Ensimmäiset 3GPP:n hyväksymät MIMO-testit toteutettu - Renesas Mobile Corporation ja Anritsu tietoliikennealan sertifioinnin edelläkävijöitä

19 elo, 2011, 07:30 BST Kohteesta Renesas Mobile Corporation

TOKYO, August 19, 2011 /PRNewswire/ --

Renesas Mobile Corporationin ja Anritsun yhteistyön tuloksena saadaan ensimmäistä kertaa käyttöön viralliset sertifiointivaatimukset, jotka varmistavat MIMO-tekniikan yhteensopivuuden ja yhtenäisyyden aiempien laitteiden ja järjestelmien kanssa. 3GPP:n hyväksyntä helpottaa MIMO-teknologian laajempaa käyttöä markkinoilla.

Renesas Mobile Corporation, edistyneiden matkapuhelinalustojen johtava toimittaja, ja Anritsu ovat alan johtavan sertifiointiyhteistyönsä tuloksena suorittaneet validoituja ja 3GPP:n hyväksymiä (RAN5) MIMO-testejä. MIMO-tekniikalla (Multiple Input, Multiple Output) tarkoitetaan tietoliikennetekniikkaa, jossa käytetään samanaikaisesti useampaa kuin yhtä antennia sekä lähetyksessä että vastaanotossa. Vaikka MIMO-tekniikka onkin käytettävissä verkoissa ja ensimmäisiä tuotteita on jo markkinoilla, tekniikan yhteensopivuuden ja yhtenäisyyden varmistamiseen ei ole aiemmin ollut käytettävissä virallisia sertifiointivaatimuksia.

3G-järjestelmille maailmanlaajuisia teknisiä määrittelyjä luovan 3GPP:n (3rd Generation Partnership Project) hyväksynnän myötä matkapuhelinvalmistajien ja -operaattoreiden tuotteiden hyväksyntäprosessi on varmemmalla pohjalla, mikä on tärkeää, kun MIMO-teknologiaa aletaan käyttää markkinoilla entistä laajemmin. MIMO-teknologian suurimpia hyötyjä ovat entistä parempi käyttäjäkokemus, mikä ilmenee esimerkiksi lähetetyn tiedon sujuvampana kulkuna perille, sekä operaattoreiden entistä suurempi verkkokapasiteetti.

3GPP-testit Renesas Mobilen ydinosaamista

Testien tekeminen on jo pitkään ollut Renesas Mobilen modeemiyksikön suurimpia vahvuuksia. Nokialla yksikkö kehitti useita 3GPP-testejä tiiviissä yhteistyössä alan johtavan testausjärjestelmävalmistajan Anritsun sekä muiden yhteistyökumppaneiden kanssa. Anritsu on ensimmäinen testausjärjestelmävalmistaja, joka on käyttänyt ja validoinut MIMO-testien tietoja ja signalointia.

Testaaminen on tärkeä osa Renesas Mobilen kehitysprosessia, jonka tuloksena tuotteet voidaan hyväksyä ja saada markkinoille asiakkaiden käyttöön entistä nopeammin. Samalla varmistetaan, että asiakkaat saavat suurimman mahdollisen hyödyn alan panostuksista yhdenmukaisuustesteihin. Renesas Mobilen tuotteet tukevat MIMO- ja DC-HSPA+-teknologioita.

http://renesasmobile.com/news-events/news/news_20110812_MIMO_3GPP.html (12 August 2011)

Contacts (for press only):

Renesas Mobile Corporation
David McTernan