Fractus BandXpand(TM) mahdollistaa quadband ja pentaband matkapuhelinantennit

26 huhti, 2006, 13:29 BST Kohteesta Fractus

BARCELONA, April 26 /PRNewswire/ --

- GSM - ja CDMA-mobiilipuhelimet hyötyvät suoraan laajentuneesta peittoalueesta ja palveluista pienemmässä muotokertoimessa

Fractus, fraktaaliantennien teknologian uranuurtaja, on kehittänyt PCB-resonanssia madaltavan antenniteknologian, joka helpottaa monitaajuuskyvyn tarjoamista, tuo suurempaa joustavuutta antennisuunnitteluun ja tietyissä olosuhteissa parantaa SAR-arvojen hallintaa. Kaikki nämä tekijät ovat elintärkeitä seuraavan sukupolven matkapuhelinten ja mobiililaitteiden kehitykselle.

Fractuksen omistama BandXpand(TM) -teknologia on yhdistetty piirilevyn päällä olevaan antenniin. Se ohjaa virran sähkömagneettista reittiä ja mahdollistaa resonanssin matalammilla taajuuksilla, mikä helpottaa suurempikaistanleveyksisten taajuusalueiden lisäämistä sekä matkapuhelimiin etta muihin langattomiin laitteisiin.

Antennisuunnittelijat voivat siten hienosäätää taajuuksia parantaakseen matalien taajuuksien suorituskykyä ja monitaajuus-toiminnallisuutta.

Antennisuunnittelija voi esimerkiksi kehittää yksittäisen quadband-antennin GSM 900/1800 ja CDMA 800/1900 ominaisuuksilla ilman switchplexeria, ja erillisen UMTS-antennin, eristettynä quadband-antennista 12dB:llä - tuloksena on laite, joka hallitsee kaksisuuntaiset puhelut missä tahansa maailmassa samalla kun se lataa multimediatiedostoa.

"Fractus BandXpand(TM) tarjoaa mobiilisuunnittelijoille uuden työkalun, jonka avulla voidaan toteuttaa yhä pienempiä, suurikapasiteettisia matkapuhelimia ja -laitteita, minkä ansiosta antennisuunnittelu voi mukautua yhä paremmin OEM- ja ODM-valmistajien vaatimiin mekaniikkoihin," sanoi Fractuksen Dr. Carles Puente, CTO. "Tämän teknologian ansiosta antenni- ja laitevalmistajat voivat yhdessä työskennellen saavuttaa suurempaa joustavuutta antenni- ja laitesuorituskyvyn suhteen kuin koskaan aiemmin."

Fractus on kehittanyt BandXpand(TM)-teknologiastaan demonstraatioita esitettavaksi avainasiakkaille.

Fractus

Fractus suunnittelee ja valmistaa langattomille sovelluksille tarkoitettuja pienikokoisia, edullisia, tehokkaita ja helposti integroitavia monikaista-antenneja. Fraktaalitekniikan tarjoamien ainutlaatuisten tilantäyttö- ja monitaso-ominaisuuksien ansiosta Fractus-antennit soveltuvat erinomaisesti hyödynnettäviksi matkapuhelimissa, langattomissa bluetooth(R)-, WLAN- ja UWB-laitteissa sekä tukiasemissa. Fractusilla on hallussaan huomattava tiedollinen pääoma, sisältäen mm. 42 patenttiperhettä. Vuonna 2005 World Economic Forum myönsi Fractusille "Technology Pioneer" -palkinnon.

Lisätietoa osoitteessa www.fractus.com

www.axicom.com