Kiristyvä lainsäädäntö edellyttää turvallista tiedonhävitystä datakeskuksissa

26 maalis, 2013, 13:00 GMT Kohteesta Blancco Oy Ltd.

JOENSUU, Suomi, March 26, 2013 /PRNewswire/ --

Datakeskuksissa säilytetään entistä enemmän arkaluonteista tietoa, jonka suojaamista eri alojen standardit ja säännökset vaativat.

"Muun muassa EU:n uudistuvan tietosuojadirektiivin ja maksukorttialan PCI DSS:n tiukkojen vaatimuksien vuoksi tehokas, sertifioitu ja turvallinen tiedonhävitys on nyt tärkeämpää kuin koskaan", Blanccon toimitusjohtaja Kim Väisänen sanoo.

Siirtyäksesi multimedia uutiseen näpsäytä tästä.

Blanccon avulla konesalien tiedonhävitysprosessi on täysin hallittavissa ja auditoitavissa muun muassa yksityiskohtaisten tiedonhävitysraporttien ja keskitetyn hallintakonsolin ansiosta.

Ammattimaisen tiedonhävityksen ansiosta konesalien ylläpidossa säästyy rahaa, koska laitteita voi käyttää uudelleen ja loogisia yksiköitä kierrättää turvallisesti ilman tallennusyksiköiden aikaa vievää uudelleenmäärittelyä.

Blancco hävittää tiedot konesalien lukuisten eri laitealustojen lisäksi myös virtuaaliympäristöistä. Tuettuja ovat sekä VMwaren vSphere (ESXi) että Microsoftin Hyper-V.

Blancco on juuri julkaissut datakeskusten tiedonhävityksen parhaista käytännöistä suomenkielisen white paperin, joka on ladattavissa Blanccon nettisivuilta.

Blancco Oy Ltd

Blancco on tiedonhävityksen globaali markkinajohtaja. Blanccon tiedonhävitysohjelmistolla on miljoonia käyttäjiä eri puolilla maailmaa. Blancco on sertifioiduin ja suositelluin ratkaisu alallaan. Yritys palvelee muun muassa pankki-, vakuutus- ja rahoitusalaa, it-laitteiden kierrätysammattilaisia sekä eri maiden hallitusten ja puolustusvoimien alaisia organisaatioita. Vuonna 1997 perustetun Blancco Oy Ltd:n pääkonttori sijaitsee Joensuussa. Blanccolla on useita kansainvälisiä toimipaikkoja ja yhteistyökumppaneita Euroopassa, Yhdysvalloissa, Lähi-idässä, Venäjällä, Aasiassa ja Australaasiassa. Lisätietoja http://www.blancco.com.

Lisätietoja:
Kim Väisänen
Toimitusjohtaja, Blancco Oy Ltd.
+358-50-585-2885
kim.vaisanen@blancco.com