ESA tukee Galileo Application Days -tapahtumaa

15 joulu, 2009, 19:53 GMT Kohteesta European Space Agency

NOORDWIJK, Alankomaat, December 15 /PRNewswire/ --

- Inspiroidu satelliittinavigoinnin innovatiivisista mahdollisuuksista

Euroopan avaruusjärjestön ESAn teknologiasiirto-ohjelma (TPP) on ensimmäisten Galileo Application Days -sovelluspäivien virallinen yhteistyökumppani. Tapahtuma pidetään Brysselissä Belgiassa 3.-5. maaliskuuta 2010. Tapahtuman tarkoituksena on edistää Euroopan GNSS-ohjelmien lisäarvoa sekä pienten ja keskisuurten yritysten ja suuryritysten välistä yhteistyötä. Tapahtuman ainutlaatuisessa Application Village -sovelluskylässä innovaatioita esitellään ulkoilmateatterissa, joka sisältää erilaisia lavasteita, kuten maaseudun, kaupungin, sataman ja leikkipuiston.

Application Villagessa esitellään kolmen päivän ajan erilaisia huipputason GNSS-sovelluksia ja -palveluja.

Galileo Application Days -tapahtuma esittelee lupaavia tulevaisuuden sovelluksia ja inspiroi kehitystä kuudella pääalueella: paikannukseen perustuvat palvelut, tiesovellukset, tarkat paikannukset, julkiset palvelut, vapaa-ajan ja navigointijärjestelmien kehityksen. Ne ovat kaikki aloja, joilla ESA TTP voi tukea aloittelevia yrityksiä jotka ovat suorittaneet menestyksellisesti ESAn Business Incubation Programme -ohjelman. Monet näistä aloittelevista teknologiayrityksistä ovat esillä tapahtuman ainutlaatuisessa Application Villagessa tai heidän menestystarinansa esitellään tapahtuman aikana. Muutamia esimerkkejä tällaisista yrityksistä ovat hollantilainen Bliin, joka kehitti kannettavan sosiaalisen verkostointisovelluksen, joka nostaa avoimen Internetin vahvuutta paikannukseen perustuvilla palveluilla, tai saksalainen sportsCurve, jonka reaaliaikaisen GSP-paikannuslaitteen avulla on mahdollista nähdä urheilijat urheilukilpailujen aikana. Sovellusesittelyihin ja menestystarinoihin kuuluvat myös sovellukset, jotka on kehitetty Euroopan unionin 7. puiteohjelman (FP7) alaisuudessa, sekä ratkaisut, jotka ovat ehdokkaina Euroopan satelliittinavigointikilpailussa, jossa ESA jakaa vuosittain innovaatiopalkinnon. Palkinnon saa lupaavin satelliittinavigointisovellus, joka pannaan käytäntöön välittömästi ja jota kehitellään kannattavaksi liikeideaksi yhden ESAn neljästä yrityshautomokeskuksen teknisen ja taloudellisen tuen avulla. Galileo Application Days -tapahtuma tarjoaa näkyvän lanseerauspaikan vuoden 2010 Euroopan satelliittinavigointikilpailulle ja saattaa yhteen tämän kansainvälisen ideakilpailun kumppanuusalueiden elinkeinoelämän sidosryhmät.

Tapahtuma tarjoaa myös elinkeinoelämän johtoajatuksia kuudelta eri aihealueelta, one-on-one match-making -tapaamisia, kannustuspuheita uusille tulokkaille ja näkemyksiä maailmanlaajuisesta sovelluskehityksestä pyöreän pöydän keskustelujen ja täysistuntojen kautta. ESA TTP antaa lisäksi tietoa rahoitusmahdollisuuksista ja työkaluista avaruutta koskeviin oheistapahtumille, kuten ESAn investointifoorumille, joka pidetään Stuttgartissa 18.-20. toukokuuta 2010.

Galileo Application Days -tapahtumaa isännöi Euroopan komissio. Järjestäjinä toimivat eurooppalaisen GNSS-järjestelmän valvontaviranomainen GSA ja satelliittinavigoinnin sovelluskeskus Oberpfaffenhofenissa, joka on sekä Euroopan satelliittinavigointikilpailun että ESA BIC Oberpfaffenhofenin järjestävä taho.

Tapahtuma on maksuton. Ilmoittautujat rekisteröidään ilmoittautumisjärjestyksessä sivustolla http://www.application-days.eu.

Lisätietoja:

LÄHDE European Space Agency