Euroopan Kirjasto (The European Library) aukaisee 27 jalokivilipasta

26 syys, 2008, 08:00 BST Kohteesta Scriptware B.V.

HEEMSTEDE, Alankomaat, September 26 /PRNewswire/ --

- Euroopan kansalliskirjastojen sisältö on pian saatavilla useimmilla Euroopan kielillä.

Euroopan komission ja Euroopan kansalliskirjastojen konferenssin (CENL) rahoitusten avulla Euroopan kirjasto (The European Library) on tehnyt tärkeän päätöksen antaa kokoelmansa käyttöön useimmilla Euroopan kansallisilla kielillä. Ensimmäisenä toimenpiteenä on 330 digitaalista kokoelmaa ja luetteloa otettu käyttööni 27:llä kielellä. Lisää kieliä seuraa lähitulevaisuudessa.

Euroopan kirjasto (The European Library) on ilmainen palvelu, joka antaa pääsyn 48 (http://www.theeuropeanlibrary.org/portal/organisation/about_us/aboutus_en.html#who_is_involved_in_the_dev) Euroopan kansalliskirjaston 150 miljoonaan kirjaan, aikakuslehteen, julisteeseen, kuvaan, karttaan, videoon jne. Käyttöliittymä on tällä hetkellä saatavilla 27:llä kielellä (http://www.theeuropeanlibrary.org/portal/organisation/policy/policy_en.html#language) ja kokoelman kuvaukset ovat osa tätä palvelua.

Scriptware on ylpeä siitä, että se valittiin tämän projektin käännöstoimistoksi. Scriptware käyttää omaa käännösportaaliaan TransiBaria (http://www.transibar.com), joka käsittelee online-käännöksen ja XML-sisällön tarkistuksen.

"Tämä ainutlaatuinen projekti edellytti oikeanlaista menettelyä. Aate käännösportaalista, jossa kaikki osanottajat voivat olla vuorovaikutuksessa toisiinsa, oli hyvin houkutteleva. Sen seurauksena pyysimme, että Scriptware ottaisi käyttöön TransiBar-portaalinsa", kertoo Lizzy Komen, Euroopan kirjastoprojektin (The European Library) järjestelypäällikkö. Frank ter Reehorst, Scriptwaren toimitusjohtaja, lisäsi: "Tämä on ensimmäinen kerta, kun meillä on ollut 27 kieltä yhtä aikaa TransiBarissa. Se on merkittävä kehitys, varsinkin nyt, kun olemme antaneet käännöksen online-tarkastukseen kunkin kansalliskirjaston paikallisille tarkastajille".

Lisätietoja, katso http://www.TheEuropeanLibrary.org tai http://www.scriptware.nl

LÄHDE Scriptware B.V.