Fractus tuo markkinoille maailman ensimmäisen UWB-fraktaaliantennin

13 syys, 2005, 09:00 BST Kohteesta Fractus

BARCELONA, September 13 /PRNewswire/ -- Fractus, fraktaaliantennitekniikan edelläkävijä, on julkistanut ultralaajakaista-antennin langattomille lähiverkkomarkkinoille. Tämä pieni (10x10x0,8mm) ympärisäteilevä ja erittäin tehokas UWB-antenni takaa parhaan mahdollisen kaistanleveyden.

Uusi Fractus UWB Media+ Chip -antenni täyttää taajuusalueelle 3.1-5 GHz asetetut reference designer-, OEM- ja ODM-vaatimukset, WiMedia Alliancen määritelmän mukaisesti. Tähän järjestöön kuuluvat mm. Intel, Texas Instruments, Microsoft, Philips Electronics, Nokia, Staccato Communications ja muita UWB-kehittäjiä.

Antennin pienen koon ansiosta sen sijoittaminen on helppoa ja joustavaa myös erilaisten pienikokoisten piirilevyjen yhteyteen, jollaisia käytetään esimerkiksi digitaalikameroissa, kotiteatterilaitteissa, tietokoneiden oheislaitteissa, PDA-laitteissa, matkapuhelimissa ja Compact Flash -muistikorteissa.

"UWB ja sen mahdollistamat langattomat laitteet tarjoavat laitevalmistajille huikeita mahdollisuuksia", kertoo Tim Hillison, Fractusin Short-Range Wireless Divisionin johtaja. "Fractusin fraktaaliteknologia antaa sen valitseville valmistajille selvän kilpailuedun kustannusten, suorituskyvyn ja laitekoon suhteen."

Tehtaaton puolijohdeyhtiö Staccato Communications on testannut Fractus UWB Media+ Chip -antennia Team Staccato Partner -ohjelmansa puitteissa. Staccato tarjoaa Fractus UWB Media+ Chip -antennia optiona niille asiakkailleen, jotka käyttävät firman valmistamia yhdellä sirulla ja kokonaan CMOS-prosessilla toteutettuja UWB-sovelluksia.

"Fractus on kehittänyt innovatiivisen, kustannustehokkaan ja pieneen tilaan mahtuvan UWB-antennin, joka auttaa pitämään kokonaismateriaalikulut pieninä, parantaen täten sertifioitujen langattomien USB-laitteiden menekkiä massamarkkinoilla", kertoo Jarvis Tou, Staccato Communications -yhtiön tuotemarkkinoinnin varajohtaja. "Aiomme tulevaisuudessa jatkaa tiivistä yhteistyötä Fractusin kanssa, joka toimii aktiivisena jäsenenä Team Staccato Partner -ohjelmassamme."

Fractus UWB Media+ Chip -antennia edustaa Richardson Electronics ja se on saatavissa 73 eri maassa.

Fractus

Fractus suunnittelee ja valmistaa langattomille sovelluksille tarkoitettuja pienikokoisia, edullisia, tehokkaita ja helposti integroitavia monikaista-antenneja. Fraktaalitekniikan tarjoamien ainutlaatuisten tilantäyttö- ja monitaso-ominaisuuksien ansiosta Fractus-antennit soveltuvat erinomaisesti hyödynnettäviksi matkapuhelimissa, langattomissa bluetooth(R)-, WLAN- ja UWB-laitteissa sekä tukiasemissa. Fractusilla on hallussaan huomattava tiedollinen pääoma, sisältäen mm. 36 patenttiperhettä. Vuonna 2005 World Economic Forum myönsi Fractusille "Technology Pioneer" -palkinnon. Lisätietoa osoitteessa www.fractus.com

Fractus
    Angela Carson,