Metsät ja niiden arvo: Ontario kuuluu maailman metsäisimpiin alueisiin. Luonnonvarat, jotka soveltuvat ympäristöystävällisten polttoaineiden tuotantoon, ovat valtavat. Pellettien valmistajat kuten Canadian Bio Pellet ovat havainneet tämän potentiaalin ja he investoivat pitkäaikaisesti tähän tuotantoalueeseen.

16 helmi, 2010, 10:03 GMT Kohteesta Ontario Ministry of International Trade and Investment

ONTARIO, Kanada, February 16, 2010 /PRNewswire/ -- Kanadan provinssissa Ontariossa kasvaa puita enemmän kuin tarpeeksi. Eipä ihme, sillä Kanada kuuluu yhdessä Venäjän ja Skandinavian kanssa maailman metsäisimpiin alueisiin. Provinssissa kasvaa asukasta kohden laskettuna 6540 puuta, mikä tekee yhteensä noin 85 miljardia puuta.

Kaksi kolmasosaa Ontarion pinta-alasta on metsän peitossa, siis yhteensä yli 71 miljoonaa hehtaaria.

Tässä luonnonrikkaudessa piilee valtava taloudellinen potentiaali: Puunjalostusteollisuus on Ontarion toiseksi suurin teollisuudenala, jonka vuosittainen liikevaihto on 12 miljardia euroa, mistä viennin osuus on 6 miljardia euroa. Tämä teollisuudenala elättää provinssissa noin 85 000 työntekijää, tämän lisäksi 200 000 työpaikkaa on epäsuorasti riippuvaisia tästä teollisuudenalasta. Etenkin Ontarion pohjoisosan monet kunnat hyötyvät tästä: "Hallituksemme tekee kovasti töitä sen eteen, että puuteollisuuden kilpailukykyä parannetaan, ja se tukee tästä teollisuudenalasta riippuvaisia kuntia", sanoo Michael Gravelle, pohjoisen kehityksestä, kaivoksista ja metsänhoidosta vastaava ministeri.

Tämän lisäksi ministeriö haluaa tukea ympäristöystävällisten polttoaineiden ja biopolttoaineiden käyttöä. Näin saadaan provinssin taloutta yhä monipuolistettua ja vahvistettua. Canadian Bio Pellet -yritys on kiinnostunut tästä bioenergiapotentiaalista: Keväällä 2011 pellettien valmistaja avaa tehtaan Inglesidessa Ontariossa. Puupellettejä tuotetaan biomassasta kuten hakkeesta ja sahajauhosta Pohjois-Amerikan ja Euroopan markkinoille. Näin syntyy 90 uutta työpaikkaa. Yrityksen lasketaan tukevan paikallista ja alueellista taloutta melkein 41 miljoonalla eurolla vuosittain. Laitoksessa työstetään vuosittain 600 000 tonnia puukuituja puupelleteiksi.

"Ontarion hallituksen tuki oli merkittävä tekijä päätöksessämme valita Ingleside tuotantopaikkakunnaksi", sanoo Stan Stasko, Canadian Bio Pellet yrityksen puheenjohtaja. Ontarion provinssihallitus investoi yhdessä Forest Sector Prosperity Fund -rahaston kanssa noin 3,6 miljoonaa euroa tähän projektiin. Tämä rahasto sekä Loan Guarantee Program -ohjelma ovat tukeneet yli 575 miljoonalla eurolla myös muita investointeja. Hallitus pääministeri Dalton McGuintyn johdolla on investoinut yhteensä viiden vuoden sisällä yli 678 miljoonaa euroa erilaisiin ohjelmiin, vahvistaakseen Ontarion metsäteollisuuden kilpailukykyä.

Tästä osoitteesta voit ladata kuvia:

(Jos URL-osoite on liian pitkä, kopioi hyperlinkki ja liitä se internet-selaimesi osoitekenttään. Poista osoitteesta ensin mahdolliset välilyönnit.)

Lisätietoja Ontariosta investointipaikkana saat seuraavilta henkilöiltä:
    Christine Fröhler, Markus Engel
    Communication Consultants GmbH - Jurastr. 8 - 70565 Stuttgart