Frost & Sullivanin "Enabling Technology of the Year Award 2006" ¿palkinto kuuluu menestyksekkäälle sveitsiläiselle farmasia-nousukkaalle AmVac AG:lle

25 helmi, 2007, 14:21 GMT Kohteesta AmVac

GENEVE, Sveitsi, February 25 /PRNewswire/ -- AmVac on jo kehittänyt lähelle markkinoille saattamista kaksi bioterapeuttista lääkettä, joilla on potentiaalia muodostua kultaisen standardin teknologiaksi omissa käyttöaiheissaan. Palkinto myönnetään AmVacille näiden bioterapeuttisten rokotteiden ja hoitomenetelmien kehittämiseen keskittyvästä erinomaisesta työstä. Luovuttamalla tämän palkinnon Frost & Sullivan kiittää yrityksen proaktiivisia toimia käyttää tietämystään vallankumouksellisten lääkkeiden löytämisessä ratkaisemaan merkittäviä pullonkauloja lääketutkimuksessa ja kliinisessä sovelluksessa.

Tulevaisuudessa uusien rokotteiden saapuminen johtaa käyttökatteisiin, jotka ovat vähintään farmasiasektorin tasolla. Rokotemarkkinoiden odotetaan osoittavan 13 prosentin kasvua (CAGR) vuosien 2006 ja 2010 välillä. Nopeaa kasvua odotetaan rokotehoito-opin segmentissä ja vastaavasti AmVac on valmis kokemaan voimakasta kasvua erityisesti yhdistettynä keskittymiinsä ainutlaatuisiin käyttöaiheisiin.

"AmVac on luonut kehittyneiden tuotteiden portfolion, joka keskittyy urologian ja gynekologian turvallisiin ja tehokkaisiin sovelluksiin," huomauttaa Frost & Sullivan Drug Discovery Technologies -ohjelman johtaja, Tri Amarpreet Dhiman.

"Se keskittyy näihin sovelluksiin, joissa turvallisuus on erittäin tärkeä tekijä, kuten tarttuvien tautien tunnistaminen, kattaakseen vielä tuntemattomia hoitotarpeita life sciences -markkinoilla."

Melinda Karpati, AmVacin pääjohtaja vakuuttaa: "Viime vuoden aikana me ja yrityskumppanimme pystyimme kehittämään kaksi innovatiivista hoitosuunnitelmaa tuotteidemme avulla, samalla kuitenkin säilyttäen kevyen mutta tehokkaan tutkimus- ja kehitysprosessin. Olemme siksi hyvin ylpeitä, että ponnistuksemme huomioidaan ja että sitä arvostetaan tällä palkinnolla asiantuntijoiden toimesta."

Yrityksen kahta pääasiallista instrumenttialustaa Femivac(R) ja Prostavac(R) on kehitetty ja testattu yhteistyössä bioteknologiayhtiöiden ja akateemisten instituuttien kanssa. Femivac(R), immunoterapeuttinen rokote bakteerivaginoosin ja trikomoniaasin hoitoon, on osoittanut vakuuttavia vaikutus- ja turvallisuusprofiileja, jotka tarjoavat pitkäaikaisen suojan ja korkeamman tehokkuuden verrattuna yleisesti käytettäviin lääkkeisiin.

Prostavac(R) on maailman ensimmäinen patentoitu immunoterapeuttinen rokote eturauhasen hyvälaatuisen liikakasvun (BPH) ja akuutin/kroonisen prostatiitin hoitoon. Sillä on todettu erittäin suuri onnistumisprosentti, 75 prosenttia potilaista on osoittanut kestävää parannusta, sivuvaikutusten jäädessä marginaalisiksi eikä kirurgiaa vaadita. Näiden seikkojen vuoksi sillä on potentiaalia muodostua alan standardiksi.

"Integroidessaan sekä uusia tehokkaita hoito-oppeja että kestäviä ja turvallisia lääkkeitä, ja osoittaessaan ennennäkemätöntä tuottavuutta ja elinvoimaa, AmVac on noussut teollisuuden eturintamaan," huomauttaa Dr. Dhiman.

"Yrityksellä on monimuotoista sovelluskykyä, joka voi tuoda turvallisempia lääkkeitä markkinoille nopeammalla läpimenoajalla ja tavoitella eri tautien hoitotarpeita tulevaisuudessa."

Yhteistyössä useiden ulkoisten kumppanien kanssa, AmVacin patentoidut teknologiat ovat saaneet lisääntyvää arvostusta useissa sovelluksissa, mukaanlukien life research -tutkimuksessa ja akateemisessa maailmassa, toteuttaessaan käynnissä olevaa biomarkkereiden löytämistä ja tuodessaan strategisesti suunniteltuja karsintamenetelmiä.

Frost & Sullivanin Enabling Technology of the Year -palkinto myönnetään yritykselle, jonka kehittämä teknologia voi hyödyttää tai mullistaa teollisuuden. Palkinnon saaja on kehittänyt yhdessä tutkimuskumppaneidensa kanssa järjestelmän, jonka avulla voidaan kehittää uusia hoitomuotoja merkittävien ihmisen lisääntymisjärjestelmän sairauksien hoitoon. Tämän läpimurron avulla kliiniset tutkijat voivat kehittää menetelmiä, jotka tuovat etuja terveydenhoitohenkilöstölle ja potilaille ennennäkemättömässä mittakaavassa.

Frost & Sullivanin Best Practices -palkinnot jakavat tunnustusta yrityksille erilaisilla alueellisilla ja globaaleilla markkinoilla niiden osoittamista poikkeuksellisista saavutuksista ja ylivertaisesta suorituskyvystä sellaisilla alueilla kuin johtajuus, teknologiset innovaatiot, asiakaspalvelu ja strateginen tuotekehitys. Teollisuudenalan analyytikot vertailevat markkinoille osallistujia ja mittaavat tehokkuutta perusteellisten haastatteluiden, analyysien ja laajan sekundaarisen tutkimuksen avulla tunnistaakseen best practices -menetelmät teollisuudenalalla.

Frost & Sullivanista

Frost & Sullivan, globaalin kasvun konsulttiyritys, on toiminut yhteistyössä asiakkaiden kanssa tukeakseen innovatiivisten strategioiden kehittämistä yli 40 vuoden ajan. Yrityksen teollisuudenalojen tuntemus integroi kasvukonsultointia, kasvukumppanuuspalveluja ja yrityshallintakoulutusta mahdollisuuksien tunnistamiseksi ja kehittämiseksi. Frost & Sullivan palvelee laajaa asiakaskuntaa, joka koostuu globaalisti 1000 yrityksestä, aloittavista yrityksistä sekä sijoitusyhteisöstä, tarjoamalla kattavan talouselmän vaikutusalueen, joka heijastaa ainulaatuista globaaliua perspektiiviä ja yhdistää jatkuvat markkina-analyysit, teknologiat, ekonometriat ja demografiat.

Lisätietoja www.frost.com

AmVacista

AmVac on biofarmseuttinen yritys, joka sijaitsee Sveitsin Zugissa. Yrityksen tavoitteena on kehittää ja jakaa innovatiivisia lääkkeitä urologian ja gynekologian hoitotarpeisiin. Nämä hoitotarpeet ovat lääketieteellisesti yhä täyttämättä.

AmVacin erityistä asiantuntemusta on innovatiivisten lääkkeiden ja terapioiden tunnistaminen. Nämä tullaan lisensoimaan ja tuomaan markkinoille keskittyneen kliinisen kehitystutkimuksen ja hyväksymisasiantuntemuksen avulla.

AmVac on jo rakentanut tasapainoisen portfolion, joka sisältää kehittyneitä tuotteita. Varhaista kehitystä täydennetään lisäksi tehokkaalla verkostolla erikoistuneiden yhteistyökumppaneiden kanssa johtavissa tutkimusryhmissä ja bioteknisissä yrityksissä.

Yhteyshenkilö AmVac: Ms. Béatrice Roth, AMVAC AG , Puh. +41-41-725-32-30,

roth@amvac.ch