Kiinalaisten ulkomaanmatkailu hurjassa kasvussa: merkittävä kohderyhmä matkailualalle

15 heinä , 2015, 08:00 BST Kohteesta Hotels.com

HELSINKI, July 15, 2015 /PRNewswire/ --

• Tuore Hotels.comin Chinese International Travel Monitor -raportti osoittaa erityisesti 18-35-vuotiaiden Y-sukupolven eli niin sanottujen milleniaalien sekä varakkaiden kiinalaisten matkustajien määrän kasvua. Manner-Kiinan ulkopuolelle matkustavien kiinalaisten määrä kasvoi vuonna 2014 20 %:lla eli 107 miljoonalla[1].
  • 80 % kiinalaisista matkailijoista on käyttänyt matkan suunnitteluun tai varaamiseen mobiililaitetta tai tietokonetta. Viime vuonna vastaava luku oli vain 53 %.
  • Kiinankieliset varaussivut ovat toimiva linkki kiinalaisten matkustajien ja hotellinpitäjien välillä.
  • Hotellinpitäjien kannattaa pyrkiä vastaamaan kiinalaismatkaajien tarpeisiin ilmaisella wifi-yhteydellä sekä kiinaa puhuvalla henkilökunnalla.

Varaussivusto Hotels.comin mukaan kiinalaisten matkailijoiden määrä maailmalla kasvoi 20 % vuonna 2014. Nämä 107 miljoonaa matkailijaa ovat aiempaa nuorempia, itsenäisempiä, teknologia-orientoituneita ja heillä on matkakassaa käytössään. Houkutellakseen tätä kohderyhmää on hotellien syytä panostaa maksuttomaan wifiin ja kiinankieliseen palveluun sekä kasvokkain että verkossa.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )

Hotels.comin neljäs vuosittainen Chinese International Travel Monitor (CITM) -raportti tarjoaa yksityiskohtaista tietoa siitä, miten Manner-Kiinasta ulkomaille suuntaavat matkailijat vaikuttavat matkailualaan maailmanlaajuisesti. Raportti perustuu yli 3000 kiinalaisen matkailijan ja 1500 eri maita edustavien hotellien vastauksiin.

Kiinalaiset matkailijat yhä nuorempia ja teknologia-orientoituneempia

Hotels.comin CITM-raportissa on nähtävissä 18-35-vuotiaiden Y-sukupolven eli niin sanottujen milleniaalien kasvava merkitys. Haastatelluista hotellinpitäjistä 59 % sanoi huomanneensa viimeisen vuoden aikana alle 35-vuotiaiden kiinalaismatkailijoiden kasvun ja uskovansa tämän olevan kasvava trendi. Kasvu on erityisen voimakasta Aasian ja Tyynenmeren alueella, missä hotellinpitäjistä jopa 78 % oli huomannut trendin.

Luksusmatkailijoita liikkeellä

Huomionarvoista tämän vuoden raportissa on matkailijoiden eniten kuluttavan 10 prosentin taloudellinen merkitys. Tämä 10 % kiinalaisista matkailijoista käyttää päivätasolla 13 800 renminbiä (2 047 euroa). Tämä on 4 kertaa enemmän kuin keskimääräisen kiinalaismatkailijan päiväkulutus eli 3 324 RMB (493 €). Nämäkin luvut jättää varjoonsa kiinalaisten matkailijoiden eniten kuluttava 5 prosenttia, jotka käyttävät päivittäin yli kuusinkertaisesti rahaa verrattuna keskivertoon kiinalaismatkailijaan. 20 896 renminbin eli 3 099 euron päiväkulutuksella tästä ryhmästä on paljastumassa todellinen luksusmatkailijoiden joukko.

Kiinalainen varaa mieluiten netissä

Viimeisen 12 kuukauden aikana 80 % kiinalaisista matkailijoista on käyttänyt matkan suunnitteluun tai varaamiseen mobiililaitetta tai tietokonetta. Viime vuonna vastaava luku oli vain 53 %. Nyt myös puolet kiinalaisista matkailijoista käyttää matkan suunnitteluun tai varaamiseen älypuhelinsovellusta, kun viime vuonna luku oli vain 17 %.

--------------------------------------------------

1.  http://www.travelchinaguide.com/tourism/

Hotels.com vastaa kiinalaisten matkailijoiden kasvuun

Hotels.com on vastannut kiinalaisten matkailijoiden kasvavaan trendiin avaamalla kiinankielisen varaussivuston vuonna 2009 sekä kiinankieliset versiot mobiilisovelluksistaan. Kiinalaisille asiakkaille on tarjolla myös kiinalaisten suosima verkkomaksupalvelu Alipay.

Abhiram Chowdhry , Hotels.com-brändin Vice President ja Managing Director Asia Pacific sanoo:

"Hotels.comin tuore CITM-raportti paljastaa tärkeitä trendejä, kuten nuorten ja omatoimisten kiinalaismatkailijoiden määrän kasvun sekä teknologian - erityisesti mobiilin - merkityksen räjähdyksen majoituksen valinnassa ja varausprosessissa. Monet hotellit ympäri maailma ovatkin jo huomanneet ilmaisen wifin sekä kiinankielisen informaation tarjoamisen edut."

Chinese International Travel Monitor 2015 -raportti on luettavissa kokonaisuudessaan osoitteessa: http://www.CITM2015.com

• Ellei toisin mainittu, valuuttakurssit on lisätty 30.4.2015 kurssin mukaan (1 RMB = 0,1612 $ / 0,1483 €)

Tutkimuksesta

Tutkimuksen toteutti kiinalaisten matkailijoiden osalta toukokuussa 2015 IPSOS, joka on johtava markkinatutkimus- ja liiketoiminta-analyysiyritys. Tutkimuksessa tarkasteltiin 3000 vastaajan otosta Manner-Kiinasta. Vähimmäisvaatimukset asetettiin iän, sukupuolen ja asuinalueen suhteen takaamaan edustava otos ja eri alaryhmien analysointimahdollisuus. Kysymyspatteristo sisälsi kysymyksiä liittyen mm. matkustustapoihin, varausmetodeihin sekä majoitusvalintoihin.

Hotellien näkemyksiä kartoitettiin yli 1500 Hotels.comin kumppanin edustajilta toukokuussa 2015. Vastauksia saatiin Argentiinasta, Australiasta, Brasiliasta, Kanadasta, Kolumbiasta, Tanskasta, Suomesta, Ranskasta, Saksasta, Hongkongista, Intiasta, Irlannista, Italiasta, Japanista, Meksikosta, Alankomaista, Uudesta-Seelannista, Norjasta, Venäjältä, Singaporesta, Espanjasta, Ruotsista, Itävallasta, Taiwanista, Thaimaasta, Iso-Britanniasta ja USA:sta.

Hotels.com
Hotels.com on Hotels.com LP:n operoima majoitusalan johtava verkkovarauspalvelu, jonka valikoimiin kuuluu niin kansainvälisiä hotelliketjuja ja all-inclusive-majoituksia kuin paikallisia B&B-majapaikkojakin. Näistä kaikista löytyy täydellisen majoittumiskokemuksen varaamiseen tarvittavat tiedot. Hotels.com tarjoaa asiakkailleen myös mobiilisovelluksia ladattavaksi älypuhelimeen ja tablettitietokoneeseen: näiden sovellusten kautta asiakkaat pääsevät käsiksi jopa 20 000 viime hetken tarjoukseen.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor +358(0)50-372-0661.

Hotels.com:

Yvonne Bonanati