HI ja Renesas Solutions solmivat käyttöoikeus- ja yhteismyyntisopimuksen MascotCapsule(R)-sarjasta

07 syys, 2007, 10:00 BST Kohteesta HI Corporation

TOKIO, September 7 /PRNewswire/ --

HI CORPORATION (pääkonttori: Meguro-Ku, Tokio; toimitusjohtaja: Kazuo Kawabata; "HI"; Jasdaq: 3846) ilmoitti tänään yrityksen solmineen käyttöoikeus- ja yhteismyyntisopimuksen Renesas Solutions Corp. (pääkonttori: Chiyoda-Ku Tokio; toimitusjohtaja: Kazuo Minorikawa; "Renesas Solutions"), joka on Renesas Technology Corp. (pääkonttori: Chiyoda-Ku, Tokio; toimitusjohtaja: Satoru Ito; "Renesas Technology") kokonaan omistama tytäryhtiö, kanssa "MascotCapsule Series" -3D-renderöintiohjelmien hankinnasta, johon sisältyvät "Mascot Capsule" ja "MascotCapsule nano" ("MascotCapsule").

HI tarjoaa ratkaisuna MascotCapsulen käyttöoikeuden Renesas Technology -keskusyksiköille ja Renesas Solutions tarjoaa MascotCapsulella varustettujen keskusyksiköiden jakelun ja teknisen tuen. Tämä ratkaisu on aatavilla samoilta toimittajilta kuin Renesas Technology -tuotteet.

Tämän sopimuksen mukaan HI antaa asiakkaan tarjota MascotCapsulea erilaisiin tuotteisiin, kuten massamarkkinatuotteisiin ja pienen tuotantomäärän tuotteisiin, joihin upottaminen on ollut vaikeaa, ja Renesas Technology mahdollistaa tuotteiden erottamisen parantamalla lisäarvokeskusyksiköitä.

"Parannamme yhteistyötämme kolmannen osapuolen middleware-toimittajien kanssa", sanoi Renesas Solutions Corp:n toimitusjohtaja Kazuo Minorikawa. "Tämän käyttöoikeussopimuksen osana olemme kehittäneet kolme MascotCapsulea käyttävää esittelyjärjestelmää ja esitelleet ne eri messuilla. Esittelylaitteiden suosion ansiosta olemme saaneet useita tiedusteluita. Tämän yhteistyön ansiosta voimme olla varmoja siitä, että tarjoamme uusia ratkaisuja, joista asiakkaamme nauttivat."

"Olemme erittäin tyytyväisiä tästä käyttöoikeussopimuksesta Renesas Solutionsin kanssa", sanoi HI CORPORATION in toimitusjohtaja Kazuo Kawabata. "Viime vuosina useissa upotetuissa laitteissa on ollut hyvin vaativaa toimittaa käyttäjäystävällinen käyttöliittymä alati monimutkaisemmille toiminnoille ottaen huomioon keskusyksikön ja muistiresurssien asettavat rajat. Uskomme, että tämä ratkaisu täyttää tarpeet ja parantaa upotetun käyttöliittymän toimintoja merkittävästi.

Lisäksi kodin laitteiden pääasiallinen värijärjestelmän, YUV-järjestelmän (1), tuen ansiosta uskomme, että MascotCapsulen käyttö kodin laitteissa yleistyy merkittävästi."

HI odottaa, että tämän ratkaisun potentiaali on sen yleistyvä käyttö yhä erilaisemmissa tuotteissa, kuten digitaalisissa kameroissa, videokameroissa, autojen äänijärjestelmissä, navigointijärjestelmissä, POP-päätteissä ja ravintoloissa käytettävissä kosketusnäyttöpäätteissä. HI jatkaa jakelutoimintaansa Japanissa ja ulkomailla yhdessä Renesas-yhtymän kanssa.

YUV-järjestelmä (1)

YUV on värijärjestelmä, jossa väri on jaettu valoisuuteen (Y), sininen miinus valoisuus -värierosignaali (U) ja punainen miinus valoisuus -väriero (V). Tätä järjestelmää käytetään usein televisiossa ja näytöissä, ja sen muuntaminen RGB-väritilaan edellyttää värimuunnosprosessia.

Koska MascotCapsulea on käytetty tukemaan vain RGB-muotoa, keskusyksikön on tehtävä RGB-YUV-muunnos, jotta kuva voidaan esittää YUV-järjestelmän näytössä.

Tietoja Renesas Solutionsista

Vieraile osoitteessa http://www.rso.renesas.com/english/english.html.