Equens ja VocaLink laajentavat sopimuksen SEPA-tilisiirtojen yhteistoiminnallisuudesta koskemaan SEPA-suoraveloituksia

15 syys, 2009, 10:07 BST Kohteesta Equens SE

HONGKONG, September 15 /PRNewswire/ -- Equens ja VocaLink ovat laajentaneet kahdenvälistä sopimustaan sisällyttäen siihen SEPA-suoraveloitusten (SDD) käsittelyn SEPA-tilisiirtojen käsittelyn lisäksi. Kummatkin yhtiöt allekirjoittivat tänään Sibos-tapahtumassa (maailmanlaajuinen finanssialan tapahtuma ) asiaa koskevan aiesopimuksen. Yhteistoiminnallisuutta koskeva sopimus auttaa luomaan kilpailukykyisemmät maksumarkkinat tarjotessaan pankeille mahdollisuuden valita maksujenkäsittelijän SEPA-suoraveloituksia ja -tilisiirtoja varten. Tarkoituksena on, että laajennettu yhteistoiminnallisuus toteutuu 2.11.2009 alkaen, jolloin SEPA-suoraveloitukset otetaan käyttöön.

Michel Stuijt, Equensin markkinointi- ja myyntipäällikkö, sanoi: "VocaLinkin kanssa solmitun tilisiirtoja koskevan yhteistoiminnallisuussopimuksen laajentaminen koskemaan suoraveloituksia oli meille loogisesti seuraava vaihe. Tämä yhteistoiminnallisuus tarjoaa nopean ja riskittömän tavan suoraveloitusten mahdollistamiseen euroalueella, jolloin Equensin ja VocaLinkin asiakkaat saavat täyden hyödyn SEPAsta. Equens on hoitanut SEPA-tilisiirrot kattavasti jo 28.1.2008 lähtien. Tällä hetkellä meillä on kahdenväliset linkit tilisiirtoja varten seuraavien maksulaitosten kanssa: DIAS (Kreikka), Iberpay (Espanja), ICBPI/Banca d'Italia (Italia), OeNB (Itävalta) ja VocaLink (UK), ja pyrimme laajentamaan tilisiirto- ja suoraveloituslinkkejä lähitulevaisuudessa."

Martin Wilson, VocaLinkin kaupallinen johtaja, lisäsi: "Yhteistoiminnallisuutta koskeva sopimus antaa asiakkaillemme mahdollisuuden laajentaa maksuverkkoaan Euroopassa. Tämän kumppanuuden vaikutuksesta voimme varmistaa yhteensopivuuden edulliseen hintaan ja tarjota samalla toiminnallisesti monipuolisia palveluita, kuten maksujen tallennusta, validointia, valtuutuksien hallintaa ja perinnän hallintaa, jotta SEPAsta tulisi todellinen menestys."

Tämä yhteistoiminnallisuutta koskeva sopimus perustuu Euroopan laajuisen maksujen selvityskeskuksen, EACHAn yhteistoiminnallisuuden tavoitekehikon versioon 4.1. Tässä versiossa käsitellään laajemmin parannettuja prosesseja vaihtoa ja kattavuuden jakamista varten. Siihen sisältyy myös yksityiskohtaisia tietoja kaikista yhteistoiminnallisuuden säännöistä SEPA-suoraveloitusviestejä varten sekä ydin- että Business-to-Business-asiakkaille.

Toimitukselle

Tietoa VocaLinkistä

VocaLink on erikoistunut pankkien tilisiirtopalveluihin, niiden yritysasiakkaisiin ja valtion virastoihin. Se prosessoi kansallisia ja kansainvälisiä automaattisia tilisiirtoja ja tarjoaa ATM-kytkentäratkaisuja. Parhaina päivinä VocaLinkin automaattinen maksualusta prosessoi yli 90 miljoonaa tapahtumaa ja kuukaudessa yli puoli miljardia tapahtumaa. Sen kytkentäalusta yhdistää yli 60 000 ATM-pakettia maailman käytetyimpään ATM-verkostoon. Sen reaaliaikainen maksualusta tarjoaa keskitetyn infrastruktuurin Yhdistyneen kuningaskunnan Faster Payments -palvelulle. Se työskentelee BGC-pankkisiirtokeskuksen kanssa ja käsittelee ulkoistettuna palveluna suurimman osan Ruotsin kotitalouksien maksuista.

Equens

Equens SE on ensimmäinen todellinen yleiseurooppalainen täyden palvelun maksujen käsittelijä. Equens on yksi Euroopan suurimmista ja innovatiivisimmista maksujen käsittelijöistä ja johdattaa markkinoita maksujen ja korttien käsittelyratkaisuihin, jotka täyttävät tulevaisuuden tarpeet. Kattavan ja kilpailukykyisen palvelutarjooman sekä joustavan ja asiakaskeskeisin lähestymistavan ansiosta yritys vastaa saumattomasti Euroopan maksuliikennemarkkinoiden vaatimuksiin. Equensin markkinaosuus euroalueella on yli 12,5 %, joka koostuu 8,9 miljardista tilisiirrosta ja 3,2 miljardista maksupääte- ja pankkiautomaattitapahtumasta. Equensilla on toimisto neljässä maassa - Alankomaissa, Saksassa, Italiassa ja Suomessa - ja se tarjoaa Euroopan laajuiset markkinat palvelemalla asiakkaita kahdeksassa maassa.

Saadaksesi lisätietoja Equensista vieraile osoitteessa http://www.equens.com

LÄHDE Equens SE