Fractusin monikaista-antenniteknologialle myönnetty tärkeä patentti

28 maalis, 2006, 14:10 BST Kohteesta Fractus

BARCELONA, Espanja, March 28 /PRNewswire/ -- Fraktaaliantenniteknologian edelläkävijä Fractus on saanut maailman ensimmäisen patentin monitasoiselle antenniteknologialle.

Monitasoisen antennin patentti on myönnetty USA:ssa numerolla #7,015,868 ja Euroopassa numerolla EP1223637. Se on myös myönnetty Venäjällä ja Meksikossa ja useita muita kansainvälisiä hakemuspäätöksiä odotetaan tulevina kuukausina.

Monitasoisen antenniteknologian ansiosta mobiililaitteet voivat tarjota lisääntyneitä taajuuskaistoja pienemmässä fyysisessä tilassa. Tämän ansiosta langattomat laitteet voivat ottaa käyttöön useampia langattomia standardeja ja taajuuksia ja laitesuunnittelijat voivat kehittää pienempiä ja tyylikkäämpiä malleja. Fractusin kehittämä monitasoinen teknologia luo systemaattisen pohjan fraktaalimatematiikkaa hyödyntäville geometriapohjaisille malleille. Sen hyödyntäminen kattaa teollisuudenaloja telekommunikaatiosta autoteollisuuteen.

"Fractus on sitoutunut luomaan pienempia, paremmin toimivia antenneja huomisen langattomille laitteille", sanoi Tri Carles Puente, Fractusin teknillinen johtaja. "Immateriaalioikeutemme globaali tunnistaminen patenttitoimistoissa kautta maailman on todiste Fractusin edistysaskelista antennisuunnittelussa ja -kehityksessä, sekä niiden merkityksestä teollisuudenalalle kokonaisuudessaan."

Fractusin patentti-portfolio sisältää 42 patenttiperhettä ja yhteensä noin 199 kansallista patenttia, jotka kattavat Euroopan, USA:n, Kiinan, Japanin, Korean, Intian, Venäjän, Brasilian ja Meksikon. 10% Fractusin työntekijöistä on tohtorintutkinto ja 60% on telekommunikaatio-insinöörejä. Fractus on julkaissut 50 IEEE-standardointijärjestön julkaisua ja puhunut useissa kansainvälisissä konferensseissa mobiililaitteiden ja tukiasemien antenniteknologian viimeisimmistä kehitysaskelista. Sen asiakkaisiin kuuluu alan johtavia yrityksiä, kuten Samsung, Sagem, CSR, Atheros Communications, Philips Semiconductors ja Siemens.

Fractus

Fractus suunnittelee ja valmistaa langattomille sovelluksille tarkoitettuja pienikokoisia, edullisia, tehokkaita ja helposti integroitavia monikaista-antenneja. Fraktaalitekniikan tarjoamien ainutlaatuisten tilantäyttö- ja monitaso-ominaisuuksien ansiosta Fractus-antennit soveltuvat erinomaisesti hyödynnettäviksi matkapuhelimissa, langattomissa bluetooth(R)-, WLAN- ja UWB-laitteissa sekä tukiasemissa. Fractusilla on hallussaan huomattava tiedollinen pääoma, sisältäen mm. 36 patenttiperhettä. Vuonna 2005 World Economic Forum myönsi Fractusille "Technology Pioneer" -palkinnon. Lisätietoa osoitteessa www.fractus.com

LÄHDE Fractus