Konftel lanseeraa innovatiivisen IP-neuvottelupuhelimen

24 syys, 2008, 09:00 BST Kohteesta Konftel

UMEA, Sweden, September 24 /PRNewswire/ -- Konftel, Euroopan johtava neuvottelupuhelimien toimittaja, lanseeraa nyt Konftel 300IP:n, SIP-pohjaisen neuvottelupuhelimen, jossa on useita innovatiivisia toimintoja. 300IP-puhelimella on mahdollista soittaa paikallisia viiden osallistujan puheluja ja esiohjelmoituja ryhmäpuheluja, äänittää ja tallentaa puheluja muistikortille. Yhteystiedot ja asetukset tallennetaan luomalla henkilökohtaisia profiileja. Puhelin on varustettu Konftelin patentoidulla OmniSound 2.0 -äänitekniikalla, joka antaa kristallinkirkkaan, laajakaistaisen äänen.

- Tutkimukset osoittavat, että puhelinneuvottelut tulevat lisääntymään tulevaisuudessa, koska ne säästävät aikaa, rahaa ja ympäristöä. Lisäksi yhä useammat yritykset korvaavat puhelinvaihteensa IP-puhelinjärjestelmällä säästääkseen rahaa ja yhtenäistääkseen viestintäänsä. Niille Konftel 300IP on erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto, sanoo Peter Renkel.

Konftel 300IP kytketään joko IP PBX -järjestelmään tai suoraan VoIP-palveluntarjoajaan. Puhelin perustuu SIP-protokollaan (RFC 3261) ja on yhteensopiva useimpien markkinoilla olevien SIP-järjestelmien kanssa. Liitännän yksinkertaistamiseksi Konftel 300IP tukee myös Power over Ethernet -ominaisuutta.

Konftel 300IP:ssä on sisäänrakennettu äänitystoiminto SD-muistikortille, ja se on markkinoiden ensimmäinen IP-neuvottelupuhelin, joka tarjoaa mahdollisuuden soittaa paikallisia viiden osallistujan puheluja. Puhelin on myös varustettu neuvotteluoppaalla, joka mahdollistaa soittamisen esiohjelmoiduille ryhmille muutamalla näppäimen painalluksella. Internet-pohjainen yhteystietojen ja asetuksien konfigurointi merkitsee, että puhelimen käsittely on joustavaa, ja mahdollisuus lähettää ja ladata asetuksia ja puhelinmuistion yhteystietoja yksinkertaistaa asennusta. Konftel 300IP -puhelimella voi myös luoda profiileja, joiden kautta käyttäjä pääsee henkilökohtaisiin yhteystietoihin ja asetuksiin kirjauduttuaan sisään.

Lisämikrofoneilla Konftel 300IP sovitetaan suuriin kokoustiloihin, mutta puhelimeen voi liittää myös ulkoisen langattoman kuulokemikrofonin ja kaiutinjärjestelmän. Älykkäiden toimintojen päivitysvalmiuden ansiosta puhelin toimii myös tulevaisuudessa.

- Olemme erittäin iloisia voidessamme laajentaa tuotevalikoimaamme yhdellä markkinoiden kehittyneimmistä IP-neuvottelupuhelimista. Nyt voimme tarjota puhelimen, joka yhdistää IP-puhelimen kaikki edut innovatiivisiin toimintoihimme, sanoo Konftelin toimitusjohtaja Peter Renkel.

Konftel 300:n myynti aloitetaan joulukuun puolivälissä 2008.

Tietoja Konftelista Konftel AB on Euroopan johtava neuvottelupuhelimien valmistaja. Vuodesta 1988 lähtien olemme kehittäneet neuvottelupuhelimiamme ja niiden patentoitua OmniSound(R) -äänitekniikkaa, joka antaa kristallinkirkkaan äänen. Tuotteitamme myydään Konftel-tavaramerkillä ympäri maailman. Pääkonttorimme on Uumajassa ja tytäryhtiöt USA:ssa ja Englannissa. Lisätietoja yrityksestä ja tuotteista saat http://www-osoitteesta www.konftel.com

Lisätietoja antaa:

Peter Renkel, TJ, +46-(0)90-70-64-74, peter.renkel@konftel.com