Genworth Financialin maksuturvavakuutustoiminta on nyt täysin integroitu

05 marras, 2004, 16:42 GMT Kohteesta Genworth Financial Ltd

LONDON, November 5 /PRNewswire/ -- Genworth Financial (NYSE: GNW) ilmoitti tänään, että se on saanut päätökseen hallintomääräysten mukaiset käsittelyt, joita sen eurooppalaisen maksuturvavakuutustoiminnan, aikaisemmalta nimeltään GE Financial Insurance, täysimääräinen integrointi on edellyttänyt.(1)

Genworth Financial, Inc. jätti aikaisemmin tänä vuonna S-1 -rekisteröintiasiakirjan Yhdysvaltain arvopaperi- ja pörssikomissioon (Securities and Exchange Commission, SEC) ensimmäistä julkista osakeantiaan varten. GE siirsi Genworthille olennaisilta osiltaan koko sen yhdysvaltalaisen henki- ja asuntoluottokantavakuutustoimintansa, mukaan lukien sen kansainväisen asuntoluottokantavakuutustoiminnan ja eurooppalaisen maksuturvavakuutustoiminnan.

Genworth on Yhdysvaltojen vuoden 2004 suurin julkinen osakeanti, joka tuotti sille 2,83 miljardia Yhdysvaltain dollaria toukokuussa. Se aloitti uutena yrityksenä, jolla on noin 10 miljardin dollarin tulot ja 100 miljardin dollarin varallisuus (Yhdysvallat), hyvät luottokelpoisuusluokitukset ja markkinajohtajuus useilla alan sektoreilla, joihin kuuluvat vanhuuden hoitovakuutus ja elinkorkovakuutus Yhdysvalloissa, asuntoluottokantavakuutus maailmanlaajuisesti ja maksuturvavakuutus Euroopassa.

Genworthin maksuturvavakuutustoiminnan, entisen GE Financial Insurancen, pääjohtaja ja toimitusjohtaja Bill Goings sanoi: Tämän käsittelyn saaminen päätökseen ja tulevaisuutemme Genworthina antaa maksuturvavakuutustoiminnalle merkittäviä mahdollisuuksia. Erillisenä yrityksenä Genworth voi harjoittaa omaa GE:stä riippumatonta strategiaa ja rahoittaa yrityshankkeitaan suoraan pääomamarkkinoilla.

Muutoksilla ei ole vaikutusta sellaisten olemassa olevien jäjestelyjen luonteeseen, joka yrityksillä on maksuturvavakuutustoiminnan kanssa, tai tapaan, jolla kyseiset järjestelyt toteutetaan.

Genworth Financial on johtava vakuutusten holding-yhtiö, joka palvelee yli 15 miljoonan asiakkaan toimeentuloturva-, eläketulo-, sijoitus- ja asuntoluottokantavakuutustarpeita yli 20 maassa, joihin kuuluvat Australia, Kanada, Tanska, Suomi, Ranska, Italia, Irlanti, Saksa, Alankomaat, Norja, Portugali, Espanja, Ruotsi, Sveitsi, Iso-Britannia ja Yhdysvallat. Genworth on maksuturva- ja asuntoluottokantavakuutusten johtava tarjoaja Euroopassa. Sen tuotteita välitetään rahoituslaitosten ja niiden kytkösyhtiöiden kautta, jotka tarjoavat turvaa, joko alla olevien lainojen tai muiden niiden asiakkailleen myymien, luottotuotteiden yhteydessä tai itsenäisenä tuotteena.

(1) Ranskan maksuvakuutustoiminnan integrointia koskevien hallintomääräysten mukaisten käsittelyjen odotetaan valmistuvan myöhemmin tänä vuonna.

LÄHDE Genworth Financial Ltd