hotel-infon hinta-laatusuhdeindeksi: Maksatko tyytyväisenä vai poistutko karvas maku suussasi?

25 loka, 2010, 08:00 BST Kohteesta hotel.info

NURNBERG, Saksa, October 25, 2010 /PRNewswire/ -- Mitä hotellivieraat ovat kokeneet oleskelunsa aikana? Lähtikö hotelleista Suomessa ja maailmalla enimmäkseen tyytyväisiä asiakkaita, vai jäikö usein katkera jälkimaku? Tätä kysymystä selvitteli hotel.info [ http://www.hotel.info ], yli 210 000 hotellin maksuton maailmanlaajuinen online-varauspalvelu, jälleen hinta-laatuindeksinsä puitteissa.*

Seuraavassa on tarkasteltu hotellivieraiden kolmen ja neljän tähden hotelleille antamia hinta-laatusuhteen arviointeja. hotel.info [ http://www.hotel.info ] näyttää tässä tilanteen kolmannen vuosineljänneksen 2010 jälkeen ja tulokset ovat seuraavanlaiset:

- Suomi:

Vaasalle uusi kärkisija, Vantaa hännänhuippuna, Helsinki keskitasoa.

- Maailmanlaajuisesti: Itäeurooppalaiset kaupungit edelleen kärjessä, Pariisi pettymyksenä viimeisellä sijalla.

hotel.info Top 10 -kaupungit Suomessa

Ajankohtainen hinta-laatuarviointi      Edellinen hinta-laatuarviointi

1.       Vaasa               7,343     1.       Turku              7,54
    2.       Jyväskylä           7,269     2.       Mustasaari         7,25
    3.       Porvoo              7,222     3.       Vaasa              7,21
    4.       Kajaani             7,188     4.       Porvoo            7,174
    5.       Turku               6,933     5.       Kajaani            7,17
    6.       Oulu                 6,74     6.       Oulu               6,71
    7.       Helsinki            6,675     7.       Helsinki           6,68
    8.       Tampere             6,569     8.       Lappeenranta       6,59
    9.       Lappeenranta         6,25     9.       Tampere            6,57
    10.      Vantaa              5,486     10.      Vantaa             6,12

Tällä kertaa hotellivieraat olivat Vaasassa erityisen tyytyväisiä hotellien tarjoaman palvelun laatuun. Satamakaupunki saavutti kärkisijan arvolla 7,34. Vantaalla näyttää myös edelleen olleen ristiriitaa hotelliyöpymisten hinnan ja laadun välillä, joten kaupunki jäi viimeiselle sijalle. Mustasaari jäi kokonaan ilman sijoitusta.

* Yhteensä hotel.infolla on käytettävissä yli miljoona hotelliarviointia. Hotellivieraat arvioivat www.hotel.info-sivuston kautta varaamansa hotellin poistumisensa jälkeen pistejärjestelmän (0 - 10) pohjalta. Huoneen laadun ja henkilökunnan ystävällisyyden kaltaisten kriteerien lisäksi voidaan tällöin muun muassa arvioida myös hinta-laatusuhde. Tällä on erityinen merkitys, sanoo myös Timo Vavrinec, hotel.info:n edustaja: "Asiakkaiden arvioinnit ovat sijainnin, tähtien määrän, hotellin kuvauksen ja hotellin optisen vaikutelman lisäksi tärkeä kriteeri, joka on asiakkaillemme huomattavana apuna hotellia valittaessa. Tällöin kysymys siitä, kuinka asiakas arvioi hotellin hinta-laatusuhteen, on erittäin keskeinen kokonaisarvioinnin kannalta".

Lehdistön yhteyshenkilö:

hotel.info