Hampaat vesilasissa yöpöydälläsi...

24 huhti, 2006, 09:00 BST Kohteesta Nobel Biocare

HELSINGFORS, Suomi, April 24 /PRNewswire/ -- Maailman terveysjärjestön WHO:n julkaiseman tutkimuksen mukaan miljoonat iäkkäät ihmiset jäävät vaille tarvitsemaansa suun ja hampaiden terveydenhuoltoa. Tämän vuoksi monilla heistä on hammassairauksia, jotka voivat johtaa kaikkien hampaiden menettämiseen.

Jopa 41 prosentilta yli 65-vuotiaista suomalaisista puuttuvat kaikki hampaat. Hampaiden puuttuminen ei ole pelkästään kosmeettinen ongelma. Hammasongelmiensa takia ihmiset omaksuvat usein haitallisia ruokailutottumuksia. He välttävät kunnon ruokia, joista ennen pitivät, koska syömisestä on tullut liian hankalaa. Hampaiden puuttumista voidaan pitää monien geriatristen vaivojen syynä. Kehittyneiden maiden väestötieteellinen tilanne enteilee hampaiden puuttumisen ja korkean eliniän yhdistelmästä johtuvien ongelmien vielä moninkertaistuvan tulevaisuudessa.

Vanhuus tuo monelle mieleen heikon terveyden ja yleisen haurauden sekä yön ajaksi vesilasiin pannut tekohampaat. Näin ei kuitenkaan tarvitse enää olla. Suuret ikäluokat ovat lähestymässä eläkeikää. He haluavat säilyttää vireytensä ja jatkaa täyttä, aktiivista elämää. He käyvät vielä työssä tai käyttävät aikansa matkusteluun, urheiluun ja harrastuksiin. Joka tapauksessa tämä ikääntyvä sukupolvi haluaa nauttia hyvästä ruoasta ja aktiivisesta rakkauselämästä.

Kaikkien, jotka haluavat viettää tyydyttävää ja aktiivista elämää pitkälle vanhuuteen asti, on kiinnitettävä huomiota suun ja hampaiden kuntoon ja varmistettava, että hammaspuutokset korjataan laadukkailla korvaavilla hampailla. Modernit esteettiset hammashoitoratkaisut palvelevat hyvin tätä tarkoitusta. Niillä saadaan aikaan omia hampaita vastaava laatu ja ulkonäkö. Nobel Biocaren WWW-sivusto osoitteessa www.nobelsmile.com on suunnattu suurelle yleisölle. Se antaa runsaasti tietoa laadukkaista ratkaisuista puuttuvien hampaiden korvaamiseen.

Sivusto on järjestetty maiden ja kielten mukaan. Saat sieltä kaikki tarvitsemasi seikkaperäiset tiedot, jotta sinulla on valmiudet neuvotella vaivattomasti hammaslääkärisi kanssa ja kertoa toiveesi hänelle selkeästi. Haluathan taas hymyillä ilman huolen häivää!

Nobel Biocare on lääkinnällisten tuotteiden valmistaja ja johtava esteettisen hammashoidon innovatiivisten ratkaisujen kehittäjä.

Nobel Biocare Suomi Oy
    Pekka Sinervo