Neljäs ruotsalainen eläkerahasto asetti 18 miljardia dollaria US Northern Trustin varainhallintaan

26 syys, 2005, 10:00 BST Kohteesta Northern Trust Corporation

LONTOO, September 26 /PRNewswire/ -- Neljäs ruotsalainen eläkerahasto, Fjärde AP-fonden ("AP4"), joka on yksi neljästä Ruotsin kansaneläkejärjestelmän puskurirahastoista, on nimennyt Northern Trustin, johtavan maailmanlaajuisten rahastopalveluiden, varainhallinnan ja sijoitushallintapalveluiden tarjoajan, ainoaksi maailmanlaajuiseksi AP4:n noin 18 miljardin dollarin US (138 miljardin kruunun) arvoisten kansallisten ja ulkomaisten varojen hoitajaksi. Northern Trust tarjoaa AP4:lle erilaisia varainhallintapalveluita ja vastaavia palveluita.

AP4:n hallintopäällikkö Agneta Wilhelmson Kåremar sanoi, "Suoritimme yhdessä Thomas Murrayn varainhoitoneuvojien kattavan markkinoilla olevien maailmanlaajuisten varainhoitopalveluiden tarjoajien ja paikallisten pankkien arvioinnin ja uskomme, että olemme löytäneet pitkäaikaisen kumppanin Northern Trustista. Northern Trustin palvelut ovat kattavia ja laadukkaita, ja uskoaksemme Northern Trust voi auttaa meitä saavuttamaan kehittyneen koko maailmanlaajuisen osakesalkkumme toiminnallisen tehokkuustavoitteemme."

"Se, että AP4 on valinnut meidät, on erittäin hyvä suositus meille ja merkittävä voitto Northern Trustille Ruotsin markkinoilla. Northern Trustin kyvyt ja todistettu menestys sekä maailmanlaajuisesti että erityisesti Ruotsissa mahdollistaa sen, että voimme tarjota erittäin kilpailukykyistä palvelua AP4:lle", sanoi Anne-Lise Winge, Northern Trustin sijoituspalvelukonsernin Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan sektorin myyntipäällikkö. "Pohjoismaat ovat Northern Trustin pääpainoalue, ja pitkäaikainen strategiamme on jatkaa suhteiden luomista ruotsalaisten laitosten kanssa ja täten parantaa näkyvyyttämme alueella."

Tietoja Northern Trustista

Northern Trust Corporation (Nasdaq: NTRS) on maailmanlaajuinen johtava rahastopalveluiden, varainhallinnan ja sijoitushallintapalveluiden sekä yritysten, laitosten ja hyvävaraisten henkilöiden varainhoito- ja pankkiratkaisujen tarjoaja. Northern Trustilla, chicagolaisella usean pankin varainhoitoyrityksellä on 84 konttoria 18 Yhdysvaltojen osavaltiossa ja 11 konttoria muissa maissa. 30.6.2005, Northern Trustin hoidossa oli 2,7 biljoonaa dollaria ja investointihallinnassa 590 miljardia dollaria. Vuonna 1889 perustettu Northern Trust on saanut mainetta alan johtajana yhdistämällä asiakasta lähellä olevan palvelun ja asiantuntemuksen kehittyneisiin tuotteisiin ja tekniikkaan. Lisätietoja on osoitteessa http://www.northerntrust.com .

Web-sivusto: http://www.northerntrust.com

LÄHDE Northern Trust Corporation