Eurooppalaisten unelmalomakohteet: Malediivien ja Karibian lisäksi joukkoon lukeutuvat Pohjoismaat

05 touko, 2011, 07:30 BST Kohteesta hotel.info

NÜRNBERG, Tyskland, May 5, 2011 /PRNewswire/ -- Valkoisia rantoja, palmuja ja turkoosinsininen meri, vai luonnonpuistoja ja avaria maisemia, vaiko kuitenkin kaupunkimatka? Mitä ovat eurooppalaisten lomailijoiden unelmakohteet? hotel.info [ http://www.hotel.info ], maksuton online hotellien varauspalvelu, joka tarjoaa yli 210 000 hotellia maailmanlaajuisesti, määritteli valikoitujen maiden varausasiakkaille tehdyn kyselyn perusteella, mihin he mieluiten matkustaisivat, jos heillä olisi riittävästi aikaa ja rahaa. Tulokset osoittavat seuraavaa:

- Erityisesti saksalaiset matkailijat haaveilevat Pohjoismaista

- Merentakaiset maat ovat monille varausasiakkaille unelmakohde nro 1

Kysymykseen, minne he kaikkein mieluiten haluaisivat matkustaa hinnasta ja vaivoista riippumatta, suuri osa vastaajista valitsi USAn. Matka meren taakse on monien matkailijoiden toivelistan kärjessä Italiassa, Ranskassa ja Espanjassa. Lisäksi Australia on sekä Italiassa että Espanjassa heti toisena kaivatuimmista lomakohteista. Näistä aika monet haaveilevat Australian kiertomatkasta.

Vain saksalaiset matkailijat haaveilevat Malediivien kauniista saarista sekä toisena Karibiasta, valkoisista rannoista, palmuista ja turkoosinsinisistä vesistä. USA ja Australia tunnettuine Ayers Rock -kivimuodostumineen seuraavat vasta kolmannella ja neljännellä sijalla. Hieman yllättäen sijoittui Etelämeri 5,05 prosentilla vasta 5. sijalle.

Samalla tavoin maagista vetovoimaa vaikutti olevan saksalaisiin kyselyyn vastaajiin muun muassa Norjan vuonoilla ja Suomen järvillä sekä loputtomilla metsillä. Pohjoismaat lukeutuvatkin kymmenen kiinnostavimman unelmakohteen joukkoon.

Kyselyn tulokset osoittavat kuitenkin, että toiveet ja todellisuus ovat usein kovin kaukana toisistaan. Halutun toiveloman ja todellisen suunnitellun matkan välillä oli osittain erittäin suuria eroja. Esimerkiksi USA oli ranskalaisten ja italialaisten vastaajien joukossa toivelistan kärjessä, mutta suosituimmat lomakohteet vuonna 2011 ovat kyselyn mukaan oma kotimaa ja Espanja. Myös saksalaisia turisteja näkyy todennäköisemmin omassa maassaan tai Italiassa tai Espanjassa kuin Malediiveilla tai Karibialla.

Koko lehdistötiedotteen löydät tästä:

Lehdistön yhteyshenkilö:

hotel.info