Huonon arvostelun jälkeen: Britannialainen hotellin omistaja heittää asiakkaan ulos huoneesta

13 loka, 2010, 09:00 BST Kohteesta hotel.info

NÜRNBERG, Saksa, October 13, 2010 /PRNewswire/ --

- Kymmenen tavallisinta syytä huonoihin arvosteluihin

Arvostetun itävaltalaisen päivälehden* mukaan britannialainen hotellin omistaja Blackpoolista poisti epämieluisan pariskunnan hotellista. Hän heitti pariskunnan ulos hotellihuoneestaan, sen jälkeen kun pariskunta oli - ilmeisesti heti hotelliin kirjautumisensa jälkeen - antanut älypuhelimella kyseisestä hotellista negatiivisen arvion eräälle online-hotelliarviointisivustolle.

Vielä muutamia vuosia sitten oli pölyinen palautelaatikko tavallisin ja usein ainoa hienovarainen keino, jolla hotellivieraat pystyivät ilmaisemaan tyytymättömyytensä valitsemansa hotellin olosuhteisiin. Eikä ollut varmaa, vaikuttaisiko palaute mihinkään. Mutta se on menneisyyttä. Internet muutti myös hotellien valituskäytännöt perusteellisesti: Tänä päivänä hotellivieraat kirjoittavat kokemuksistaan online ja erilaiset portaalit julkaisevat nämä kirjoitukset sivuillaan. Mobiilitietoliikenne nopeuttaa tätä prosessia vielä entisestään, kuten edellä kerrotusta tapauksesta on nähtävissä.

hotel.info [ http://www.hotel.info ] on tarkastellut yli miljoonan hotelliarvioinnin asiakaskommentteja ja laatinut listan kymmenestä tavallisimmasta huonon palautteen syystä:

- Aamiainen: Ylikallis aamiainen, jonka laatu ja runsaus ei vastaa hintaa. Liian vähän valinnanvaraa. Aamiaista ei tuoda tarpeeksi nopeasti lisää / uusille vieraille ei kateta tarpeeksi nopeasti. Vanha, pidempään tarjolla ollut ruoka.

- Pysäköinti: Liian kalliit pysäköintipaikkojen tai pysäköintihallien hinnat, usein myös hotellien antamat virheelliset tiedot hinnasta ja saatavuudesta internet-esittelyissä.

- Melu: Keskeistä sijaintia ja siihen liittyvää liikenteen melua moititaan harvemmin, kun sitä vastoin huoneen ohutseinäisyyttä ja ikkunoiden puutteellista melueristystä moititaan paljon useammin.

- Huoneen koko: Erityisesti pohjois-amerikkalaiset vieraat ovat vähemmän ihastuneita eurooppalaisten hotellien usein pieniin hotellihuoneisiin ja ahtaisiin kylpyhuoneisiin.

- Palvelu/ystävällisyys: Tämä on harvemmin ulkomaisten vieraiden valituksen aihe. Pääasiassa kotimaiset yöpymisasiakkaat ovat niitä, jotka eivät ole tyytyväisiä palvelutasoon.

- Internet/WLAN: Ylikalliit online-maksut, ei WLAN-yhteyttä käytettävissä.

- Puhtaus: Valitukset huonosti siivotuista huoneista, erityisesti kylpyhuoneista.

- Mukavuus: Muhkuraiset patjat. Huterat vanhat...

Lehdistön yhteyshenkilö:

hotel.info