LAPPONIA - Inspiring Artists to Share the Brand Experience

08 joulu, 2011, 14:19 GMT Kohteesta Lapponia Jewelry Oy

HELSINKI, December 8, 2011 /PRNewswire/ --

Lapponia Jewelry elää vahvaa renessanssia maailmalla.

Tämän päivän rohkeat naiset haluavat ilmaista itseään näyttävillä Lapponia koruilla. Niiden muotokielen taiteilijat löytävät uudestaan ja uudestaan pohjoisen jylhästä luonnosta. Lapponian ja pohjoisen luonnon läheinen yhteys on vahvasti läsnä Lapponian uudessa brändielämyksessä, Art of Expression filmissä ja The Silent Language of Nature - mainonnan linjassa.

Siirtyäksesi multimedia uutiseen näpsäytä tästä:

Lapponian brändifilmissä yhdistyy kuva pohjoisesta, upeasta luonnosta, toiseen suomalaiseen ylpeydenaiheeseen, kansainvälisestikin tunnettuun musiikkilahjakkuuteen, Apocalyptica-bändiin ja sen kappaleeseen Sacra.

Filmi kertoo Lapponian alkuperästä, tuoden taiteilijoiden inspiraation lähteen niidenkin nähtäville, jotka eivät ole päässeet kokemaan Suomen pohjoista eksotiikkaa. Lapponia haluaa toteuttaa taiteellisuuttaan vahvasti myös muussa mainonnassaan. Samanaikaisesti filmin teon kanssa maailmankuulu, nykyään Bostonin yliopistossa kuvataiteen professorina toimiva valokuvaaja, Arno Rafael Minkkinen lähti ikuistamaan Lapponian "The silent language" -konseptia upeiksi taidekuviksi. Yhteistyön seurauksena syntyi kuvakokonaisuus, joka kantaa Lapponian viestiä kauneimmalla mahdollisella tavalla. Viestinnällisesti kampanja tulee erottumaan selkeästi muiden luksusbrändien tavasta ilmaista itseään. Kampanjan aloitusajankohta on myös mitä parhain, sillä Helsinki on valittu vuoden 2012 maailman design-pääkaupungiksi.

About Lapponia

Lapponian tarina alkoi, kun yrityksen perustaja ja visionääri Pekka Anttila pyysi kultaseppäkoulun aikaista opiskelijatoveriaan Björn Weckströmiä suunnittelemaan ensimmäiset, tuolloin muotokieleltään varsin poikkeukselliset korut. Lapponian muotokielen juuret ovat Suomen Lapissa; kuvanveistäjä ja korumuotoilija Björn Wecktröm inspiroitui matkallaan Lapin kultahippujen poikkeuksellisesta muodosta ja himmeästä pinnasta. Tähän insipraatioon pohjautuen hän loi Kukkiva Muuri -korun, joka voitti Rio de Janeiron kansainvälisen muotoilukilpailun Grand Prix:n vuonna 1965. Tästä ajankohdasta lähtien Lapponia oli myös kansainvälinen menestys. Seuraavaksi Björn Weckström innostui hopeasta korumateriaalina luoden korusarjan, jossa hopea kuvaa Suomen lumista talvimaisemaa ja jäisiä järviä. Poikkeuksellinen pinnan käsittely leimasi Lapponian muista erottuvaa muotokieltä.

Persoonallinen muotokieli ja pohjoisen luonnon eksotiikka herätti kansainvälisesti yhä laajempaa kiinnostusta. Lapponiasta oli puhjennut brändi, joka ei tuntenut rajoja. Siihen ihastuivat niin kuninkaalliset kuin tähdetkin, Persian shaahittaresta Yoko Onoon. Menestyksen myötä 1970-luvulla Lapponian koruja suunnitteli jo useampi kansainvälinen korutaiteilija.

Lapponian erityislaatuisuus kiehtoo edelleen. Nykyisin kuusi näkemyksellistä taiteilijaa toteuttaa Lapponian missiota luodessaan pohjoisen luonnon inspiroimaa vallankumouksellista korutaidetta muutoin niin konservatiivisessa korumaailmassa. Näitä koruja kantavat naiset, joiden karismaattisuutta Lapponia kantaa - naiset, jotka uskaltavat erottua joukosta.

Lisätietoja:

Video: http://www.multivu.com/mnr/52795-lapponia