Equens tarjoaa pankeille edullisen ratkaisun SEPA-suoraveloitusten mahdollistamiseksi

25 kesä , 2009, 11:00 BST Kohteesta Equens

UTRECHT, Alankomaat, June 25 /PRNewswire/ --

- Lyhyt toteuttamisaika mahdollista, rajoitetut resurssit riittäviä

Equens, yksi Euroopan suurimmista maksujen käsittelijöistä, on valmis SEPA-suoraveloitusten (SDD) käyttöönottoon 1.11.2009. Equens tarjoaa pankeille edullisen ja uusimman tekniikan mukaisen verkkoratkaisun, joka voidaan toteuttaa nopeasti ja helposti. Ottaessaan käyttöön Equensin ratkaisun pankit voivat vastaanottaa SEPA-suoraveloituksia ja täyttää suoraveloituksia koskevat Euroopan maksuneuvoston (EPC) laatimat määräykset ja toteuttamisohjeet.

Käsitellessään SEPA-suoraveloituksia pankkien on noudatettava monimutkaisia määräyksiä, jotka eivät koske tammikuussa 2008 käyttöönotettuja SEPA-tilisiirtoja (SCT). Suoraveloitusten määrän odotetaan myös olevan aluksi rajoitettu. Kun otetaan huomioon pankkien nykyinen investointi-ilmapiiri, pienet määrät ja se seikka, että pankkien ei tarvitse olla täysin valmiita vastaanottamaan suoraveloituksia ennen kuin 1.11.2010, Equensin ratkaisu on erityisen houkutteleva. Pankit voivat kirjautua sisään uuteen verkkoratkaisuun Equensin turvallisen portaalin kautta käsitelläkseen suoraveloitukset helposti ja käyttäjäystävällisesti.

Käytäntö

Mikä tahansa pankki voi käyttää verkkoratkaisua eli "Debtor Bank Module" -ohjelmaa. Kun suoraveloitukset on toimitettu, pankit, joilta maksu veloitetaan, saavat ilmoituksen Equensilta ja määrittelevät verkossa, kuinka nämä siirrot on käsiteltävä. Debtor Bank Module -ohjelman toimintaa esittelevä video on nähtävissä osoitteessa http://www.equens.com/sdd.

Tähän verkkoratkaisuun perustuen Equens tarjoaa myös moduulin, jonka avulla on mahdollista lähettää suoraveloituksia (Creditor Bank Module).

SEPA-suoraveloitus (SDD) on yksi kolmesta tärkeimmästä välineestä yhtenäisellä euromaksualueella (SEPA), joka perustettiin 28.1.2008 otettaessa käyttöön SEPA-tilisiirrot (SCT) ja SEPA-korttimaksukehikko (jo aikaisemmin). SEPA-suoraveloitus mahdollistaa yleiset standardit suoraveloituksille Euroopan maissa. Näitä maksuja käsitellään tällä hetkellä erilaisten kansallisten järjestelmien puitteissa, joita ovat muun muassa "Direct Debit" (Yhdistynyt kuningaskunta), "Lastschrift" (Saksa) ja "Incasso" (Alankomaat).

Toimitukselle

Equens

Equens SE on ensimmäinen todellinen yleiseurooppalainen täyden palvelun maksujen käsittelijä. Equens on yksi Euroopan suurimmista ja innovatiivisimmista maksujen käsittelijöistä ja johdattaa markkinoita maksujen ja korttien käsittelyratkaisuihin, jotka täyttävät tulevaisuuden tarpeet. Kattavan ja kilpailukykyisen palvelutarjooman sekä joustavan ja asiakaskeskeisin lähestymistavan ansiosta yritys vastaa saumattomasti Euroopan maksuliikennemarkkinoiden vaatimuksiin. Equensin markkinaosuus Euroopassa on yli 12,5 %, joka koostuu 8,9 miljardista tilisiirrosta ja 3,2 miljardista maksupääte- ja pankkiautomaattitapahtumasta. Equensilla on toimisto neljässä maassa - Alankomaissa, Saksassa, Italiassa ja Suomessa - ja se tarjoaa Euroopan laajuiset markkinat palvelemalla asiakkaita kahdeksassa maassa.

Saadaksesi lisätietoja Equensista vieraile osoitteessa http://www.equens.com tai.

LÄHDE Equens