Kolmen maailmanlaajuinen muovielektroniikkakonferenssi 2007: Saksassa menestyvä kasvava Hi-Tech-teollisuus

26 loka, 2007, 23:42 BST Kohteesta Invest in Germany

FRANKFURT, Saksa, October 26 /PRNewswire/ -- Kasvavan painettu elektroniikka -sektorin johtavat valmistajat esittelevät tekniikan esitysaskeleita kolmannessa maailmanlaajuisessa muovielektroniikkakonferenssissa 29.-30.10. Frankfurtissa. Painettu elektroniikka -tekniikka mahdollistaa uusia tuotteita tai merkittäviä parannuksia kämmenlaitteiden, joustavien näyttöjen tai piiriantureiden- ja -akkujen kaltaisissa sovelluksissa. Saksa on painetun elektroniikan kehityksen keskus, ja Saksan johtava investoinnin markkinointiyritys, Invest in Germany, aloittaa konferenssin iltavastaanotolla sunnuntaina 28.10.

Vastaanoton tervetuliaispuheen pitää Ed van den Kieboom, Plastic Electronics Foundationin pääjohtaja. Plastic Electronics Foundation on eurooppalainen voittoa tavoittelematon organisaation, joka aloitti ja isännöi konferenssin.

Plastic Logic Limitedin valmistuspäällikkö Konrad Herre puhuu yrityksensä ensimmäisestä massatuotantolaitoksesta Saksissa. Toukokuussa 2007 Plastic Logic valmisti uraa uurtavan 100 miljoonan euron tuotantolaitoksen Dresdeniin. Huippuluokkainen tehdas, jonka on määrä olla tuotantokäytössä vuoden 2008 jälkimmäisellä puoliskolla, tuottaa maailman ensimmäiset kaupallisesti kannattavat polymeeripohjaiset näytöt. Tämä uudistuksellinen tekniikka mahdollistaa muiden sovellusten lisäksi kirjojen lukemisen kädessä pidettävässä sähköisessä muodossa.

Plastic Logic -esimerkki osoittaa, että uraa uurtavat kansainväliset yritykset luottavat Saksaan uraa uurtavien sijoitusten sijaintina. Maa soveltuu erinomaisesti painettu elektroniikka -sijoituksiin: Saksa johtaa painetun elektroniikan tekniikoiden kehitystä ja tarjoaa paljon huippuluokan mikroelektroniikkalaitteiden valmistajia. Tämä infrastruktuuri ja Saksan kemiallisen teollisuuden ja koneteollisuuden vahvuus tarjoavat ideaalisen tukikohdan painetun elektroniikan tekniikoiden markkinoiden toteutukseen. Saksassa on myös vahvat sovellusmarkkinat painetuille elektroniikkatuotteille , kuten valaistus, valosähkö, terveydenhuolto tai logistiikka. Tämä teollisuus auttaa luomaan painetun elektroniikan sovelluksia, kuten RFID:tä, joustavia näyttöjä ja orgaanisia valosähkötuotteita kaupallisesti kannattavasti.

Painettu elektroniikka on uusi mutta erittäin lupaava ala. Invest in Germany on koonnut kahden viime vuoden aikana asiantuntijaryhmän tukemaan tämän alan investointia kaikissa vaiheissa kehityksestä sarjatuotantoon. Plastic Logicin neuvonnan lisäksi se neuvoi skotlantilaisen MicroEmissive Displaysiä (MED) yrityksen tehdessä 10 miljoonan euron sijoituksen syyskuussa 2006 Dresdenissä. "Painettu elektroniikka on mielestämme ala, jossa on paljon potentiaalia sijoittajille, joten olemme valmistautuneet useisiin projekteihin tällä alalla lähitulevaisuudessa", sanoi Invest in Germanyn elektroniikkapäällikkö Oliver Seiler.

Journalistien, jotka haluavat osallistua konferenssiin tai vastaanottoon, tulee ottaa yhteyttä Anthony Parkeriin, Pira International, +44(0)7921-409-440 tai Anthony.parker@pira-international.com

Median yhteyshenkilö
    Eva Henkel