Markkinoiden ensimmäinen tiedonhävitysratkaisu yritystallennusjärjestelmille

03 maalis, 2008, 06:55 GMT Kohteesta Blancco Ltd

JOENSUUSSA, Suomi, March 3 /PRNewswire/ -- Blancco Oy Ltd tarjoaa ensimmäisenä tiedonhävitysratkaisun ulkoisille tallennusjärjestelmille ja järeille yrityspalvelimille. Uudistettu ohjelmisto mahdollistaa monimutkaisten ja teknisesti vaativien palvelinympäristöjen turvallisen tiedonhävityksen.

Erityisesti yrityskäyttöön kehitetty ohjelmisto merkitsee laajempaa laitteistotukea muun muassa verkkotallennusjärjestelmille. Blancco - Pro tarjoaa kattavan kiintolevytuen muun muassa SATA, SAS, SCSI ja Fibre Channel kiintolevyille sekä uudelleen allokoiduille sektoreille (eng. remapped sectors). Tuote tukee epätyypillisiä sektorikokoja kuten 520, 524 ja 528. Samanaikaisesti tyhjennettävien kiintolevyjen lukumäärä nousee kymmeniin tai jopa satoihin, esimerkiksi 10 teratavun tiedonhävitys onnistuu alle tunnissa. Nämä ominaisuudet tulevat tarpeeseen erityisesti niille organisaatioille, jotka käyttävät esimerkiksi SAN tallennusjärjestelmiä.

"Maailman kuudesta suurimmasta tietotallennusjärjestelmiä valmistavasta yrityksestä neljä rakentaa tällä hetkellä tiedonhävityspalveluitaan ja -tuotteitaan Blanccon teknologian päälle. Vuoden 2008 aikana Blancco tulee julkistamaan näihin liittyen merkittäviä yhteissopimuksia, tämä on selvä merkki markkinajohtajuudesta", sanoo Blancco Oy Ltd:n tuotejohtaja Mikko Koponen.

Blanccon jatkuva ja intensiivinen tuotekehitystyö on tuonut ohjelmistoon lukuisia täydentäviä ominaisuuksia. Edistyneet raportointimahdollisuudet yhdistettynä käyttöliittymään tarjoavat käyttäjälle mahdollisuuden räätälöidä ohjelmistoa tarpeidensa mukaan. Yksi uusimmista innovaatioista on 'vioittuneiden levyjen' (eng. 'bad disk') tunnistaminen ja korjaaminen SCSI -standardin mukaisesti. Vioittuneiden SCSI levyjen tunnistaminen ja korjaaminen edesauttaa kokonaisvaltaista tiedonhävitystä ja turvallista uusiokäyttöä.

Blancco Oy Ltd

Blancco Oy Ltd on tiedon hävittämisen ammattilainen ja tietokoneiden uusiokäytön globaali erityisosaaja. Yhtiöllä on useita miljoonia loppukäyttäjiä, huomattava asiakaskunta sekä laaja verkosto luotettavia yhteistyökumppaneita. Vuonna 1997 perustetun Blancco Oy Ltd:n pääkonttori sijaitsee Suomessa Joensuussa. Yhtiöllä on yhdeksän kansainvälistä toimipaikkaa ja yhteistyökumppaneita yli 20 maassa kaikissa maanosissa. Lisätietoja Blancco Oy Ltd:stä sekä yhtiön tuotteista ja palveluista osoitteessa http://www.blancco.com

LÄHDE Blancco Ltd