hotel-infon hinta-laatusuhdeindeksi: Helsinki pääsi kansallisen Top 3:n joukkoon, mutta jäi kuitenkin niukasti kansainvälisestä kärjestä

22 helmi, 2011, 07:30 GMT Kohteesta hotel.info

NÜRNBERG, Saksa, February 22, 2011 /PRNewswire/ -- Missä kaupungissa hotellivieraat saavat eniten, missä vähiten vastinetta rahalleen? hotel.info [ http://www.hotel.info ], maksuton online-hotellivarauspalvelu, joka tarjoaa yli 210 000 hotellia maailman laajuisesti, tutki vuoden 2011 ensimmäisen neljänneksen aikana varausasiakkaidensa arviointeja hinta-laatusuhteen kannalta.

Ensimmäistä kertaa hotel.info [ http://www.hotel.info ] ulotti tutkimuksensa Suomessa 2-5 tähden hotellien hinta-laatuarviointeihin. Tähänastisiin keski- ja ylemmän tason hotelleista (3-4 tähteä) tehtyihin tutkimuksiin verrattuna on seuraavassa analyysissa näin ollen huomioitu myös hyvän varaustason omaavat business-budjettihotellit (2 tähden hotelleja). Lisäksi 5 tähden segmentistä löytyvät myös ylemmät luksushotellit.

- Suomi:
      Turun hotellit selvästi kärkijoukkoa; Helsinki yltää toiselle sijalle
    - Maailmanlaajuisesti:
      Tallinna, vuoden 2011 kulttuuripääkaupunki on sijalla neljä; Helsingin
      lisäksi myöskään Tukholma, Oslo ja Kööpenhamina eivät yllä Top 20:n
      joukkoon

hotel.infon Top 3 -kaupungit Suomessa

Ajankohtainen hinta-laatuarviointi
    1.  Turku                          6,89
    2.  Helsinki                       6,62
    3.  Tampere                        6,53

Turun hotellit vakuuttivat yöpymisvieraat Suomen parhaalla hinta-laatusuhteella ja saivat arviokseen 6,89. Maan vanhin kaupunki pystyi näin ollen viemään kärkipaikan Helsingin nenän edestä. Tärkeänä teollisuuspaikkakuntana ja Pohjoismaiden suurimpana sisämaakaupunkina tunnettu Tampere saavutti 6,53 pisteellä kolmannen sijan.

Vietnamin pääkaupungin Hanoin 2-5 tähden hotellit saavuttivat metropoleja maailmanlaajuisesti verrattaessa ensimmäisen sijan 7,85 pisteen hinta-laatuarvioinnilla. Yleisesti ottaen taulukon yläosaa hallitsevat kuitenkin erityisesti Itä-Euroopan pääkaupungit. Viron Tallinna, vuoden 2011 kulttuuripääkaupunki, sijoittui 7,68 pisteellä hienosti neljännelle sijalle. Kansallisessa vertailussa Helsingin hotellivieraat arvioivat sen 6,62 pisteellä toiselle sijalle. Kansainvälisen Top 20:n joukkoon pääsyyn se ei kuitenkaan tällä kertaa riittänyt. Tulosluetteloon eivät päässeet myöskään Tukholma 6,19 pisteellä, Oslo 5,97 pisteellä tai Kööpenhamina 5,72 pisteellä.

Lehdistön yhteyshenkilö:

hotel.info