hotel-infon Euroopan hinta-laatusuhdeindeksi: Tyytyväisiä asiakkaita Tšekissä, vuoteet yhä kalliita Pohjoismaissa

27 kesä , 2011, 08:00 BST Kohteesta hotel.info

NURNBERG, Germany, June 27, 2011 /PRNewswire/ --

Kesä lähestyy kovaa vauhtia ja samalla lähestyy loma-aika. Samaan aikaan kun monet ovat jo lyöneet lukkoon lomasuunnitelmansa, toiset vasta miettivät, milloin ja missä rentoutuisivat lomallaan. Silloin hinta ja tarjottava palvelu ovat usein merkittäviä kriteerejä mietittäessä, mihin maahan matkalla mentäisiin.

Suunnitteluapua tähän tarjoaa myös hotel.infon ( http://www.hotel.info/ ) hinta-laatusuhdeindeksi. Maksuton online-hotellivarauspalvelu, joka tarjoaa yli 210 000 hotellia maailman laajuisesti, tutki varausasiakkaidensa hotellihuoneiden arviointeja hinta-laatusuhteen kannalta myös maatasolla. Missä Euroopan maassa hotellivieraat saavat eniten, missä vähiten vastinetta rahalleen?

hotel.infon Top 20 Euroopan 30 väkimäärältään suurimman maan joukosta (2-5 tähteä)

Lomailijat, jotka antavat paljon painoarvoa hotellin hyvälle hinta-laatusuhteelle, lähtevät todennäköisimmin Tšekkiin. Varausasiakkaat arvioivat Tšekin hotellit Euroopan Top 20 -listan kärkeen 7,67 pisteellä. Myös portugalilaisten hotellien hinta-laatusuhde vakuutti, ne nousivat toiselle sijalle ja paransivat sijoitustaan viidellä sijalla edelliseen arviointiin nähden. Bulgariassa ja Puolassa asiakkaat olivat hieman vähemmän tyytyväisiä, mutta se riitti kuitenkin kärkijoukkoon pääsemiseen.

Slovakia kuuluu varausasiakkaiden mukaan keskikastiin, sen hinta-laatusuhde on selvästi parantunut. 75. jääkiekon maailmanmestaruuskisojen kilpailupaikoilla jännitystä riittää vielä turnauksen jälkeenkin, sillä tavallista useammat kansainväliset yöpymisasiakkaat antavat hotelliarvionsa.

Parantuneella hinta-laatusuhdearvioinnilla ranskalaiset hotellit ohittivat sveitsiläiset. Ranska pystyi näin luovuttamaan peränpitäjän paikan Sveitsille, joka on nyt 6,53 pisteellä Euroopan Top 20 -listan viimeisellä sijalla. Vähiten katetta rahalle saavat hotellivieraat varausasiakkaiden mielestä useimmissa Pohjoismaissa. Vain Suomen hotellit pääsivät parhaiden hotellien listalle.

Lehdistön yhteyshenkilö:

Aleksander Szumilas