Islanti lanseeraa päivitetyn "Guðmundur 2.0" -version maailman ensimmäisestä inhimillisestä hakukoneesta

10 syys, 2015, 09:00 BST Kohteesta Inspired By Iceland

REYKJAVIK, Islanti, September 10, 2015 /PRNewswire/ --

Ennennäkemättömän kysynnän ansiosta uusi versio on täynnä uuden aallon ominaisuuksia, kuten "Guðmundur Hangouts", kun maailma ottaa käyttöönsä inhimillisen hakukoneen

• Inspired By Iceland julkaisee Guðmundur 2.0 -version  sarjalla uusia jännittäviä ominaisuuksia. Uusi versio on jatkoa "Ask Guðmundur" -palvelun, maailman ensimmäisen inhimillisen hakukoneen, menestykselle
  • Päivitys sisältää tosiaikaisen Guðmundur Hangouts -palvelun, joka on sarja uniikkeja, Islannissa tänä talvena järjestettäviä ainutkertaisia elämyksiä tarjoavia tapahtumia
  • Unohtumattomiin kokemuksiin kuuluvat henkeäsalpaava yöpyminen luonnossa tähtitaivaan alla yhdellä Islannin upeista jäätiköistä sekä matka gastronomiseen paratiisiin, jossa tutustutaan Reykjavikin palkittuihin ruokapaikkoihin
  • Muita päivityksiä, mukaan lukien Guðmundur Maps ja Guðmundur Mobile, lanseerataan tässä kuussa

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150909/264815 )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150909/264816 )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150909/264817 )

Inspired By Iceland on ilmoittanut lisäävänsä sarjan uusia jännittäviä ominaisuuksia ainutlaatuiseen ja erikoiseen Internet-palveluunsa, maailman ensimmäiseen inhimilliseen hakukoneeseen Ask Guðmunduriin.

Tänään julkistettu Guðmundur 2.0 on ympärivuotisen Inspired by Iceland -turismikampanjan viimeisin luku. Tyypillisesti islantilainen ja aidosti henkilökohtainen hakukonepalvelu sisältää Guðmundur Hangouts -palvelun, sarjan ainutkertaisia ja vaikuttavia tosiaikaisia kokemuksia.

Seitsemän räätälöityä, ainutlaatuista kokemusta tarjoaa ihmisille upean tilaisuuden viettää aikaa yhden Guðmundur-palvelun islantilaisen alueellisen edustajan kanssa, joka esiteltiin aiemmin tänä vuonna osana Ask Guðmundur -kampanjaa.  Kukin asiantuntijoista tarjoaa ihmisille tosielämän kokemuksia ja autenttisen kuvan yhdestä Islannin seitsemästä alueesta.  Hangouts-palvelu, joka toimii 27. syyskuuta ja 31. marraskuuta välisenä aikana, antaa turisteille kuvan Islannista paikallisen asukkaan silmin tarjoamalla uskomattomia ruoka-, valokuva-, seikkailu-,  kulttuuri-, elokuva-, talvi- ja kestävään kehitykseen perustuvia kokemuksia.

Seikkailunhaluiset matkailijat voivat ilmoittautua ja yrittää voittaa paikan yhteen seitsemästä ainutkertaisesta tapahtumasta alkaen tänään Inspired By Iceland -verkkosivustolla.

Inga Hlín Pálsdóttir, Director, Tourism & Creative Industries Promote Iceland sanoi: "Kun julkistimme Ask Guðmundur -palvelun, se oli tyypillisesti islantilainen ja aidosti henkilökohtainen palvelu. Se otettiin maailmalla vastaan niin hyvin, että päätimme päivittää palvelua. Kaikki tuntevat Google Hangouts -palvelun. Ja kaikki rakastavat hengailla. Mutta on paljon hauskempaa hengailla ja viettää aikaa aidon ihmisen kanssa. "Guðmundur Hangouts -palvelun avulla voit oikeasti viettää aikaa Guðmunduriemme kanssa ja nähdä Islannin heidän silmiensä kautta."

Uuden Hangout-ominaisuuden lisäksi myös Guðmundur-palvelun kartat päivitetään. Guðmundur Maps -palvelu tarjoaa verkkotyökalun turisteille. Se sisältää salaisia paikkoja ja vinkkejä islantilaisilta ja muilta vierailijoilta ympäri maailman sekä uutta video- ja valokuvasisältöä, joka on koottu #AskGuðmundur-kampanjasta.

Lisäksi myöhemmin tässä kuussa Inspired by Iceland -hanke kokeilee uutta Guðmundur Mobile -ominaisuuttaan elävällä digitaalisella mainostaululla, jossa yksi seitsemästä alueellisesta Guðmundurista vastaa Pariisin kaduilla esitettyihin kysymyksiin suorassa lähetyksessä.

Ask Guðmundur

Inspired By Iceland lanseerasi huhtikuussa ainutlaatuisen ja erikoisen Internet-palvelun, maailman ensimmäisen inhimillisen hakukoneen Ask Guðmundurin. Palvelu, jonka tarkoituksena oli antaa turisteille tietoa Islannin monimuotoisuudesta ja koko maassa järjestettävistä tapahtumista ja kokemuksista, pyysi ihmisiä ympäri maailman kysymään kysymyksiä Islannista Inspired By Iceland -palvelun sosiaalisten media-alustojen kautta (Twitter, Facebook ja YouTube) #AskGuðmundur #IcelandSecret.  Yli 1000 esitettyyn kysymykseen vastattiin lyhyillä videoilla,  twiiteillä ja valokuvilla.   Tässä tyypillisesti islantilaisessa ja aidosti henkilökohtaisessa palvelussa kutakin Islannin seitsemää aluetta edusti yksi alueellinen asiantuntija, joka tarjosi sisäpiirin tietoa maailmalle. Kunkin edustajan nimi on Guðmundur tai Guðmunda, jotka ovat tällä hetkellä maan suosituimpia etunimiä. Nimiä kantaa yli 4 000 miestä ja naista.

Inspired By Iceland

Inspired by Iceland on julkisen ja yksityisen sektorin yhteiskumppanuushanke, johon osallistuu Islannin hallitus, Reykjavikin kaupunki, Icelandic Travel Industry Association, Landsbankinn, Icelandair ja muita Islannin johtavia matkailuyrityksiä. Promote Iceland on kampanjan kehittäjä ja sen toimeenpaneva elin.

Lisätietoja on osoitteessa:

Inspired By Iceland http://www.inspiredbyiceland.com

#AskGuðmundur

#Icelandsecret

Youtube - https://www.youtube.com/user/inspiredbyiceland

Twitter - @icelandinspired

Facebook - http://www.facebook.com/inspiredbyiceland

Instagram - Inspiredbyiceland

Voit suunnitella matkaasi osoitteessa http://www.inspiredbyiceland.com/planyourstay/

Lisää salaisuuksia ja tietoja salaisesta matkasta ja sen ihmisistä ja paikoista on osoitteessa http://www.inspiredbyiceland.com/blog

Promote Iceland http://www.promoteiceland.is

Median yhteyshenkilönä toimii Laura Hind, The Brooklyn Brothers. Häneen voi ottaa yhteyttä puhelimitse +44-2072926200 tai sähköpostitse Iceland@thebrooklynbrothers.com