Medivance-yhtiön Arctic Sun -lämpötilan hallintajärjestelmälle CE-merkintä

08 kesä , 2004, 21:29 BST Kohteesta Medivance

LOUISVILLE, Colorado, June 8 /PRNewswire/ --

- Potilaan ruumiin lämpötilan jäähdyttämiseen tarkoitettu Arctic Sun 2000 -laite sai markkinointiluvan Eurooppaan.

Medivance, Inc., johtava yhtiö elimistön sisälle ulottumattomien terapeuttisten lämpötilan hallintajärjestelmien alalla, ilmoitti tänään, että sille on myönnetty CE-merkintä uuden Arctic Sun 2000 lämpötilan hallintajärjestelmän markkinoimiseksi Euroopan unionissa.

Arctic Sun 2000 on ensimmäinen elimistön sisälle ulottumaton uudenaikainen potilaan ruumiin lämpötilan jäähdytysjärjestelmä, jonka avulla ruumiin lämpötilaa on helppo hallinta, valvoa ja pitää halutulla tasolla. Tutkimukset osoittavat, että lievällä hypotermialla voi olla suojeleva vaikutus ja että se voi vähentää sydämen pysähdyksen, halvauksen, aivovaurion ja muiden traumaattisten vahinkojen aiheuttamia vammoja.

"CE-merkintä tarjoaa meille mahdollisuuden vastata eurooppalaisten yhä lukuisampiin terapeuttista lämpötilan hallintaa koskeviin kysymyksiin", sanoi Robert Kline, Medivancen pääjohtaja ja puheenjohtaja.

Medivancelle on lisäksi myönnetty 510(k) -lupa markkinoida Arctic Sun -laitetta Yhdysvalloissa. Yhtiö aloitti kaupallisen jakelun viime vuoden lopussa.

"Arctic Sunin kysyntä Yhdysvalloissa ylitti odotuksemme ja yhä useammat sairaalat ovat ottaneet laitteen yleiseksi lämpötilan hallintajärjestelmäkseen", totesi Edgar Rey, Medivancen myyntiosaston varapääjohtaja. "Valmistaudumme nyt Euroopan kattavaan jakeluun ja asennamme parhaillaan laitteistoa tiettyihin tärkeisiin keskuksiin."

Arctic Sun -järjestelmä on yksinkertainen, turvallinen ja helppokäyttöinen ja sen avulla hoitohenkilökunta voi aloittaa hypotermiaterapian nopeasti potilaan hoitoon tuonnin jälkeen. Järjestelmä valvoo ja hallitsee potilaan ruumiin lämpötilaa tarkasti ja nopeasti ja pitää sen 33 ja 37 asteen välillä. Tarkka lämpötilan hallinta ja järjestelmän tehokkuus saavat aikaan lievän hypotermian.

Medivance-yhtiöstä

Medivance, Inc. on Coloradon Louisevillessa sijaitseva lääketieteen tuotteita valmistava yhtiö, joka valmistaa elimistön sisälle ulottumattomia patentoituja terapeuttisia lämpötilan hallintajärjestelmiä. Se tarjoaa kliinikoille turvallisia, helppoja ja tarkkoja vaihtoehtoja ruumiin lämpötilan hallitsemiseksi ja tarkkailemiseksi. Medivancen ratkaisuja käytetään sairaaloissa ympäri Pohjois-Amerikkaa ja yhtiö tarjoaa laitteistoja monimutkaisiin kirurgisiin operaatioihin ja tehohoitoon, sekä mahdollisesti sydämen pysähdyksestä, sydänkohtauksesta, aivovauriosta tai halvauksesta kärsivien henkilöiden hoitoon.

Lisätietoja löytyy osoitteesta: www.medivance.com.

Internet-sivu: http://www.medivance.com

LÄHDE Medivance