Norjan suurin finanssipalveluorganisaatio valitsi Entrust Zero-touch Fraud Detection Solution -ratkaisun

06 elo, 2008, 08:00 BST Kohteesta Entrust, Inc.

DALLAS, August 6 /PRNewswire/ --

- Korkeasta tietoturvastaan tunnettu DnB NOR vahvistaa asiakkaidensa tietosuojaa entisestään

Norjan suurin pankki DnB NOR on alueen harvoja finanssipalveluorganisaatiota, joka ei ole kärsinyt merkittäviä tappioita käyttäjätunnusvarkauksien tai vastaavien vilppien vuoksi. DnB NOR pyrkii vahvistamaan kattavaa tietoturvastrategiaansa, ehkäisemään vilppejä ja parantamaan verkkopalvelun käyttäjien tietosuojaa entisestään tekemällä yhteistyötä Entrust Inc.:n kanssa (Nasdaq: ENTU) ja hankkimalla Entrust Risk-based Authentication Solution -ratkaisun zero-touch-petoksenpaljastusosan.

"Organisaatiomme tavoitteena on saumaton petoksenpaljastusstrategia, jota ei tarvitse integroida kokonaan taustasovelluksiin - tämä ratkaisu antoi meille haluamamme", kertoo NOR-pankin tietoturvapäällikkö Sofie Nystrøm. "Valintaamme vaikutti se, että voimme pitää kaikki tiedot organisaation sisällä. Ratkaisu sopii täydellisesti vahvaan sitoutumiseemme verkkopalvelun käyttäjien tietosuojan varmistamiseen."

DnB NOR hyödyntää Entrust Risk-based Authentication Solution -ratkaisun keskeisiä reaaliaikaisia petoksenpaljastus- ja historia-analysointiominaisuuksia. Näiden työkalujen ja Entrust Open Fraud Intelligence Networkin (OFIN) tarjoamien kriittisten tietojen avulla verkkopalvelu suojataan vilpiltä. Näiden ominaisuuksien ansiosta organisaatio voi kerätä reaaliaikaisia tietoja, joilla voidaan tunnistaa nykyisiä ja tulevia tietosuojahyökkäyksiä ennen kuin ne tapahtuvat.

DnB NOR -pankin pääoma on yli 308 miljardia Yhdysvaltain dollaria ja sillä on yli 2,5 miljoonaa asiakasta maailmanlaajuisesti. Pankin käyttöönottama Entrust-ratkaisu suojaa yli 1,7 miljoonaa käyttäjää henkilö- ja yritysasiakkaiden sekä kuluttajapankkien verkkopalveluissa.

"Yhtenä Pohjoismaiden suurimmista finanssipalveluryhmistä DnB NOR -pankki on aina tarjonnut korkean tietoturvan asiakkailleen, osakkeenomistajilleen ja brändille", kertoo Entrustin pää- ja toimitusjohtaja Bill Conner. "Zero-touch-petoksenpaljastusominaisuus auttaa pankkia saavuttamaan nykyiset tietoturvatavoitteensa. Sen lisäksi se voi ehkäistä tulevia hyökkäyksiä tutkimalla keskeiset petostiedot ja suojautua niitä vastaan etukäteen. Tämä on ennakoiva strategia pankille, joka on tunnettu korkealaatuisesta, mutta toimintoja häiritsemättömästä tietoturvaratkaisusta.

Entrust Open Fraud Intelligence Network on tiedonjakopalvelu, joka ehkäisee verkkopetoksia keskittämällä ja jakamalla tietoja yleisistä vilppikäytösmalleista palvelun käyttäjien kesken. Se jakaa jäsenille uusimmat vilppikäytösmalleja ja taktiikoita koskevat tiedot sekä avaintietoja, joilla petoksia voidaan tunnistaa ja estää. Entrust Open Fraud Intelligence Network on Entrustin kerroksellisen tietoturva-arkkitehtuurin keskeinen osa.

Christiania Sparebank -nimisenä vuonna 1822 perustettu DnB NOR (OSE: DNBNOR) on Norjan suurin finanssipalveluryhmä, jonka oma pääoma on yli 308 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Ryhmän nykyinen nimi juontuu Den norske Bankin (DnB) ja Gjensidige NOR -pankin yhdistymisestä vuonna 2003. Nykyisin ryhmä koostuu vahvoista brändeistä, kuten DnB NOR, Vital, Nordlandsbanken, Cresco, Postbanken, DnB NORD ja Carlson. DnB NOR toimii yli 20 maassa ja sillä on 2,3 miljoonaa yksityisasiakasta ja 198 000 yritystiliä. Pankki hoitaa myös Norjan suurimpia Internet-pankkeja - dnbnor.no ja postbanken.no - ja palvelee yli 1,4 miljoonaa käyttäjää.

Tietoja Entrustista

Entrust (Nasdaq: ENTU) suojaa asiakkaiden, yritysten ja valtiollisten virastojen digitaaliset identiteetit ja tiedot yli 1 700 organisaatiossa 60 eri maassa. Entrust ehkäisee lisääntyviä riskejä kerroksellisella ratkaisulla, joka tukkii organisaatioiden digitaalisten identiteettien ja tietojen yleisimmät vuotokohdat. Näitä ovat SSL, todennus, petoksenpaljastus, jaettu tietosuoja ja sähköpostisuoja. Lisätietoja saat numerosta +1-888-690-2424 tai sähköpostiosoitteesta entrust@entrust.com tai käymällä osoitteessa www.entrust.com.

Entrust Entrust, Inc.:n rekisteröity tavaramerkki Yhdysvalloissa ja joissakin muissa maissa. Kanadassa Entrust on Entrust Limitedin rekisteröity tavaramerkki. Kaikki Entrust-tuotenimet ovat Entrust, Inc.;n tai Entrust Limitedin tavaramerkkejä tai rekisteröityjä tavaramerkkejä. Kaikki muut yritys- tai tuotenimet ovat omistajiensa tavaramerkkejä tai rekisteröityjä tavaramerkkejä.

Web-sivusto: http://www.entrust.com

LÄHDE Entrust, Inc.