksellisella uudella OMAP2420-suorittimella voimme tarjota asiakkaillemme Emuzed HipMedia -sovelluksen, jossa tukee entistä paremmin kameranauhurien sujuvaa videolaatua. Tällainen oli aiemmin mahdollinen vain erittäin tehokkaissa suorittimissa", sanoi Emuzed Inc:n tekniikkajohtaja tohtori Rajesh Srivathsa.

"HipMedia-sovelluksen lisäksi Emuzedin laaja kokemus laitekiihdyttimistä ja OMAP 2 -arkkitehtuurin digitaalisen signaalin käsittelystä saa aikaan sen, että voimme tarjota kalliin hintaluokan mukautus- ja kehityspalveluja OMAP 2 -suorittimille. Seuraavan sukupolven sovellusten vaatimien pakkausten, kuten H.264 ja VGA-resoluution MPEG-4, ovat mahdollisia moniytimisen ja multimedian suhteen parannetun OMAP2420-arkkitehtuurin ansiosta", lisäsi Emuzed Indian johtaja Kalyan Chakravarthy.

HipMedia on multimediasovelluspaketti, joka sisältää kuvan, äänen ja videon sieppaustoiminnon sekä albumin luontitoiminnon, trikkitiloja, erikoisefektejä, tietovirtatoimintoja, videoneuvottelutoiminnon ja musiikin toiston. HipMedia on saatavissa yksittäisenä sovelluksena tai yksilöllisesti koottavana sovellusyhdistelmänä erilaisia käyttöjärjestelmiä, kuten Symbiania, Microsoftia ja Linuxia, varten. Ratkaisun lähestymistapa on modulaarinen: siinä on erilliset kerrostumat pakkauksenhallinnalle, multimediakäytännöille ja laiteohjelmistolle, sovellusmoduulille ja käyttöliittymälle. Tämä mahdollistaa mukautuksen asiakkaan erityistarpeiden, kuten toimintojen, bittikarttojen, sovellusten tietovirtatoimintojen, pakkauksenhallinnan tuen ja protokollapinojen, mukaan. HipMedia-sovelluspaketin käyttöoikeuksien lisäksi Emuzed tarjoaa mukautus-, integrointi- ja kehityspalveluja laajalla ja korkealaatuisella OMAP-ympäristöjen multimediaosaamisellaan.

"Emuzed on työskennellyt OMAP-ympäristön parissa useita vuosia ja tarjonnut ylivertaisia multimediasovelluksia ja kokonaisvastuupalveluja matkapuhelinteollisuudelle eri puolella maailmaa. TI:n OMAP2420-suoritinta käyttävä HipMEdia tarjoaa kulutuselektroniikan laatutasoa vastaavan kameranauhuri- ja videoratkaisun asiakkaille ja parantaa siten sitä kokemusta ja käytettävyyttä, joka kuluttajalla on näistä ominaisuuksista matkapuhelimessaan", sanoi TI:n Cellular Systemsin markkinoinnin maailmanlaajuinen johtaja Paul Werp.

Emuzed Inc. kuuluu TI:n OMAP(TM) Developer Networkiin, ryhmään johtavia ohjelmistokehittäjiä, jotka siirtävät kehittyneitä sovelluksia TI:n tehokkaisiin ja virtaa säästeliäästi kuluttaviin OMAP-suorittimiin. OMAP-laitteita käyttävät käsilaitteiden valmistajat hyödyntävät ylivertaisen tehokkaiden langattomien sovellusten käyttöönottoa - mukaan luettuna äänen ja kuvan tietovirtatoiminnot, multimediaviestit, pelit, suojaus, äänen tunnistus, sijaintiin perustuvat palvelut ja matkapuhelinten myynti - kaikissa johtavissa käyttöjärjestelmissä. OMAP Technology Center -keskukset tarjoavat myös järjestelmätason integrointipalveluja maailmanlaajuisesti. Useat johtavat valmistajat, kuten Nokia, Palm, NEC, Fujitsu, LG Electronics, Hewlett-Packard, Sendo ja HTC, ovat valinneet OMAP-tekniikan 2.5- ja 3G-sukupolven langattomiin laitteisiinsa. Lisätietoja on osoitteessa www.ti.com/omap.

Emuzed

Emuzed tarjoaa edistyneitä, standardeihin perustuvia multimediatuotteita ja tekniikkoja matkapuhelin- ja kulutuselektroniikkamarkkinoille. Emuzed-ratkaisuja toimitetaan monissa parhaiden matkapuhelin- ja kulutuselektroniikka toimittajien laitteissa eri puolilla maailmaa, kuten Amerikassa, Euroopassa, Taiwanilla, Koreassa, Kiinassa ja Japanissa.

Yrityksen pääkonttori on Kaliforniassa Piilaakson sydämessä ja sillä on tutkimus- ja kehityslaitoksia Bangaloressa Intiassa sekä myyntitoimistoja ja jakelutuki eri puolilla maailmaa. Lisätietoja saat osoitteesta www.emuzed.com tai lähettämällä sähköpostiviestin osoitteeseen sales@emuzed.com.

Tavaramerkit:

OMAP on Texas Instrumentsin tavaramerkki. ARM on ARM Limitedin rekisteröity tavaramerkki.

Web-sivusto: http://www.emuzed.com

LÄHDE Emuzed Inc.