Jos olette ostanut lentorahtipalveluja Yhdysvalloissa tai Kanadassa toimivilta tai näistä maista lähteviltä tai niihin päättyviltä reiteiltä 1. tammikuuta 2000 ja 11. syyskuuta 2006 välisenä aikana, oikeuksiinne voi vaikuttaa vahingonkäsittely

27 kesä , 2008, 08:00 BST Kohteesta Lufthansa Cargo AG Kohteesta ,Swiss International Air Lines Ltd.

NEW YORK, June 27 /PRNewswire/ --

Seuraavan ilmoituksen ovat antaneet Lufthansa Cargo AG ja Swiss International Air Lines Ltd. In re Air Cargo Shipping Services Antitrust Litigation (Koskien lentorahtipalveluja koskevaan kartellilainsäädäntöön liittyvä kantee).

Mistä vahingonkäsittelyssä on kyse?

Kantajat väittävät, että Deutsche Lufthansa AG, Lufthansa Cargo AG ja Swiss International Air Lines Ltd. sekä lukuisat muut lentorahdin kuljettajat sopivat salassa lentorahtipalvelujen hintojen asettamisesta Yhdysvaltain kartellien vastaisia lakeja ja Kanadan kilpailulakia rikkoen. Vahingonkäsittelyssä perustetaan yhdysvaltalainen 85 miljoonan USD:n rahasto, josta maksetaan aiheelliset ryhmäkanteen vaateet, sekä kanadalainen 5,338 miljoonan USD:n rahasto, jonka Canadian Class Counsel (Kanadan ryhmäkanteiden oikeusasiamies) pyytää hoidettavakseen tulevien kanadalaisten ryhmäkanteiden hyväksi.

Kuka kuuluu ryhmäkanteeseen?

Kuulutte ryhmäkanteeseen, jos olette ostanut lentorahtipalveluja MILTÄ TAHANSA rahtiyritykseltä Yhdysvaltoihin tai Kanadaan vietyjä tai näistä maista tuotuja kuljetuksia varten. Tämä käsittää myös huolintayritysten kautta ostetut palvelut. Kaikki tarvitsemanne tiedot ovat Korvausehdotuksessa , josta käy myös ilmi, kuka kuuluu ja kuka ei kuulu ryhmäkanteeseen.

Miten saan maksun yhdysvaltalaisesta korvausrahastosta?

Teidän täytyy jättää korvauslomake. Saatte korvauslomakkeen ja määräpäiviä koskevat tiedot soittamalla alla olevaan numeroon tai käymällä sivustolla www.aircargosettlement.com.

Mitä oikeuksia minulla on?

Jos ETTE halua osallistua yhdysvaltalaiseen tai kanadalaiseen vahingonkäsittelyyn, teillä on oikeus jättäytyä pois. Yhdysvaltalaisesta tai kanadalaisesta vahingonkäsittelystä voi jättäytyä pois 12. marraskuuta 2008 mennessä. Ryhmäkanteeseen kuuluvilla on oikeus vastustaa yhdysvaltalaista tai kanadalaista vahingonkäsittelyä. Teidän on esitettävä vastalauseenne 12. marraskuuta 2008 mennessä. Voitte pyytää apua omalta asianajajaltanne omalla kustannuksellanne. Lisätietoja poisjättäytymis- tai vastalausemenettelystä saatte sivustolta www.aircargosettlement.com tai soittamalla alla olevaan numeroon.

Lopulliset hyväksyntäkäsittelyt yhdysvaltalaisen ja kanadalaisen vahingonkorvauksen sekä lakimiesten asianajopalkkioiden ja kulujen hyväksymiseksi pidetään tuomioistuimissa United States District Court for the Eastern District of New York (Yhdysvaltain piirioikeuden New Yorkin osavaltion itäinen piiri) 12. joulukuuta 2008; Ontario Superior Court of Justice (Ontarion ylioikeus) 28. tammikuuta 2009; Québec Superior Court (Québecin ylioikeus) 9-10. maaliskuuta 2009; sekä Supreme Court of British Columbia (Brittiläisen Kolumbian korkein oikeus) 27. helmikuuta 2009. Lisätietoja oikeuskäsittelyjen sijaintipaikoista ja ajoista saatte sivustolta www.aircargosettlement.com tai soittamalla alla olevaan numeroon.

Tämä on yhteenveto, mistä saat lisää tietoa?

Saatte täydelliset tiedot vahingonkorvauksesta, täysimittaisen korvausehdotuksen sekä yhdysvaltalaisen korvauslomakkeen ja voitte rekisteröityä saamaan päivityksiä kanadalaisen vahingonkorvauksen hallinnoinnista käymällä sivustolla www.aircargosettlement.com, soittamalla alla olevaan numeroon tai kirjoittamalla osoitteeseen Air Cargo Settlement, c/o The Garden City Group, Inc., P.O. Box 9162, Dublin, OH 43017-4162, USA.

Yhdysvalloissa ja Kanadassa voitte saada tietoja soittamalla numeroon 1-866-249-1588. Muualta kuin Yhdysvalloista ja Kanadasta voitte soittaa numeroon +1-941-906-4822. Lentorahtia koskevan sovitteluratkaisun verkkosivuilta osoitteesta www.aircargosettlement.com löydätte lisätietoa sovitteluratkaisusta mukaan lukien maksuttomat ja maksuttomat puhelinnumerot maittain.

Verkkosivusto: http://www.aircargosettlement.com

LÄHDE Lufthansa Cargo AG; Swiss International Air Lines Ltd.