Eukanuba World Challenge on kruunannut vuoden 2008 voittajaksi upean salukin, CH DAKIRA SAWAHIN, jonka omistaja ja kasvattaja on saksalainen Dagmar Hintzenberg-Freisleben.

16 joulu, 2008, 07:00 GMT Kohteesta Eukanuba World Challenge

GENEVA, December 16 /PRNewswire/ -- Sunnuntaina 14. joulukuuta, Eukanuba World Challenge kruunasi vuoden 2008 voittajan näyttävin menoin AKC / Eukanuba National Championship tapahtumassa Longbeachillä, Kaliforniassa. "Tässä narttu salukissa, Dakira Sawahinissa, tulee esimerkillisesti esiin tuomariston arvostamat koiran piirteet ja loisto. Kauneutensa lisäksi koirasta näkee sen loistavan terveyden ja hyvän hoidon mitä sille on anettu. Tämä koira osaa myös esiintyä ja ansaitsee näin tulla kutsutuksi " World Champion- tittelillä ", kommentoi Richard Learwood, Eukanuban globaali markkinointijohtaja. Hän jatkoi: "Olemme olleet todistamassa tätä upeaa tapahtumaa, jossa on ollut mukana korkeatasoiset näyttelykoirat, jossa olemme nähneet omistajien ja handlereiden innostuksen ja omistautumisen, unohtamatta erittäin korkeasti arvostettua ja kokenutta asiantuntijapaneelia. Tapahtuman isäntänä on toiminut arvostettu AKC / Eukanuba National Championships.

2008 oli 2. vuosi peräkkäin kun Eukanuba World Challenge järjestettiin. Tapahtuma on kansainvälinen näyttelykoirakilpailu, jota isännöi Eukanuba, premium-tason koiranruoka valmistaja, American Kennel Club ja FCI (Fédération Cynologique Internationale). Kilpailuun osallistui koira 52 eri maasta ympäri maailmaa. Vuoden aikana kustakin osallistuvasta maasta mukaan kutsuttiin näyttelykoiratuloksien perusteella kotimainen, paras koira, jolla oli yhdessä sen omistajan kanssa kunnia edustaa omaa maataan Eukanuba World Challenge kilpailussa. Palkintona World Championship tittelin lisäksi voittaja kuittasi USD 10.000 rahapalkinnon.

Valintakehien jälkeen asiantuntijapaneelin valitsemat 12 koiraa oli kutsuttu 14. joulukuuta järjestettyyn Grand Finale näytökseen, varsinaiseen AKC / Eukanuba National Championship kehään. Kunnia ja haaste valita EWC 2008 mestari, sekä toiseksi ja kolmanneksi tullut koira näiden loistokkaiden korien joukosta, oli Hans Müllerin käsissä. Hans Müller toimii FCI:n puheenjohtajana ja on myös erittäin arvostettu tuomari.

Voittaja ja kaksi muuta sijoittunutta koiraa Eukanuba World Challenge 2008 kilpailussa ovat:

Eukanuba World Challenge voittaja 2008:

CH DAKIRA SAWAHIN
    saluki
    kasvattaja ja omistaja: Dagmar Hintzenberg-Freisleben, Saksa

2. sija:
    CH EFBE'S HIDALGO AT GOODSPICE
    sealyhaminterrieri
    kasvattaja: France Bergeron, USA
    omistajat: Margery Goog, Richard Good, Sandra Middlebrook, USA

3. sija:
    CH SMASH JP TALK ABOUT