Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää päivittäin - Palvelu välittyy matkapuhelimeesi avaruusteknologian kautta

08 kesä , 2009, 09:00 BST Kohteesta European Space Agency

NOORDWIJK, Alankomaat, June 8 /PRNewswire/ --

- Uusi matkapuhelinpalvelu AllAroundMe käyttää Smart Navigation -teknologiaa henkilökohtaisten tietojen, kuten shoppailun, ruokailun ja tapahtumien välittämiseen - missä tahansa oletkin

Hollantilaisen Mobzili-yhtiön Alankomaissa 8. kesäkuuta lanseeraama uusi matkapuhelinpalvelu AllAroundMe välittää shoppailuun, viihteeseen, matkailuun ja julkisiin kulkuneuvoihin liittyvää paikallistettua tietoa yhdistämällä satelliitti- ja tietoliikenneteknologiat uusimpiin ja suurimpiin paikallisiin tietoihin. AllAroundMe-teknologian kehitystä on tukenut Euroopan avaruusjärjestön (ESA) teknologiansiirto-ohjelmasta vastaava virasto Noordwijkissä, Alankomaissa sijaitsevan Yrityshautomokeskuksen kautta.

Alennusmyynnit lempikaupassasi, hyvä ravintola lähistöllä tai lähimmän bussipysäkin aikataulut - kaikki nämä tiedot kanavoidaan profiilisi kautta ja muokataan sinun makusi ja tarkan sijaintisi mukaan. Saat tiedot nopeasti paikan päällä. AllAroundMe antaa tietoja erilaisista tapahtumista, aktiviteeteista, julkisista palveluista ja shoppailusta yhteistyössä Uitburo Nederlandin, Dinnersiten, Uitinbrabantin ja Belbiosin kanssa.

"Koska saatavilla olevaa tietoa on liiaksikin asti ja koska ihmiset haluavat saada tiedot heti paikan päällä, asiakkaiden on hankalaa löytää tarvitsemansa tiedot. Eri järjestöillä on taas yhä vaikeampaa saavuttaa oikeat asiakkaat oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa. Mobzili on vastaus näihin ongelmiin," sanoo

Reza Ladchartabi, yksi Mobzilin perustajista.

Apua ESAn avaruusteknologiatuelta

AllAroundMe yhdistää kannettavan GPS-vastaanottimen paikannustiedot paikallisten GSM-3G matkapuhelinten maaverkkojen antamiin tarkennustietoihin. "Tällä tavoin AllAroundMe voi arvioida käyttäjän olinpaikan ja tarjota oleellista tietoa," kertoo Wojtek Chowanski, Mobzilin kehittäjä ja yksi sen perustajista.

Tulevaisuudessa AllAroundMe toimii eurooppalaisen satelliittipaikannusjärjestelmän Galileon kanssa tarjoten tiedot suuremmalla tarkkuudella. Euroopan avaruusjärjestön eli ESAn Yrityshautomokeskuksessa start-up -projektina kehittynyt Mobzili on hyötynyt ESAn ainutlaatuisesta teknisestä osaamisesta tietoliikennetekniikan alalla. "ESA antoi teknologiselle kehityksellemme valtavan sysäisyn; ESAn asiantuntijoiden soveltuvuusanalyysit ja tekniset neuvot myötävaikuttivat AllAroundMen kehitykseen," selventää Chowanski.

Mobzili euroopanlaajuiseksi - lähitulevaisuudessa

Mobzilin seuraava etappi on jo tiedossa. "Suunnitteilla on palvelumme muokkaaminen euroopanlaajuiseksi lähitulevaisuudessa," kertoo Ladchartabi. "Mutta lopullinen tavoitteemme on tehdä Mobzilista maailmanlaajuinen palvelu."

AllAroundMe-palvelun voi ladata ilmaiseksi sivulta http://www.allaroundme.eu. Se toimii Internet-toiminnolla varustetuissa matkapuhelimissa.

AllAroundMe freeware iPhonelle ja Googlelle on kehittelyvaiheessa.

LÄHDE European Space Agency