New York kallis, Helsinki huokea, Riossa hinnat nousseet voimakkaasti heinäkuussa: Missä kohdin tarjonta ja kysyntä kohtaavat tällä hetkellä hotellialalla? - hotel.info-hotellihintabarometri elokuulle 2010

23 elo, 2010, 10:44 BST Kohteesta hotel.info

NÜRNBERG, Saksa, August 23, 2010 /PRNewswire/ -- Millä tasolla hotellien hinnat ovat keskikesällä 2010? Missä hotelliyöpymiset ovat erityisen edullisia ja missä kaupungeissa matkustajien kukkarot ovat koetuksella? Yli 210 000 hotellin maksuton maailmanlaajuinen online-hotellinvarauspalvelu http://www.hotel.info tarkasteli vuoden 2010 toisen neljänneksen päätteeksi jälleen hotellihintapyyntöjä.

Tällä kertaa verrattiin heinäkuun 2010 hintakehitystä edellisen kuukauden, kesäkuun arvoihin sekä vastaaviin aikaisempien vuosien kuukausiin. Näistä heinäkuu 2009 sijoittui ajanjaksoon keskellä talous- ja finanssikriisiä ja heinäkuu 2008 aikaan ennen kriisiä. Nykyinen tulos oli seuraavanlainen:

- New Yorkin huonehinnat erittäin korkeat

- Helsinki asettuu kansainvälisessä vertailussa keskitasolle

- Hintakehitys epätavallista heinäkuussa Rio de Janeirossa

- Lukuisat Itä-Euroopan kaupungit tarjoavat edullisia yöpymismahdollisuuksia.

- Useimmissa maailman metropoleissa havaittavissa hintojen nousua.

Seuraavat http://www.hotel.info - hotellihintabarometrin tulokset näyttävät keskimääräisen yö- ja huonekohtaisen hotellihinnan euroina kaikissa hotelli- ja huonekategorioissa:

New Yorkissa yöpyminen verottaa asiakkaiden kukkaroa eniten. Oleskelu yöltä kesä- ja heinäkuussa maksoi noin 194 euroa. Näin ollen "Ison omenan" huonehinnat olivat edelleen vuoden 2008 hintojen alapuolella, mutta jo huomattavasti viime vuoden tasoa korkeammalla. Lontoo on toisella sijalla, vaikka Yhdistyneen kuningaskunnan hotellinpitäjät veloittivatkin 146 euroa yöltä, eli jopa noin 50 euroa pohjoisamerikkalaisia kollegoitaan vähemmän. Tästä huolimatta myös Thames-joen metropolin yöpymishinnat ovat vakautuneet. Helsinki on hinnoiltaan keskitasoa, kun taas Bangkokissa yöpyminen oli edullisinta; siellä yöpyminen maksoi vain 58 euroa. Myös itäeurooppalaisissa metropoleissa hotellivieraat kykenivät nauttimaan yörauhastaan suhteellisen edullisesti.

Suurinta kohua maailmanlaajuisessa hintavertailussa herättää Rio de Janeiro, mutta tällä kertaa syynä eivät ole upeat karnevaalikulkueet. Hotellivieraat maksoivat Brasilian toiseksi suurimmassa kaupungissa heinäkuussa 143 euroa yöltä, ei ihan niin...

Lehdistön yhteyshenkilö:

hotel.info