Fractus ja Vitelcom mahdollistavat entistä ohuemmat Telefonica-luurit

29 marras, 2004, 15:04 GMT Kohteesta Fractus

BARCELONA, November 29 /PRNewswire/ --

- Fractuksen FracPlane(R)-antennitekniikan avain Vitelcomin TSM-matkapuhelimiin

Telecomin antennien kehittäjä Fractus(R) on aloittanut sen ensimmäisten patentoitua FracPlane(R)-tekniikkaa käyttävien luuriantennien toimituksen. Antennit mahdollistavat yhdistelmäantennin ja vain 3,2 mm:n maatasokorkeuden.

Antenneja käytetään Vitelcomin suunnittelemissa ja valmistamissa Telefonica TSM6 -luureissa, jotka ovat 14 mm:n paksuisia - mikä on 30 % vähemmän kuin tavallisissa kapulamallisissa matkapuhelimissa.

"FracPlanen maataso-antennitekniikan ansiosta voimme tuottaa monikaista-antenneja, jotka ovat paljon entistä ohuempia, mutta tehoa ei kuitenkaan menetetä", sanoi Fractuksen toimitusjohtaja Ruben Bonet. "Valmistajat, jotka työskentelevät kanssamme luurin suunnittelun alusta alkaen, saavuttavat nämä edut nopeasti ja saavat siten ajallisen edun kilpailussa, jossa he vastaavat asiakkaiden vaatimuksiin entistä ohuemmista ja vähemmän tilaa vievistä puhelimista."

Fractuksen antenniosaaminen yhdistettynä FracPlanen teknisiin etuihin mahdollistaa entistä vähäisemmän seisovan aallon suhteen (VSWR, voltage standing wave ratio) ja suuremmat tehokkuudet kuin samanlaisissa PIFA-antenneissa tai huomattavasti pienemmän koon yhtä tehokkaana.

"Tekninen ryhmämme työskenteli Fractuksen kanssa aivan tuotekehityksen alusta alkaen varmistaakseen, että antenni toimii mahdollisimman tehokkaasti luurin ulkoisen suunnittelun kanssa", kertoi Vitelcomin laitteistojohtaja José Luis Córdoba, "ja koska Fractus-tekniikassa käytetään perinteisiä materiaaleja ja valmistusmenetelmiä, meidän ei tarvinnut joutua tekemisiin uusien materiaalien tai tuotantoprosessien kanssa."

Fractus on kehittänyt FracPlane-tekniikan soveltamalla omaa fraktaaliantennitekniikkaansa maatasosuunnitteluun. Se on yhtä tehokas kapula-, simpukka- ja liukukansimallisissa luureissa.

Fractus

Fractus suunnittelee ja valmistaa helposti integroitavia, edullisia, laadukkaita ja erittäin tehokkaita pienois- ja monikaista-antenneja langattomia sovelluksia varten. Fractuksen antenneja, joiden tekniikan perustana ovat fraktaalien ainutlaatuiset tilaa täyttävät ja monitasoiset ominaisuudet, käytetään matkapuhelimissa, Bluetooth(R)- ja WLAN-laitteissa, tukiasemissa sekä sotilas- ja autosovelluksissa. Fractuksella on huomattava aineettoman omaisuuden portfolio, ja sille annettiin vuonna 2004 Frost & Sullivan Technology Innovation Award -palkinto. www.fractus.com

Vitelcom

Vitelcom Mobile Technology SA on vuonna 2001 perustettu eurooppalainen yritys, joka valmistaa Euroopassa ja Latinalaisessa Amerikassa käytettäviä GSM-, GPRS- ja UMTS-matkapuhelimia. Vitelcom-ryhmä työllistää 600 henkilöä maailmanlaajuisesti ja investoi vahvasti tutkimukseen ja kehitykseen. www.vitelcom.es