Equens laajentaa liiketoimintansa Suomeen - Seuraava askel eteenpäin Euroopassa

16 touko, 2007, 11:45 BST Kohteesta Equens

FRANKFURT, Saksa, May 16 /PRNewswire/ -- Johtokunnan puheenjohtaja Michael Steinbach ilmoitti kuudennen kansainvälisen EPCA-konferenssin aikana, että Equensin ensimmäinen edustusto avataan Helsinkiin. Equens on allekirjoittanut sopimuksen suomalaisen OP-ryhmän kanssa. Vuoden 2007 puolivälistä alkaen Equens käsittelee OP-ryhmän puolesta EU-säännösten mukaisia maksuja kehittyneen ZVS-käsittelyjärjestelmänsä kautta. Equens alkaa käsitellä muita kuin EU-säännösten mukaisia maksuja vuoden 2007 lopussa. Sopimusta voidaan pitää virstanpylväänä, sillä tämä on ensimmäinen kerta, kun suomalainen pankki ulkoistaa maksujen käsittelynsä ulkomaiselle täyden palvelun maksukäsittely-yritykselle. Edustusto on avattu toukokuun 3. päivä 2007.

Edustuston avaaminen Suomessa on seuraava vaihe Equensin toteuttaessa tavoitettaan tulla yhdeksi Euroopan suurimmista ja johtavista maksukäsittelijöistä. Equens keskittyy kasvattamaan edelleen volyymiään noudattaen ajatusta siitä, että vain riittävän suuret ja laaja-alaiset liiketoimintayksiköt pystyvät luomaan etuja asiakkailleen laadukkaan palvelun ja alhaisten kustannusten muodossa. SEPA-järjestelmän toteutuminen tulee lisäämään kilpailua ja yhdistymisiä. Suomen edustustonsa avulla Equens pystyy vahvistamaan aiempia liikesuhteitaan Suomen markkinoilla. Lisäksi edustusto toimii päänavauksena uusille kontakteille Skandinavian ja Baltian markkinoilla.

Tänä vuonna EPCA-konferenssin teemana oli eurooppalaisen maksuympäristön muotoutuminen uudelleen. Konferenssin aikana Equensin johtokunnan puheenjohtaja Michael Steinbach esitti katsauksen SEPA-järjestelmän kehitykseen tulevina vuosina. Steinbach toteaa: "Vie useita vuosia, ennen kuin SEPA-tuotteet ovat täysin valmiita ja lopullisia. Erilaiset tuotekehitykset, kuten e- ja m-maksut sekä SEPA-yhteensopiva sähköinen laskutus laajentavat entisestään SEPA-tuotteiden valikoimaa. Aikanaan standardinmukaiset yhteydet euro-maksualueen ja muiden suurten talousalueiden välillä saattavat johtaa maailmanlaajuiseen yhteensopivaan maksujärjestelmään. SEPAn ohella kansainvälistyminen jatkuu myös globaalilla tasolla. Maailmanlaajuisesti toimivat asiakkaat etsivät koko maapallon kattavia maksuratkaisuja. Lisäksi esimerkiksi Euroopan ja Amerikan markkinoiden volyymien yhdistäminen voi kasvattaa mittasuhteita. Tällä globalisaatiokehityksellä ei kuitenkaan ole samanlaisia poliittisia tarkoitusperiä kuin SEPA-järjestelmällä. Näin ollen globalisaatiokehitystä ohjaavat markkinat."

Huomautus toimitukselle

Equens on ensimmäinen aidosti Euroopan laajuinen maksujen käsittelijä, joka tarjoaa täyden palvelun. Yrityksemme on Euroopan suurimpia ja innovatiivisimpia maksunkäsittelijöitä. Tuomme markkinoille tulevaisuuden tarpeita vastaavia maksujen ja pankkikorttien käsittelyratkaisuja. Tuotevalikoimamme on kattava ja erittäin kilpailukykyinen, ja sovitamme sen ominaisuudet tarkasti asiakkaittemme tarpeita vastaaviksi joustavan ja asiakaskeskeisen toimintamallimme mukaisesti.

Equensilla maksut ovat hyvissä käsissä. Toimintamme perustuu vuosien kokemukseen ja perustajiemme erinomaiseen maineeseen (Interpay Nederland ja German Transaktionsinstitut). Yhdistetty vuosittainen volyymimme on 7 miljardia tapahtumaa ja 1,9 miljardia välitettyä pankkiautomaatti- ja myyntipistetapahtumaa. Nykyisen johtavan asemamme vuoksi olemme selkeä valinta maksunkäsittelijäksi SEPA-järjestelmässä. Integroidusti toimiva ja erittäin tehokas käsittelyjärjestelmämme on jo nyt SEPA-yhteensopiva. Näin asiakkaat voivat ostaa meiltä SEPA-palveluja heti alusta alkaen. Lisäksi tarjoamme asiakkaille kattavan tukipalvelun, jotta he voivat siirtyä SEPA-järjestelmään sujuvasti. Olemme valmiita kohtaamaan haastavan tulevaisuuden yhdessä asiakkaittemme kanssa.

Lisätietoja saat käymällä Web-osoitteessa www.equens.com

Equensin perustivat Interpay Nederland ja Transaktionsinstitut für Zahlungsverkehrs-dienstleistungen

LÄHDE Equens