HD elokuvat kompaktissa formaatissa

28 syys, 2007, 13:28 BST Kohteesta Sanyo

HELSINKI, September 28 /PRNewswire/ --

- Uusi Xacti Digital Movie HD700-kamera Sanyolta

SANYO esittelee uuden Xacti Digital Movie HD700:n, viimeisimmän mallinsa, joka täydentää HD-tuotevalikoimaa. Elegantilla SD videokameralla vodaan kuvata elokuvia 720p:n HD resoluutiolla ja ottaa 7.1 megapikselin kuvia. Kiitos keveän painonsa (189g) ja pienen kokonsa (73 x 35 x 109 mm), uusi Xacti Digital Movie on ihanteellinen seuralainen matkoille. HD700 pakkaa elokuvadataa tehokkaaseen MPEG-4 AVC/H.264 formaattiin.

Yksinkertaisesti tehokas

Muunnettaessa videota MPEG-4 AVC/H.264 formaattiin, elokuva mahtuu puolta pienempään tiedostoon - laadun pysyessä samana. Elokuvan tallentaminen on mahdollista jopa tunnin ja 53 minuutin ajan korkealaatuisinta HD:ta (720p) käyttäen 8 GB SD muistikortille. Samoin kuin isosiskonsa, Xacti HD1000, malli HD700 käyttää viimeisintä "Image Processing Engine" -ominaisuutta. Tämä teknologia yhdistää kaksi aiemmin erillistä sirua yhdeksi tehokkaaksi yksiköksi. Näin energiankulutus alenee vain neljään wattiin.

Yksinkertainen arkistointi ja toisto

Datansa korkeamman volyymin vuoksi korkean resoluution elokuvamateriaali vaatii erityisen laitteiston käsittelyyn ja toistoon. Tämän tarjoaa ulkoinen levyasema, "Xacti Library". Se voidaan kytkeä HDMI liitintä käyttäen USB kaapelilla[1] kameran telakka-asemaan. Valikko ilmestyy HD-TV:seen ja näyttää tallenetut tiedostot. Pienoiskuvia (thumbnails) voidaan hallita helposti varustukseen kuuluvalla kaukosäätimellä ja yksinkertaistaa näin käyttöä. Kiitos "Xacti Library" -toiminnon, tiedostojen tai arkistojen muuntaminen DVD:ksi ei ole tarpeellista.

Kuvien ottamisen ja filmauksen helppous

Samoin kuin kaikki Xacti Digital Movie mallit, HD700 kykenee ottamaan korkealaatuisia kuvia filmauksen aikana Dual Shot -toimintonsa ansiosta. Digital Image Stabilizer tuottaa tarkkoja kuvia ilman sumeutta. Valoherkkyys on sopeutettu ISO 3.200:aan ja mahdollistaa hyvät kuvat jopa puolivalossa. Super Makro -toiminnolla voidaan ottaa lähikuvia kohteen sijaitessa jopa metrin etäisyydellä. "Quick Stand-by" -moodissa kamera on valmiina uuden kuvan ottoon jo ainoastaan muutamassa sekunnissa. Käyttäjä voi tarkastella juuri ottamiaan kuvia tarkoitukseen hyvin sopivalla 2.7 tuuman LCD monitorilla. Kuvat ovat näytöllä 16:9 formaatissa.

Xacti Digital Movie HD700 on saatavilla hopeisena, punaisena ja ruskeana erikoistuneista jälleenmyyntiliikkeistä syyskuusta lähtien. Suositushinta on 599 euroa.

SANYO Fisher Sales

(Europe) GmbH