Fractus yhdistää Grundigin lippulaivan 3G i-mode puhelimen

02 helmi, 2006, 12:00 GMT Kohteesta Fractus

BARCELONA, February 2 /PRNewswire/ -- Fractus, Fractal Antenna(R) -teknologian uranuurtaja, toimittaa penta-band -antennin Grundigin uusimpaan G600i-liukukansipuhelimeen. Tämä on yksi ensimmäisistä eurooppalaisten valmistajien i-modea tukevista mobiilipuhelimista ja samalla Grundigin ensimmäinen 3G-mobiilipuhelin.

Sisäinen penta-band -antenni toimii UMTS:ssa samoin kuin GSM:ssä 850 MHz, 900 MHz, 1800 MHz ja 1900 MHz taajuusalueilla Euroopassa ja USA:ssa. Se on kooltaan ainoastaan 38x10x10 mm.

Fractus ja Grundigin mobiiliteknologian insinöörit toimivat yhteistyössä konseptivaiheesta lopputoimitukseen varmistaakseen ensiluokkaisen mobiilin suorituskyvyn. Fractuksen antenni tuo saumattoman toimivuuden G600i:n MP3-soittimeen ja pyörivään kameraan kun liukukansi-puhelin on auki- ja kiinni-asennoissa, parantaen siten mobiiliterminaalin yleistä käyttömukavuutta.

"Runsailla ominaisuuksilla varustettujen, edistyneitä roaming-ominaisuuksia ja monitaajuudet tarjoavien puhelinten kysyntä asettaa teknisiä haasteita mobiililaitteiden valmistajille" sanoi Vitelcomin R&D Hardware Engineering Director, José Luis Córdoba. "Mobiililaitteiden kasvanut monimutkaisuus lisää väistämättä eri komponettien välisten häiriöiden riskiä, mikä mahdollisesti vähentää laitteen yleistä laatua.. Työmme Fractuksen ja sen asiantuntevan antenni-insinöörien teamin kanssa takasi, että meidän lippulaivamme 3G-puhelin toimittaa agressiivisen määrän ominaisuuksia, taaten samalla korkean tuotelaadun."

"Mobiililaitemarkkinat ovat jälleen kerran muuttumassa kun kolmannen sukupolven teknologia saavuttaa markkinoiden hyväksynnän," sanoi Josep Puig, Fractuksen mobiilipuhelin-antennien johtaja. "Pian näemme CDMA2000:n ja muiden 3G-versioiden nousun puhelinmarkkinoilla, samoin kuin Wi-Fista ja UWB:sta tulee arkipäivää. Tämän tuloksena tulemme näkemään lisääntynyttä kiinnostusta seuraavan sukupolven monitaajuus-antenni -teknologiaan ja antenneihin, jotka tukevat kuutta tai useampaa taajuutta."

Fractus

Fractus suunnittelee ja valmistaa optimoituja antenneja langattomiin laitteisiin. Hyödyntäen fraktaalien ainutlaatuisia tilantäyttö- ja kerrosominaisuuksia, Fractuksen antenneja käytetään mobiilipuhelimissa, langattomassa kuluttajaeletroniikassa, joka hyödyntää Bluetoothia(R), WLANia ja UWB:tä, sekä tukiasemissa. Fractus omistaa huomattavan määrän henkistä omaisuutta, mukaanlukien 37 patenttiperhettä, ja on World Economic Forumin Technology Pioneer. www.fractus.com

Grundig mobiili/Vitelcom

Tammikuussa 2005 Grundig Multimedia BV ja Vitelcom Mobile Technology solmivat lisenssisopimuksen, joka yhdistää molemmat brändit.

www.grundig-mobile.com

Vitelcom Mobile Technology, on eurooppalainen yritys, joka toimii Espanjassa, Ranskassa ja Saksassa, ja jolla on tuotantolaitoksia Espanjassa, Meksikossa ja Brasiliassa. Vitelcom työllistää 400 henkilöä ja toimitti 4 miljoonaa puhelinta vuonna 2005.

www.vitelcom.es.

Lähde: Fractus

Tim Hillison, +34-93-544-2690, tim.hillison@fractus.com. Oliver Chapman, +44-208-392-4050, fractus@axicom.com. Jacqueline Casini, +33-479-65-78-53, pr@vitelcom.es

LÄHDE Fractus