Muotitalo H&M valitsee MarkMonitorin taisteluun verkossa tapahtuvaa väärennysten ja harmaan talouden myyntiä vastaan

08 touko, 2006, 22:42 BST Kohteesta MarkMonitor

SAN FRANCISCO ja LONTOO, May 8 /PRNewswire/ --

- Huutokauppojen tarkkailuohjelmisto tunnistaa valtuuttamattomat myyjät, jolloin H&M:n turvaryhmä voi sulkea laittomat huutokauppailmoitukset

Yritystunnisteen online-suojauksen johtaja, MarkMonitor(R), ilmoitti tänään, että H&M Hennes & Mauritz AB (H&M, Tukholman pörssi: HMB.ST) on valinnut MarkMonitorin Auction Monitoring(TM) -ratkaisun tunnistamaan ja poistamaan muotituotteittensa verkossa tapahtuvan väärennösten ja harmaan talouden myynnin laittomissa Internet-huutokauppamyynneissä. MarkMonitorin integroitujen tunnistetietojen suojausratkaisujen sarjan pääkomponentti Auction Monitoring vastaa luvattomien tuotteiden myynnin ja laittoman Internet-huutokauppamyynnin aiheuttamaan liikevaihdon ja tuotemerkin maineen menetyksen uhkaan. Koska H&M on tuotemerkkinsä maineeseen panostava maailmanlaajuinen yritys, MarkMonitorin ratkaisun käyttöön ottaminen vahvistaa merkittävästi sen kykyä taistella verkossa tapahtuvaa väärennystä ja harmaata taloutta vastaan erittäin kovan kilpailun maailmanlaajuisessa muotiteollisuudessa.

Vuonna 1947 perustettu H&M on maailmanlaajuinen yritys, joka pyrkii toimittamaan huippulaatua edulliseen hintaan ja joka tarjoaa laajan valikoiman tunnettuja ja haluttuja tuotemerkkejä. H&M:n, jolla on yli tuhat myymälää 22 maassa, tuotenimi tunnetaan tunnettuna, tyylikkäänä ja erittäin suosittuna muotina. Muotialan johtajana H&M on tehnyt yhteistyötä vaikutusvaltaisten muotisuunnittelijoiden, kuten Stella McCartneyn ja Karl Lagerfeldin, kanssa, mikä on kasvattanut jälleenmyyjän suosiota entisestäänkin. H&M pyrki hallitsemaan väärennösten ja harmaan talouden tuotteiden kasvavaa uhkaa etsimällä ratkaisun, jonka avulla yritys voisi maailmanlaajuisesti tarkastella laittomia online-tapahtumia ja mahdollistaa nopean väärentäjien tunnistetietojen raportoinnin maailmanlaajuisesti.

"Epäilimme, että tuotteitamme myytiin laittomasti verkossa eikä meillä ollut tarvittavia työkaluja etsimään ja tunnistamaan syyllisiä, ennen kuin aloimme käyttää Auction Monitoringia", sanoi Björn Norberg, H&M:n pääneuvonantaja. "MarkMonitorin ratkaisun avulla voimme automatisoida ja tehokkaasti paljastaa syylliset ja ryhtyä nopeasti toimiin, jotta heidän laittomat huutokauppailmoituksensa poistetaan. MarkMonitor auttaa meitä hyödyntämään sisäisiä resurssejamme skaalaamalla aiemmin paljon aikaa vievän prosessin, parantamalla yrityksen yleistä suojausta tarkkailemalla verkossa tapahtuvia väärennöstapahtumia ja vähentämällä väärennösten ja harmaan talouden tuotteiden aiheuttamaa liikevaihdon menetystä, jotta voimme edelleenkin toimittaa laatumuotia edullisesti, mistä olemme tunnettuja."

MarkMonitorin Auction Monitoring tarjoaa yrityksille tietoa siitä, miten yrityksen tuotteita myydään verkossa ja kuka niitä myy. Tiedot sisältävät sijainnin, profiilin ja tunnistetiedot. Ratkaisu tunnistaa ja priorisoi väärinkäytökset, lähettää sähköpostihälytyksiä epäilyttävistä online-huutokaupoista ja mahdollistaa automaattisten vastausten käytön, jolloin laittomat ilmoitukset voidaan sulkea nopeasti. Auction Monitoring on osa kattavaa yrityksen online-tunnistetietojen hallintaratkaisua, joka sisältää toimialueen hallinnan, tuotemerkin suojauksen ja väärennösten estämisen ja jonka avulla yritykset voivat suojata tuotemerkkinä ja kuluttajat yrityksen tunnisteisiin perustuvilta uhkilta, kuten väärennetyiltä tuotteilta, harmaan talouden myynniltä, huijauksilta, verkkourkinnalta ja tavaramerkkirikoksilta.

"Online-huutokauppasivustot, joissa myyjän henkilöllisyys ja tuotteen aitous ovat tuntemattomia ostajille, tarjoavat väärentäjille virtuaalisen kanavan, jolla he voivat jakaa tuotteitaan. MarkMonitorin automatisoitu järjestelmä, joka etsii ja priorisoi laittomat online-myyntitapahtumat, poistaa arvuuttelun epäiltyjen väärennösilmoitusten etsinnästä ja mahdollistaa sen, että yritykset voivat suojata liikevaihtoaan ja asiakkaitaan", sanoo MarkMonitorin toimitusjohtaja Mark Shull. "Tuotteiden luvaton myyminen online-huutokaupoissa häiritsee sähköisen kaupankäynnin menestystä ja kasvua, ja tavoitteemme on auttaa yrityksiä suojaamaan itsensä ja asiakkaansa tällaisilta online-uhkilta ja menetyksiltä."

Tietoja H&M:stä

H & M Hennes & Mauritz AB (H&M) perustettiin Ruotsissa vuonna 1947. Yrityksen liiketoimintaideana on tarjota muotia ja laatua edullisesti. H&M on listattu Tukholman pörssin O-listassa, ja sillä on noin 1 200 myymälää 22 maassa. H&M:llä on yli 50 000 työntekijää ja sen myynti (ALV mukaan lukien) vuonna 2005 oli 71 886 miljoonaa Ruotsin kruunua. H&M:llä on suuri tuotevalikoima, joka on jaettu useisiin linjoihin, jotka on tarkoitettu naisille, miehille, nuorille, lapsille ja kosmetiikalle. Yrityksen vaatekokoelman suunnittelevat sen omat suunnittelijat, kuviontekijät ja sisäänostajat. Lisätietoja on osoitteessa www.hm.com.

Tietoja MarkMonitorista

MarkMonitor on maailman johtava kattavien yritystunnisteiden online-suojauspalveluiden tarjoaja. Sen motto on "Making the Internet Safe for Business(TM)". MarkMonitorin integroitu Brand and Fraud Protection(TM) -käyttöympäristö tarjoaa täyden elinkaaren hallinnan, joka sisältää Early Warning Systemin(TM), ja reaaliaikaisen tunnistuksen, tutkimuksen ja vasteen laajaan ja alati kasvavaan tunnistepohjaisiin online-suojausongelmiin, jotka uhkaavat yrityksiä nykyisin. Nämä ratkaisut käyttävät kattavaa tuotemerkkien ja väärennösten tiedusteluverkostoa, joka tarkkailee virheellistä tai petoksellista yrityksen nimenä käyttöä kaikkialla Internetissä, kuten Web-sivustoissa, hakukoneissa, suurimmissa sähköpostijärjestelmissä, toimialuenimijärjestelmissä, rekistereissä, ilmoitustauluilla, Web-päiväkirjoissa, keskusteluhuoneissa ja huutokaupoissa. Lisätietoja on osoitteessa www.markmonitor.com.

Web-sivusto: http://www.hm.com

LÄHDE MarkMonitor