Fractus yhdistää Nextlinkin Spiderin

03 touko, 2006, 15:35 BST Kohteesta Fractus

BARCELONA, May 3 /PRNewswire/ --

- Bluetooth-kuulokkeiden kantama on jopa 90 metriä (300 feet)

Fraktaaliantennialan edelläkävijä Fractus ilmoitti, että se toimittaa antennit Nextlinkin uraa uurtaviin Bluetooth-kuulokkeisiin. Nextlink Spider säilyttää Bluetooth-yhteyden jopa yli 90 metrin kantamalla (300 feet), mikä ylittää runsaasti Bluetooth-kuulokkeiden tavallisen kantaman.

Pitkän kantaman kuulokkeissa on sisäinen mikrofoni, jolla käyttäjä voi keskustella entistä joustavammin matkapuhelimella tai tietokoneella, jossa on Skypen kaltainen VoIP-sovellus.

"Spider-kuulokkeet muuttavat tapaa, jolla kuluttajat voivat käyttää pöytäkoneitaan ja matkapuhelimiaan", sanoi Albert Algans, Fractusin teknisen myynnin ja markkinoinnin johtaja. "Nextlink Spider kuvaa sitä, mitä edistyksellinen suunnittelu ja huippuluokan antennitekniikka voivat yhdessä saavuttaa."

"Kun pyritään pienentämään jotain Bluetooth-kuulokkeiden kaltaista, antennin koolla voi olla suuri merkitys", sanoi Fredrik Olsson, Nextlinkin toimitusjohtaja. "Läheinen yhteistyö Fractusin kanssa ja heidän teknisen osaamisensa hyödyntäminen on auttanut meitä suunnittelemaan muutamia maailman pienimpiä, useita toimintoja sisältäviä Bluetooth-kuulokkeita."

Muita Fractusin antenneja käyttäviä Nextlink-kuulokkeita ovat Bluespoon 5G - maailman pienin ja kevein kuuloke, joka painaa vain 5,85 grammaa ja jonka koko on vain 30 mm x 17 mm (pituus x leveys). Matkapuhelinten oheislaitteiden markkinoilla, joissa on erittäin kova kilpailu, Fractusin teknisen osaamisen avulla Nextlink kykeni suunnittelemaan pieniä kuulokkeita tyylistään huolehtiville markkinoille, pienentämään tuotekehityskustannuksiaan ja nopeuttamaan tuotteiden valmistusta.

Richardson Electronics markkinoi Fractusin lyhyen kantaman antenneja 73 maassa.

Nextlink Spider tulee jälleenmyyntiin vuoden 2006 toisen neljänneksen lopulla.

Tietoja Fractusista

Fractus suunnittelee optimoituja antenneja langattomiin laitteisiin.

Hyödyntäen fraktaalien ainutlaatuisia tilantäyttö- ja kerrosominaisuuksia , Fractusin antenneja käytetään matkapuhelimissa, langattomassa Bluetoothia(R), WLANia ja UWB:tä käyttävässä kuluttajaelektroniikassa ja tukiasemissa. Fractus omistaa huomattavan määrän immateriaalioikeuksia, kuten 42 patenttiperhettä, ja on 2005 World Economic Forumin Technology Pioneer. www.fractus.com

Tietoja Nextlinkistä

Nextlink.to A/S on lokakuussa 1999 perustettu tanskalainen yritys, joka perustuu neljän vuoden tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Tanskan Gentoftessa sijaitseva yritys luo laitteistotietoliikennetuotteita, jotka ovat maailman pienimpien laitteiden joukossa niin ammatti- kuin kuluttajakäytössä. Lisätietoja on osoitteessa http://www.nextlink.to.

LÄHDE Fractus