Equens toimittaa OP-Pohjola-ryhmälle ulkomaanmaksujen käsittelypalvelut

23 kesä , 2008, 09:00 BST Kohteesta Equens

HELSINKI ja FRANKFURT, Saksa, June 23 /PRNewswire/ --

- Skandinavian markkinat kiinnostuksen kohteena

Equens, yksi Euroopan suurimmista maksujen prosessoijista, on alkanut tuottaa maksujen käsittelypalvelua Suomen johtavalle finanssiyhtymälle OP-Pohjola-ryhmälle. Equens käsittelee yhteiskäyttöisellä alustallaan SEPA-maksut ja euromääräiset ulkomaanmaksut tehokkaalla, skaalautuvalla ja taloudellisella tavalla. Equensin näkökulmasta saavutettu jalansija Suomessa nähdään mahdollisuutena vakiintua Skandinavian markkinoille, joille on tunnusomaista korkea automaatioaste.

OP-Pohjola-ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä. OP-Pohjola-ryhmän muodostavat 229 itsenäistä osuuspankkia, ryhmän keskusyhteisö OP-Keskus ja Pohjola Pankki Oyj. OP-Pohjola-ryhmällä on kattava määrä pankki-, sijoitus- ja vakuutuspalveluita sekä yritys- että yksityisasiakkaille. Ryhmällä on Suomessa yli neljä miljoonaa asiakasta. "Olemme etsineet ratkaisua käsittelemään kasvavaa kansainvälisten euromääräisten maksujemme määrää. Equens - ensimmäinen todellinen euroopanlaajuinen maksujen käsittelijä - täyttää tarpeemme." kertoo Maksuliikepalveluiden johtaja Anne-Mari Tyrkkö, ja jatkaa: "Suunnittelemme myös käsittelevämme valuuttamääräiset maksut Equensin välityksellä lokakuuhun 2008 mennessä."

Manfred Schuck, Equensin Markkinointi & Myynti -yksikön johtaja toteaa: "Intensiivisen yhteistyön jälkeen OP-Pohjola-ryhmän maksujen käsittely sujuu hyvin. Suuret pelurit, kuten esimerkiksi luottoyhtiöt, pitävät Equensia luotettavana, markkinaorientoituneena ja tehokkaana kumppanina, joka kykenee käsittelemään kaikki maksunsa nyt ja tulevaisuudessa. Tämän johdosta uskomme että lähitulevaisuudessa volyymimme kasvavat entisestään Skandinavian markkinoilla."

Toimitukselle

OP-Pohjola-ryhmä

OP-Pohjola-ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä. Se muodostuu itsenäisistä jäsenosuuspankeista ja ryhmän keskusyhteisöstä, OP-Keskuksesta tytäryhtiöineen sekä läheisistä sidosyrityksistä, joista suurin on pörssiyhtiö Pohjola Pankki Oyj (29.2.2008 saakka OKO Pankki Oyj). OP-Pohjola-ryhmällä on kattava määrä pankki-, sijoitus- ja vakuutuspalveluita sekä yritys- että yksityisasiakkaille.

Equens

Equens on ensimmäinen todellinen euroopanlaajuinen, täydenpalvelun maksujen käsittelijä. Yhtenä Euroopan suurimpana ja innovatiivisimpana maksujen käsittelijänä, Equens johdattaa markkinoita tilisiirtojen ja maksupäätetapahtumien käsittelyratkaisuihin, jotka täyttävät tulevaisuuden tarpeet. Kattavan ja kilpailukykyisen palvelutarjooman sekä joustavan ja asiakaskeskeisen lähestymistavan johdosta, yritys kattaa vaivattomasti Euroopan maksuliikennemarkkinoiden vaatimukset. Equensin markkinaosuus Euroalueella on yli 15%, joka koostuu 7.3 miljardista tilisiirrosta ja 2.1 miljardista maksupäätetapahtumasta vuodessa.

Equens pyrkii kohdistamaan jatkuvalla kasvulla saavutetut edut, kuten suuruuden ekonomian ja synergian, asiakkaidensa ja Euroopan maksuliikenteen hyödyksi.

LÄHDE Equens