Iqua ja Autoliitto toivottavat hyvää Joulua ja turvallista ajomatkaa

20 joulu, 2007, 06:00 GMT Kohteesta Iqua

ESPOO, Finland, December 20 /PRNewswire/ -- Autoliiton tiepalvelun vapaaehtoisten toteuttama Operaatio Lumihiutale auttaa jälleen joulun ja uuden vuoden ajan tieliikenteessä. Lumihiutaleen tehostettu liikennepäivystys alkoi lauantaina 15. joulukuuta ja päättyy 1. tammikuuta 2008 klo 22.

Iqua Oy on tänä vuonna mukana toivottamassa autoilijoille hyvää joulua ja turvallista ajomatkaa. Iqua lahjoitti autoliiton operaatio lumihiutaleelle auto handsfree-laitteita Iqua Snake 2, minkä avulla toivotaan autoilijoiden keskittyvän turvalliseen ajamiseen, kännykällä puhumisen sijasta. Iqua Snake 2 on helposti istuimen niskatukeen asenettava Bluetooth handsfree-laite, joka jättää autoilijan kädet vapaaksi ja helpottaa näin itse ajamiseen keskittymistä. Kännykässä puhuminen on kiellettyä Suomessa ja todistettavasti vaarantaa liikennettä. Tulevaisuudessa ajokorttinsa saattaa menettää ajoa häiritsevästä matkapuhelimen käytöstä, joten Iqua haluaa kertoa autoilijoille turvallisemmasta vaihtoehdosta.

"Suomalaiset arvostavat kaunista muotoilua, toiminnallisuutta ja edistyksellistä teknologiaa - nämä kaikki yhdistyvät Iqua Snake2-laitteissa", toteaa Iquan toimitusjohtaja Juha Reima. "Haluamme tarjota autoilijoille tyylikkään ja turvallisen ratkaisun." Iqua Snake 2 suositeltu jälleenmyyntihinta on 109EUR ja se on saatavilla hyvinvarustelluista tekniikan alan liikkeista mm. Tekniset, Mustapörssi ja Länsiauto.

Autoliiton koulutuspäällikkö ja Tiepalvelun yhteyshenkilö Teijo Poutanen muistuttaa matkalle lähtijöitä seuraamaan sääennusteita ja suunnittelemaan matkansa olosuhteiden mukaan. Ajoneuvossa kannattaa pitää mukana lämpimiä vaatteita ja huopia sekä heijastimia tai heijastimellisia huomioliivejä kaikkia matkustajia varten. Teijo kiittää Iquaa Snake 2 handsfree-laitteista ja toivoo näiden käytön edistävän turvallista ajamista.

Yhteyden Lumihiutaleeseen saa soittamalla Autoliiton ylläpitämään, valtakunnalliseen Autoilijan palvelukeskusnumeroon 0200-8080 (0,99 EUR puhelu + 0,99 EUR /min + pvm). Lisää ohjeita ja vinkkejä autoilijoille löytyy http://www.autoliitto.fi. Autoliiton tiepalvelu ja Iqua toivottavat kaikille tiellä liikkujille hyvää joulumieltä ja turvallista matkaa!

Iqua Oy

Iqua avaa uusia henkilökohtaisen viestinnän mahdollisuuksia innovatiivisilla langattomien puhelimien lisälaitteillaan. Iqua valmistaa ainutlaatuisia headset- ja handsfree-laitteita sekä muita langattomia välineitä mobiiliviestintään. Yhtiön perustajat työskentelivät aiemmin Nokian palveluksessa, ja heillä on yhteensä yli sadan vuoden laaja ja kansainvälinen kokemus mobiiliviestinnän alalta ja langattomien tuotteiden suunnittelusta puhelimiin ja muihin laitteisiin. Iqua yhdistää ainutlaatuisella tavalla huipputeknologian ja modernin suomalaisen muotoilun. Käyttömukavuus ja tyyli ovat pääkohdat Iquan tuotteiden suunnittelussa. Lisätietoja: http://www.iqua.com.

LÄHDE Iqua