Maailman johtavaa puhdistustekniikkaa - Mercatus ja Knoll Suomessa

17 helmi, 2009, 12:14 GMT Kohteesta Mercatus Engineering AB

VIMMERBY, Sweden, February 17 /PRNewswire/ -- Ruotsalaisen ympäristötekniikkayrityksen Mercatus Engineering AB:n kautta suomalainen teollisuus pääsee nyt hyödyntämään saksalaisen Knoll Maschinenbau GmbH:n maailman johtavaa tekniikkaa ja osaamista lastujen- ja lastuamisnesteiden käsittelyssä.

Knoll on maailman suurin lastujen- ja lastuamisnesteiden käsittelyjärjestelmien valmistaja. Yritys kehittää ja valmistaa tuotteita aina yksinkertaisista lastunkuljettimista edistyneisiin teknisiin järjestelmiin hiukkasten erottamiseksi lastuamisnesteistä.

Knollin kehitys on ollut huimaa sen perustamisesta 1970 lähtien. Liikevaihto ylsi viime vuonna 125 miljoonaan euroon. Työntekijöitä yrityksellä on 760. Mielenkiintoista on, että yritys työllisti viime vuonna peräti 85 oppisopimuslaista!

Mercatus Engineering AB on tehnyt yhteistyötä Knollin kanssa 1970-luvun puolivälistä lähtien.

Yritys on hankkinut laajan ja vankan osaamisen oikean tekniikan valinnassa ja järjestelmien mitoittamisessa. Mercatuksen asiakkaina lastujen- ja lastuamisnesteiden käsittelyssä on johtavia ruotsalaisia yrityksiä ja niiden ulkomaisia tytäryhtiöitä ja/tai tuotantolaitoksia.

Mercatus kehittää ja toimittaa myös kalvosuodatinratkaisuja ympäristölle vaarallisten aineiden erottamiseksi molekyylitasolla erityyppisistä vesiperustaisista prosessinesteistä sekä arvokkaiden aineiden erottamiseksi esimerkiksi pesuvedestä.Mercatus on toimittanut kalvosuodatinjärjestelmiä asiakkaille, jotka käyttävät Knoll-ratkaisuja, mutta myös vastaanottoasemille , lämpövoimaloihin, paperitehtaille ja lääkeyrityksille

Mercatus on Ruotsissa hyvin tunnettu organisaatio- ja työympäristötyöstään. Yritys nimitettiin vuonna 2006 Ruotsin parhaaksi työpaikaksi.Mercatuksen peruspilarit ovat avoimuus, kunnioitus ja huolenpito.

- Olemme erittäin iloisia siitä, että vuodenvaihteesta lähtien edustamme Knollia myös Suomessa.Suomalainen teollisuusrakenne vastaa pitkälti ruotsalaista, ja molemmissa maissa on tapahtunut paljon myönteistä kehitystä, kommentoi Erkki Lahti, Mercatuksen suomenkielinen edustaja.

- Huollamme myös laitoksia ja toimitamme varaosia ja tarvikkeita. Pystymme toimittamaan nopeasti esimerkiksi pumppuja varaosavarastostamme, joka sijaitsee Astrid Lindgrenistä tunnetussa Vimmerbyssä.

Yrityksestä Mercatus Engineering:

Mercatus Engineering AB on yksityisomistuksessa oleva ympäristötekniikkayritys, joka sijaitsee Vimmerbyssä kaakkois-Ruotsissa. Yritys perustettiin 1973 ja sillä on tällä hetkellä 20 työntekijää. Sen liikevaihto on noin 55 miljoonaa Ruotsin kruunua. Mercatuksen liikeidea on "Oikean puhdistustekniikan toimittaminen ja käytettyjen nesteiden hyödyntäminen. Teollisuuteen, vesivoimaloihin ja lämpövoimaloihin"

Yhteyshenkilö:
    Erkki Lahti, Suomen markkinavastaava: +46-492-171-21, erkki.l@mercatus.se