innovaphone CeBIT 2006:ssa - IP-puhelin ääriolosuhteisiin: innovaphone ja Funke + Huster Fernsig julkaisevat erikoispuhelimensa

08 maalis, 2006, 23:01 GMT Kohteesta innovaphone AG

SINDELFINGEN, Saksa, March 8 /PRNewswire/ --

- IP-puhelinasiantuntija innovaphone ja Muelheimissa toimivat teleliikenne- ja viestintäasiantuntijat Funke + Huster Fernsig ovat yhdessä kehittäneet teolliseen käyttöön erikoispuhelimen, joka kestää ääriolosuhteita. He julkaisevat tämän erikoispuhelimen tämän vuoden CeBIT-messuilla.

IP 150 erottuu edukseen huippuluokan IP-tekniikan ja Funke + Huster Fernsigin valmistamien tuotteiden kestävyyden yhdistelmällä. Laitteet ovat modulaarisia. Niissä on yhtenäinen peruslaite ja vaihtelevat laitteet. Näin ollen ne sopivat kaikkiin mahdollisiin teollisiin vaatimuksiin: ne on suojattu tulipalolta ja räjähdyksiltä, ne kestävät säätä, kosteutta ja kastumista ja ne ovat vedenpitäviä. Funke + Husterin tällaisia erikoispuhelimia käytetään kuitenkin useilla alueilla äärimmäisten olosuhteiden lisäksi, kuten öljynporauslautoilla ja kemiallisissa ja lääketieteellisissä tehtaissa sekä sairaaloissa ja vanhainkodeissa sekä yksityisasunnoissa, kun puhelimessa on erittäin suuri näppäimistö tai bakteereja hylkivä muovisuojus.

innovaphonen ja FHF:n yhdessä kehittämä IP-puhelin IP 150 yhdistää huippuluokan IP-tekniikkaa sisältävän sisuksen tukevaan ja kestävään koteloon. Näin yritykset, joilla on jo toimistorakennuksissaan IP-puhelinvaihde, voivat integroida tehtaansa yrityksen sisäiseen infrastruktuuriin samalla välineellä. Kestävä kotelo on valmistettu iskunkestävästä muovista ja se kestää happoa, emäksiä ja voiteluaineita. Se soveltuu myös kiinnitettäväksi seinään tai pöytäpuhelimeksi. Puhelimen soittoäänen voimakkuudeksi voidaan säätää jopa 92 dB(A), mikä voi auttaa äänekkäissä työtiloissa.

innovaphone AG:n markkinointi- ja tiedotusosaston hallituksen jäsen Dagmar Geer on "vakuuttunut siitä, että IP 150 täyttää tärkeän tarpeen ja on suosittu teollisilla aloilla. Yhdistelmä innovaphone-puhelinvaihteen kanssa tarkoittaa sitä, että puhelimessa yhdistyvät kaikki nykypuhelintekniikan hienoudet ja kestävä kotelo."

Puhelimen odotetaan tulevan markkinoille vuoden 2006 kolmannen neljänneksen aikana innovaphonen tavallisten myyntikanavien kautta. (www.innovaphone.com).

Tietoja innovaphonesta

innovaphone AG toimittaa yrityksille johtavaa tekniikkaa IP-puhelinratkaisuihin. Toisin kuin perinteisten puhelinjärjestelmien valmistajat ja verkkolaitteiden toimittajat innovaphone keskittyy yksinomaan IP-puhelinratkaisujen kehittämiseen, tuottamiseen ja toimittamiseen. Se on yksi niistä harvoista toimittajista, jotka tinkimättä toteuttavat IP-puhelintekniikan. Jokainen innovaphonen IP-ratkaisu tukee riippumattomia standardeja H.323 ja SIP. Tämä varmistaa sen, että kaikki IP-puhelintekniikan edut - joustavuus, investoinnin suoja ja tehokkuus - ovat käytössä.

innovaphone on luonut teknisesti erinomaisen tuoteperheen usean vuoden kehitystyön tuloksena. Ensimmäinen IP-yhdyskäytävä (IP 400) julkaistiin vuonna 1998, vuosi yrityksen perustamisen jälkeen. Sitä seurasivat IP gateway IP 3000 tammikuussa 2000 ja IP-puhelin tiptel innovaphone 200 kaksi kuukautta myöhemmin. Tuotesarjan ytimenä on innovaphonen kehittämä IP-puhelinjärjestelmä innovaphone PBX.

ISDN-taustan omistavaa viisi edelläkävijää perustivat innovaphone AG:n vuonna 1997. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Sindelfingenissä. innovaphonella on noin 40 työntekijää Sindelfingenissä (pääkonttori), Hannoverissa (koulutuskeskus), Berliinissä, Bozenissa (Italia) ja Eskjössä (Ruotsi). Yritys kehittää liiketoimintaa koko Euroopan alueella. innovaphonen IP-ratkaisuja on mm. seuraavien yritysten käytössä: Heinrich Bauer Publishers, VW-koulutuskeskus, Ruhrin yliopisto Bochumissa, Sveitsin televisio, Fraunhofer Institut ja Sparkasse Stralsund.

Lehdistöedustaja:

Dagmar Geer