Motorola ostaa Kreatel Communicationsin, johtavan Set-Top Platform -kehittäjän, taaten itselleen nopean pääsyn Euroopan Netti-TV-markkinoille

18 tammi, 2006, 04:58 GMT Kohteesta Motorola, Inc.

HORSHAM, Pennsylvania, January 18 /PRNewswire/ --

- Kreatelin Set-Top-ohjelmistot mahdollistavat integroinnin hyvin monentyyppisten middleware-sovellusten kanssa, mikä antaa palveluntarjoajille mahdollisuuden monenlaisten uusien palveluiden toteuttamiseen.

Motorola, Inc. (NYSE: MOT) ilmoitti tänään solmineensa sopimuksen Kreatel Communications AB:n (publ) hankkimisesta, jonka pääkonttori sijaitsee Ruotsin Linköpingissä ja joka kuuluu johtaviin innovatiivisten digitaalisten Internet Protocol (IPTV) -pohjaisten set-top-laitteiden kehittäjiin. Sopimuksen yksityiskohtia ei ole paljastettu.

Kreatelin Linux-pohjainen ratkaisu ulottuu myös sovellus- ja middleware-tasoille, minkä ansiosta sitä voidaan käyttää yhdessä monenlaisten middleware-sovellusten kanssa. Kreatelin asiakaskuntaan kuuluvat esim. sellaiset suuret palveluntarjoajat kuin Telefonica (Espanja), TeliaSonera (Ruotsi) ja KPN (Hollanti).

Kreatelin joustava set-top-alusta on luonnollinen lisä Motorolan end-to-end-digi-TV-ratkaisulle ja se vastaa erityisesti IPTV-pohjaisia digitaalisia päätelaitteita koskeviin lisääntyneisiin tarpeisiin. Motorola tarjoaa joustavia ratkaisuja kaapeli-, xDSL-, FTTP- ("valokaapeli kotiin") pohjaiseen videokuvan välitykseen - kattaen verkostoinfrastruktuurin, videosignaalin vahvistamisen ja siirron, yleisesti käytetyn MPEG-4-koodauksen sekä järjestelmään liitetyt AV-laitteet.

"Motorolan ja Kreatelin vahvuuksien yhdistelmä on erittäin houkutteleva vaihtoehto green field -netti-TV-palveluissa käytettäväksi kaikkialla maailmassa ja se tarjoaa avainratkaisun palveluntarjoajille, jotka haluavat kehittää netti-TV-palvelutarjontaansa tulevaisuudessa", kertoo Dan Moloney, Motorola Connected Home Solutionsin johtaja. "Motorolan joustava IPTV-sektori tulee tarjoamaan vastaukset niihin todellisiin haasteisiin, joita palveluntarjoajat eri puolilla maailmaa kohtaavat rakentaessaan ja kehittäessään palveluverkkojaan."

Kreatelilla on yli kuuden vuoden kokemus innovatiivisten IPTV-päätelaitteiden ja -ohjelmistojen kehittämisestä ja toimittamisesta eurooppalaisille tietoliikenneoperaattoreille sekä Internet-palveluntarjoajille. Kreatel-tiimi ja IPTV-teknologia muodostavat huomattavan lisäedun Motorolan asiakkaille kaikkialla maailmassa - ne laajentavat merkittävästi yhtiön nykyistä toimialakokonaisuutta ja tarjoavat merkittäviä lisämahdollisuuksia TV-palvelujen tarjoajille.

"Nykyiset Kreatelin asiakkaat - sekä muut, jotka etsivät vahvaa ja joustavaa ratkaisua - tulevat nyt hyötymään eduista, joita maailman johtava yritys digitaali-TV-sektorilla pystyy tarjoamaan", kertoo Kreatelin toimitusjohtaja Lars Bengtsson. "Motorolalla on TV-verkkopalveluiden kehittämisestä ja tukemisesta eniten kokemusta maailmassa, joten sen kautta useammat palveluntarjoajat pääsevät hyödyntämään Kreatelin kehittämän alustan tarjoamia etuja."

Sopimuksen lopullisen solmimisen, joka tapahtuu tavanomaisten sopimuksia koskevien ehtojen mukaisesti, odotetaan tapahtuvan vuoden 2006 ensimmäisen neljänneksen aikana. Kreatelin johtoryhmä ja työntekijät jatkavat toimintaansa Linköpingissä, Ruotsissa, ja heidät integroidaan Motorola Connected Home Solutions -liiketoimintoihin.

Kreatel

Kreatel aloitti IPTV-toimintansa vuonna 2000, minkä jälkeen se on vakiinnuttanut asemansa yhtenä tärkeimmistä toimijoista ja IPTV-sovelluskehittäjistä tällä alalla. Yhtiö tarjoaa optimoitua set-top-laitteiden, ohjelmistojen ja erikoistuneiden palveluiden yhdistelmää, jonka avulla pystytään vakuuttavasti vastaamaan palveluntarjoajien tarpeisiin, jotka koskevat luotettavien ja tulevaisuuden toiminnoille valmiiden TV-palveluiden kehittämistä ja toteuttamista kannattavasti.

Vakiintunut yhteistyö johtavien yritysten kanssa takaa sen, että Kreatel voi tuottaa kokonaisratkaisuja, tarjoten täten varteenotettavan vaihtoehdon xDSL- ja valokuituoperaattoreille ympäri maailman. Suurimmat osakkeenomistajat ovat ABN AMRO Capital, SEB Foretagsinvest ja Innovationskapital (Arma Partners LLP:n ilmoituksen mukaan). Lisätietoja: http://www.kreatel.com .

Motorola

Motorola on Fortune 100 -listalla johtava globaali tietoliikenneyritys, joka tarjoaa seamless mobility -tuotteita ja -ratkaisuja laajakaistaverkoille , sulautettuille järjestelmille ja langattomille verkoille. "Saumaton liikkuvuus", seamless mobility, tarkoittaa sitä, että käyttäjä voi olla jatkuvasti yhteydessä ihmisiin, asioihin ja tietoon ajasta ja paikasta riippumatta - olipa hän kotonaan, autossaan, työpaikallaan tai missä tahansa näiden välillä. Saumattoman liikkuvuuden toteuttamiseksi eri teknologioita käytetään tehokkaasti yhdessä, mikä mahdollistaa älykkään, nopean, kustannustehokkaan ja joustavan viestinnän. Motorolan liikevaihto vuonna 2004 oli 31,3 miljardia US$. Lisätietoja: http://www.motorola.com /.

MOTOROLA ja stilisoitu M-logo on rekisteröity US PTO:ssa (US Patent & Trademark Office). Kaikki muut tekstissä esiintyvät tuotemerkkien ja palveluiden oikeudet kuuluvat niiden omille oikeudellisille haltijoilleen.

Tämän lehdistötiedotteen lausunnot, jotka eivät suoraan liity historiallisiin faktoihin, ovat "tulevaisuutta koskevia lausuntoja". Nämä lausunnot perustuvat tämänhetkisille odotuksille ja niihin liittyy monia riskejä ja epävarmuustekijöitä, joista monet eivät ole puheena olevien yhtiöiden hallittavissa. Tällaiset tulevaisuutta koskevat lausunnot sisältävät mm. ennusteita, jotka liittyvät: (1) esitettyyn liiketoimiin liittyviin etuihin ja yhteisvaikutuksiin, (2) yhtiöiden yhteenliittymän ja sen tuotteiden tulevaisuuden mahdollisuuksiin, (3) esitetyn liiketoimen vaikutukseen yhtiöiden yhteenliittymän taloudellisiin ja toiminnallisiin tuloksiin sekä (4) liiketoimen odotettuun loppuunsaattamisajankohtaan. Yhtiöt varoittavat lukijaa siitä, että todelliset tapahtumat ja tulokset voivat olennaisesti erota tulevaisuutta koskevissa lausunnoissa esitetyistä ennakoiduista tuloksista. Nämä erot voivat johtua alla luetelluista tekijöistä samoin kuin Motorolan viimeisimmässä vuosiraportissa Form 10-K esitetyistä ja muista SEC-asiakirjoissa esitetyistä tekijöistä. Tällaisia tekijöitä ovat: (1) yhtiöiden kyky saattaa liiketoimi loppuun; (2) mahdollisuus, että osapuolet eivät kykene saavuttamaan liiketoimelta odotettuja yhteisvaikutuksia ja toiminnallista tehokkuutta oletetun ajan kuluessa tai ollenkaan; (3) toiminnan kustannukset, asiakkaiden menetykset ja liiketoiminnan häiriöt (mm. vaikeudet suhteissa työntekijöihin, asiakkaisiin tai alihankkijoihin) voivat liiketoimen toteuduttua olla odotettua suuremmat; (4) tiettyjen avaintyöntekijöiden pysyminen Kreatelilla; (5) kansainvälisten markkinoiden muutokset ja (6) liiketoimen loppuunsaattamisen ehtojen täyttymättä jääminen tai liiketoimen vaatimien viranomaishyväksyntöjen saamatta jääminen odotetuilla ehdoilla tai ennakoidussa ajassa. Motorola ja Kreatel eivät sitoudu päivittämään mitään tulevaisuutta koskevia lausuntoja minkään uuden tiedon, tulevaisuuden tapahtuman tai vastaavan johdosta.

Internet-osoite: http://www.motorola.com

LÄHDE Motorola, Inc.